Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2007, 19:04
Verwijderd
Sinds een hele tijd heb ik last aan de achterkant van mijn hoofd (zie afbeelding - denk het vrouwelijke er maar even bij ), soms is het alleen gevoelig, maar meestal doet het ook gewoon pijn (niet vreselijk erg, maar het is wel vervelend). Ik dacht eerst dat het 'haarpijn' was, maar ik denk toch dat het dat niet is, want het is er al heel lang, het maakt niet uit of ik een staart in heb of mijn haar los draag en als het nat is (geweest) doet het ook pijn. Ik heb ook overwogen of het misschien een blauwe plek zou kunnen zijn, maar het is al weken/maanden zo, dus dat lijkt me ook stug.

Heeft iemand een idee van wat het zou kunnen zijn? (Ik heb over een paar weken al een afspraak bij de huisarts voor iets anders, dan ga ik hier ook wel naar vragen, maar vind het niet zo nodig om alleen hiervoor zijn 'kostbare tijd' te gebruiken.)

Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 19:20
Verwijderd
wat rot... continu hoofdpijn

ik kan maar een paar dingen bedenken die je waarschijnlijk zelf ook al hebt bedacht, maar toch..
is de pijn alsof er druk op staat (zoals spierpijn en hoofdpijn bij verkoudheid) of is het een steek (zoals bij migraine en fel licht)? dit is best belangrijk om de oorzaak te achterhalen denk ik. bij druk is er waarschijnlijk een chronische oorzaak, bij steken zit er waarschijnlijk neurologisch of spiertechnisch iets niet helemaal zoals het hoort (spiertje of zenuw gedraaid of iets dergelijks)

verder zijn veel voorkomende oorzaken van pijn in je hoofd stress, verkeerde houding (ook daar lopen spieren om je hoofd omhoog te houden) en verkeerd slapen, en dan bedoel ik je slaaphouding, maar ook het matras en het kussen (vooral het kussen)

helpt het als je de hele dag zit op een stoel met een hoge leuning en een steun achter je hoofd?
hangt het samen met iets in je voeding? (ik krijg hoofdpijn van cafeine, kleurstof, drop, kaas, alcohol, kauwgom en sommige mint/menthol producten én als ik te weinig water drink)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 19:38
Verwijderd
Het voelt een beetje als 'haarpijn'/een grote blauwe plek/een beetje branderig, maar dat kan het dus beiden niet zijn (denk ik iig). En het voelt anders dan 'gewone' hoofdpijn.

Vroeger had ik op min of meer dezelfde plek heel regelmatig dat het leek of er iets 'knapte' (zijn aardig wat topics over geweest - niet van mij overigens en ik heb het destijds ook aan de huisarts gevraagd, hij zei dat het door een verkeerde houding kwam), de laatste tijd heb ik dat vrijwel niet meer. De afgelopen maanden heb ik Cesartherapie gehad, omdat ik 'scheef' zou staan, omdat mijn houding volgens de Cesartherapeute nu goed was, ben ik daar vorige week mee gestopt. Een verkeerde houding zou kunnen, maar die kans is, denk ik, vrij klein. Stress of verkeerde slaaphouding (idd het kussen, het matras is goed nl ) zou misschien wel kunnen. Van verkeerde voeding en te weinig drinken krijg ik wel hoofdpijn, maar dat is heel andere hoofdpijn dan dit (dat zit op andere plaatsen en meer 'in' mijn hoofd, dit meer aan de oppervlakte).

Ik heb geen flauw idee of het helpt het als ik de hele dag zit op een stoel met een hoge leuning en een steun achter je hoofd...een dergelijke stoel heb ik niet.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 19:54
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Zou het misschien aan je hoofdhuid kunnen liggen? Ik heb een tijd last van mijn hoofdhuid gehad en dat was ook niet erg prettig. Maar ik weet ook niet wat jij voelt, ik opper maar wat .
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 12-03-2007 @ 20:38 :
Ik heb geen flauw idee of het helpt het als ik de hele dag zit op een stoel met een hoge leuning en een steun achter je hoofd...een dergelijke stoel heb ik niet.
ow.. ja ik bedoelde ook niet dat je de hele dag moest zitten , maar dat je zou kunnen proberen, als je veel zit, om ook daarbij een goede houding te krijgen. maar zoals je al zegt ligt het daar dus waarschijnlijk niet aan...
het kan ook gewoon dat je lichaam nog even moet wennen juist aan je nieuwe goede houding.. en dat je daar last van krijgt. mensen met net een nieuwe bril of een inlegzooltje hebben daar in het begin bijvoorbeeld ook meer last van dan dat ze daarvoor hadden.
ik weet het eigenlijk ook niet. probeer anders zo'n hoofdmassage"spin" van de blokker... is wel heel lekker en ontspannend iig
succes
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 20:09
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 12-03-2007 @ 20:59 :
ow.. ja ik bedoelde ook niet dat je de hele dag moest zitten
Dat was ik ook niet van plan, dan krijg ik wel weer ergens anders pijn. Maar ik heb een dergelijke stoel niet, dus het maakt niet uit hoe lang of wat dan ook.

De Cesartherapeute heeft zitten, staan en lopen behandeld, maar ik denk dat het daar idd niet aan ligt. Ik denk ook niet dat het wennen aan de nieuwe houding, de houding die ik nu heb, heb ik al wel een flinke tijd. Bovendien vind ik ook dan weken/maanden wel weer erg lang (zolang had ik met mijn bril en inlegzooltjes iig geen last van ).

Mijn zusje heeft zo'n "spin"...brr...

@LiefsvanHier: Zou best kunnen dat het zo iets is...maar hoe zou dat zo 'opeens' kunnen ontstaan (en nog belangrijker: hoe zou het over kunnen gaan) en hoe kan het dan dat het zo plaatselijk is?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 20:12
vosje16
vosje16 is offline
Het is geen hoofdpijn in je hoofd, maar eerder iets aan de opp.? Voel je iets? Heb je iemand al naar die plek laten kijken? Misschien valt er iets te zien...(rood ofzo)

Maar daarmee weten we nog altijd niet wat het is...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 20:16
Verwijderd
Ik heb mijn man laten kijken, maar er viel niets te zien.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 22:17
Roos
Roos is offline
Als je erop duwt of er aan krabt, doet het dan zeer? Dan zou erop wijzen dat het de huid o.i.d. is, en niet je schedelinhoud.

Hoofdpijn is héél lastig: sowieso is het voor jou een heel rot gevoel en irritant, maar voor de arts (of nu voor ons ) is het ook heel moeilijk om te achterhalen wat je hebt.

Ik vind het een vreemde plek voor hoofdpijn, ik heb het zelf nog nooit op die plek gehad. Lijkt het ook uit te stralen naar een bepaalde kant?

Sorry met mijn post kom je ook niet veel verder
Oud 13-03-2007, 06:19
Verwijderd
Het voelt ook anders dan 'normale hoofdpijn', maar de pijn van dat 'knakken' zit ook op dezelfde plek, dus qua plek is het voor mij niet zo heel nieuw.

Het zou best de huid kunnen zijn. Zonder aanraken voel ik het ook, maar als ik er het aanraak/er op duw/ er over heen wrijf doet het meer pijn.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten