Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2007, 09:23
Kapoen
Kapoen is offline
kan iemand mij vertellen waneer het ergste liefdes verdriet weg gaat
een maand geleden ben ik na 4 jaar vervangen, zonder pardon aan de kant gezet

ik voel me de afgelopen maand af en aan klote en vandaag zit ik er een beetje doorheen
kan iemand mij vertellen wat ik kan doen om niet weer steeds terug te vallen
Oud 09-01-2007, 09:25
Verwijderd
Verschilt per persoon hè, ik heb me een jaar lang echt heel slecht gevoeld.
Oud 09-01-2007, 09:33
Verwijderd
ventileren, afreageren... praten praten praten, huilen
schreeuwen
boos zijn
alles oneerlijk vinden
nog meer praten

die fase duurt ongeveer 3 maanden, ligt eraan hoe erg gesloten je bent (als je erg extrovert bent ben je er na een maand vanaf, deel je liever nit je gevoelend met anderen, dan duurt t wat langer)

kijk sex&the city, friends, gilmore girls, ga lekker warme chocolademelk drinken in een cafe met vrienden

reken er op dat je je vaak nog klote zal voelen, vooral als je ermee geconfronteerd wordt, maar weet dat het overgaat. je hebt er nu niet zo veel aan, maar tijd heelt echt

enne... ik ging altijd schrijven, alles van me af schrijven, gedichten, proza, wat je maar wilt. als je het niemand wilt laten lezen, das best. of zet t op dansen op papier oid en kijk of meer mensen je gevoelens delen

sterkte
knuf
Oud 09-01-2007, 09:34
Verwijderd
enne... volg je sig, das ook een heel goed begin
Oud 09-01-2007, 09:41
Verwijderd
Is het contact wel helemaal verbroken en neuken jullie niet meer? Dat deed ik namelijk verkeerd.
Oud 09-01-2007, 09:44
Kapoen
Kapoen is offline
contact is verbroken op msn contact na wat ik ook ga verbreken want dat werkt niet echt.
Oud 09-01-2007, 09:49
Verwijderd
heel verstandig
anders blijf je hangen in wat er niet meer is
Oud 09-01-2007, 09:56
Kapoen
Kapoen is offline
ja, het is alleen zo klote, hij heeft alweer een nieuwe vriendin (na 1 dag dus ik vraag me van alles af)
Oud 09-01-2007, 10:12
Verwijderd
ow dit klinkt zo herkenbaar!!!! (was zelf gedumpt na 4,5 jaar en hij had na 3 dagen nieuwe vriendin)

ga er maar vanuit dat hij niks fout heeft gedaan. jongens kunnen dat soort dingen nou eenmaal beter scheiden dan meisjes. wij hebben gevoel weet je....
het is heel moeilijk te geloven, maar dit alleen verwerken is al zwaar genoeg zonder dat er nog bedrog bij komt kijken. later kun je je altijd daar nog in verdiepen, mocht je er behoefte aan hebben
zorg alleen dat je je waardigheid houdt, haten is makkelijker dan verdriet, tuurlijk, maar geef haar nergens de schuld van zoals ik deed. je schaamt je kapot achteraf voor je gescheld en weet ik vel wat
en op een gegeven moment schamen je vrienden zich ook voor je
Oud 09-01-2007, 10:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 09-01-2007 @ 10:56 :
ja, het is alleen zo klote, hij heeft alweer een nieuwe vriendin (na 1 dag dus ik vraag me van alles af)
maar wat verandert dat? Niets toch. Het blijft uit.

Het kan zijn dat hij al veel eerder afscheid van je genomen heeft. En daardoor er al zo snel klaar voor is. Zelfde toen mijn ouders gingen scheiden, m'n vader had al snel een nieuwe vriendin, gewoon omdat hij al eerder weg was uit de relatie... maar ik snap dat het voor jou kut is te weten.
Oud 09-01-2007, 10:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 09-01-2007 @ 11:12 :
ow dit klinkt zo herkenbaar!!!! (was zelf gedumpt na 4,5 jaar en hij had na 3 dagen nieuwe vriendin)

ga er maar vanuit dat hij niks fout heeft gedaan. jongens kunnen dat soort dingen nou eenmaal beter scheiden dan meisjes. wij hebben gevoel weet je....

en jongens niet zeker
Oud 09-01-2007, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-01-2007 @ 11:15 :
en jongens niet zeker
nee, dat zijn harteloze wezens

goth, zeik niet zo, dit meisje heeft dit soort dingen nodig

feit is nu eenmaal dat mannen- en vrouwenhersens anders in elkaar zitten, zeker qua emoties
Oud 09-01-2007, 10:20
Kapoen
Kapoen is offline
het verandert zoveel dat ik gewoon het goevel heb dat het weinig eheft voorgsteld bij hem, uit het oog uit het hart zal maar zeggen
Oud 09-01-2007, 10:24
Verwijderd
dat is niet zo, anders had het geen 4 jaar geduurd!
Oud 09-01-2007, 10:24
EggeD
EggeD is offline
wat zei ie nog op msn dan ? ik kan me namelijk helemaal niet verplaatsen in die knaap
Oud 09-01-2007, 10:39
Kapoen
Kapoen is offline
nou we hadden het over veranderen en hij is ervan overtuigd dat hij alleen ten goede is verandert en ik niet, hij is verliefd geworden op mij toen ik 16 was en ik had altijd zo moeten blijven.

ik hoor van iedereen dat we en vooral ik hem voorbij gegroeid ben en dat mag dan wel zo wezen maar toch
Oud 09-01-2007, 10:47
Orpheo
Orpheo is offline
hoe ik het oplostte resulteerde uiteindelijk in mijn grote liefde: gitaarspelen! ik was GEK op n meisje, maar keer op keer liet ze me weer vallen nja gezeik. ik ging maar gitaarspelen om t van me af te werken. ik raad deze methode niet aan trouwens straks zit je, net als ik, met 6 gitaren in huis, en het einde is nog niet in zicht

maar goed: wat je kunt doen, bewust, is eigenlijk niet veel. je moet gewoon doorgaan met je leventje, en de pijn slijt wel te zijner tijd. tijd heelt alle wonden.
Oud 09-01-2007, 10:50
EggeD
EggeD is offline
dat klinkt bijna bezitterig van em.. en inderdaad ook wel kinderachtig. misschien zou je er goed aan doen hem als je "jeugdliefde" te bestempelen, gewoon in je hoofd, zodat je je er wat meer van kunt distantieren en er toch nog met een positieve blik op kunt terug kijken. een stap van jeugdliefde naar misschien een volgende echte liefde. je kunt ook niet blijven haten en schelden.
Oud 09-01-2007, 10:54
Kapoen
Kapoen is offline
das eigenlijk wel een goed idee dat jeugdliefde gedoe

eigenlijk is hij dat ook k ben pas 20

ik hoop gewoon diep in mn hard dat hij ook nog een keer op deze manier aan de kant gezet word, is misschien heel gemeen en dat ben ik normaal niet maar dat is gewoon wat ik nu voel.
Oud 09-01-2007, 11:14
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 09-01-2007 @ 11:54 :
eigenlijk is hij dat ook k ben pas 20
ja daarom ! : )
Oud 09-01-2007, 11:32
igfy
igfy is offline
Dat hij er niet tegenkon dat je veranderde betekent eerder dat hij gewoon niet om kon gaan met iemand die volwassen werd, misschien wel sneller dan hijzelf..
Oud 09-01-2007, 11:41
Kapoen
Kapoen is offline
dat is het ook, en het is niet dat ik hem terug wil of iets het is alleen de manier waarop het gegaan is, ik kan me niet voorstellen dat je het iemand wil aan doen, dumpen okee kan gebeuren dingen gaan over maar kwetsen zonder reden snap ik niet.
Oud 09-01-2007, 11:47
EggeD
EggeD is offline
en nee, dat doen niet alle jongens ; )
Oud 09-01-2007, 12:07
Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
EggeD schreef op 09-01-2007 @ 12:47 :
en nee, dat doen niet alle jongens ; )
gelukkig maar, dan is er nog hoop, ik wou bijna jongens afzweren
Oud 09-01-2007, 13:39
Magican
Magican is offline
Ander zoeken.
Oud 09-01-2007, 13:46
Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Magican schreef op 09-01-2007 @ 14:39 :
Ander zoeken.
tsjah.
Oud 09-01-2007, 15:10
DvoorA
DvoorA is offline
het enige wat je kunt doen is rouwen want alleen dan kun je genezen.
partir c'est mourir un peu, je kent het wel Ik kan me voorstellen dat je je nu echt zwaar klote voelt, maar je moet onthouden dat het gevoel dat je nu hebt ook over gaat ook al vind je dat nu moeilijk om te geloven.
Heb je genoeg afleiding? Zo ja: maak er gebruik van. Zo niet:
Misschien moet je de conclusie trekken dat je je eigen leven een beetje hebt laten ondersneeuwen door je relatie met hem en is het nu de uitgelezen tijd om weer actief te worden in sport/hobby's/ vrienden enz.

Veel sterkte in elk geval
oja en die vriendin die ie nu heeft die wordt natuurlijk ook straks aan de kant gezet, dat kun je nu al wel voorspellen
Oud 09-01-2007, 15:17
Kapoen
Kapoen is offline
Gelukkig heb ik het niet zover laten komen dat ik nu alleen over zou blijven, k heb veel vriendinnen waar ik bij terecht kan, en ik hoop dat zij hem aan de kant zet
Oud 09-01-2007, 15:18
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 09-01-2007 @ 16:17 :
Gelukkig heb ik het niet zover laten komen dat ik nu alleen over zou blijven, k heb veel vriendinnen waar ik bij terecht kan, en ik hoop dat zij hem aan de kant zet
nou dan ga je lekker leuke dingen doen in de tijd die je nu overhebt die je 4 jaar aan hem verspild hebt
Oud 09-01-2007, 15:31
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
DNMB schreef op 09-01-2007 @ 16:18 :
nou dan ga je lekker leuke dingen doen in de tijd die je nu overhebt die je 4 jaar aan hem verspild hebt
Kijk van dit soort opmerkingen moeten mensen met liefdesverdriet het hebben. Wat een fijne en opbeurende opmerking.

DNMB: "he hij heeft het niet alleen uitgemaakt, je hebt vier jaar van je leven compleet verspild!"

Kapoen: "Dankjewel DNMB..het is altijd goed te weten dat je de afgelopen vier jaar van je leven verprutst hebt..zo brengt deze affaire toch nog een fijn gevoel bij mij teweeg."

Los daarvan is het ook een belediging van kapoen omdat ermee wordt geimpliceerd dat TS een jaar of vier een bord voor haar kop heeft gehad. Als er iets slecht werkt bij de verwerking van liefdesverdriet is het wel verbitterd en boos zijn. Daarmee haal je namelijk in feite alleen jezelf omlaag omdat het dus betekent dat je al die rare en rotte eigenschappen niet herkent hebt. Ga zo goed mogelijk na,...was het leuk die vier jaar? Ja dat was het want het duurde vier jaar. So be glad for the good times together and soldier on.

Laatst gewijzigd op 09-01-2007 om 15:33.
Oud 09-01-2007, 15:55
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Magican schreef op 09-01-2007 @ 14:39 :
Ander zoeken.
ik ken nog wel een paar gasten voor de t.s....
Oud 09-01-2007, 16:00
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Jezelf kut voelen kan nog wel even duren, bij mij is het nu 5 maanden geleden en ik voel me nog steeds vrij slecht.

Zoek geen contact meer, verwijder hem op msn ( je hoeft hem niet te blokkeren ) maar je ziet hem iig niet meer. Verder moet je gewoon voor afleiding zorgen, ga lekker sporten, naar je vrienden toe, etc.
Oud 09-01-2007, 17:01
Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 09-01-2007 @ 16:55 :
ik ken nog wel een paar gasten voor de t.s....
ik hou mezelf aanbevolen
Oud 09-01-2007, 17:03
Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 09-01-2007 @ 16:31 :
Kijk van dit soort opmerkingen moeten mensen met liefdesverdriet het hebben. Wat een fijne en opbeurende opmerking.

DNMB: "he hij heeft het niet alleen uitgemaakt, je hebt vier jaar van je leven compleet verspild!"

Kapoen: "Dankjewel DNMB..het is altijd goed te weten dat je de afgelopen vier jaar van je leven verprutst hebt..zo brengt deze affaire toch nog een fijn gevoel bij mij teweeg."

Los daarvan is het ook een belediging van kapoen omdat ermee wordt geimpliceerd dat TS een jaar of vier een bord voor haar kop heeft gehad. Als er iets slecht werkt bij de verwerking van liefdesverdriet is het wel verbitterd en boos zijn. Daarmee haal je namelijk in feite alleen jezelf omlaag omdat het dus betekent dat je al die rare en rotte eigenschappen niet herkent hebt. Ga zo goed mogelijk na,...was het leuk die vier jaar? Ja dat was het want het duurde vier jaar. So be glad for the good times together and soldier on.
dankje wel
Oud 09-01-2007, 17:40
Verwijderd
Het gebruikelijke verhaal, contact verbreken, sex, drugs & rock 'n roll en pak 'm beet 6 maanden.
Verwijderd
Pfwa, sommige dingen heb je niet in de hand. Toen het na 4 jaar uit was met mijn vriend (zelfde situatie ongeveer, ik was 16 toen we iets kregen), had hij ook al snel een nieuwe vriendin. Verschil was dat ik al langer twijfelde aan onze relatie en we het uiteindelijk in overleg hebben uitgemaakt. Maar dat maakte niet dat het geen pijn deed of dat ik hem niet miste. Opeens een complete leegte waar je anders altijd samen dingen deed. Je weekenden worden totaal anders enz.
Ga vooral dingen doen die je eerder hebt gelaten omdat je bij hem was, of wilde zijn. Ga uit, amuseer je, kus een beetje rond voor mijn part.

En 1 dag lijkt mij ook verschrikkelijk snel, maar mijn ex had na een maand een nieuwe vriendin, terwijl hij 3 weken erna nog zeurde of ik hem niet terug wilde. Ik was daar destijds pissig om, maar nu, paar jaar later, heb ik met haar een goed gesprek gehad en toen bleek dat het ook allemaal niet zo vanzelf was gegaan. Zij is nog heel lang bang geweest dat hij terug zou gaan naar mij (hoewel ik hem niet meer wilde ^^), dat wij samen naar Werchter gingen, heeft aan haar lopen vreten en dat soort dingen. Overigens zijn ze nog altijd samen, dus waarschijnlijk passen ze gewoon beter bij elkaar.

Edit: oh ja, als je in een situatie zit dat hij jou pijn heeft gedaan, dan is contact verbreken meestal makkelijker. Dat is voor mij altijd beter geweest. Contact proberen te houden en zeker vrienden blijven is voor de verliezende partij altijd pijnlijker.
Danny
Danny is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 09-01-2007 @ 10:23 :

ik voel me de afgelopen maand af en aan klote en vandaag zit ik er een beetje doorheen
De pijnlijkste herinneringen vervangen door nieuwe, positieve. Letterlijk, door bijvoorbeeld naar plaatsen toe te gaan waar je nu nog negatieve herinneringen aan hebt, of bijvoorbeeld samen met iemand waar je 't leuk mee kunt hebben naar de muziek/film te luisteren/kijken waar je dat hebt..kan heel goed werken.

Verder: niet te graag dingen willen verwerken, je lichaam/geest heeft daar tijd en ruimte voor nodig, en die tijd en ruimte moet uit jezelf komen..., anderen kunnen je daar alleen maar in steunen.

Veel succes!
Oud 09-01-2007, 18:18
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 09-01-2007 @ 16:31 :

hallo, ze zegt zelf dat ze op een nogal lullige manier VERVANGEN is.
Wou jij zeggen dat ze iets met een engel uit de hemel heeft gehad?

edit: zij heeft geen bord voor haar kop gehad, maar ze komt er gewoon nu pas achter hoe hij was.
Oud 09-01-2007, 19:44
Vuur_Sterretje
Vuur_Sterretje is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 09-01-2007 @ 10:23 :

Liefdesverdriet, is het ergste pijn die een mens maar kan voelen, je denkt meestal dat het jou schuld is. Probeer hem niet de schuld van alles te geven, en kijk welke rol jij hier in heb gespeeld. Toen mijn relatie na 2.5 jaar werd verbroken, omdat mijn ex mijn tot 2 x aan toe had bedrogen met iemand anders, was ik hier heel erg kapot van . Ik kon het gewoon niet bevatten,ik had nergens zin meer in. Ik kreeg op een gegeven moment bijna medelijden met mezelf. Ik besloot hier wat tegen te gaan doen; ik wou lol hebben !! En niet mezelf maar troosten. Mijn vrienden en vriendinnen kregen mijn volle aandacht, ik ging winkelen. En het ergste ik ging helemaal uit mn dak op de dansvloer, ik kreeg veel aandacht van jongens. Waarop ik veel ging daten. En belangerijk is om te laten zien/merken dat je heus wel zonder hem af kan dus geen zielige MSN-teksten etc zetten. Verwijder hem desnoods als je dnekt dat de verleiding te groot is en verwijder alles wat met hem te maken heb. You'll get over him !!
Oud 09-01-2007, 20:18
Verwijderd
2 dagen
Oud 09-01-2007, 20:49
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
DNMB schreef op 09-01-2007 @ 19:18 :
hallo, ze zegt zelf dat ze op een nogal lullige manier VERVANGEN is.
Wou jij zeggen dat ze iets met een engel uit de hemel heeft gehad?

edit: zij heeft geen bord voor haar kop gehad, maar ze komt er gewoon nu pas achter hoe hij was.
dat hij snel een nieuw meisje heeft zegt niks over wie hij de 4 jaar dat ze samenwaren is geweest... doe niet zo onzinnig meisjes-wijs achtig.
Oud 09-01-2007, 23:36
Verwijderd
dat probeerde ik ook al uit te leggen...

kapoen... probeer gewoon een leuke zorgeloze tijd te hebben, des te eerder kom je er achter hoe leuk je het zonder hem kan hebben
en dan word je op een dag wakker en besef je dat je al maanden niet meer aan hem hebt gedacht (iig niet op een 'en wat voel ik me nog steeds kut' manier)
Oud 10-01-2007, 07:50
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 09-01-2007 @ 10:56 :
En terecht. Dat klopt niet.
Oud 10-01-2007, 08:02
Kapoen
Kapoen is offline
nee dat vindt ik ook niet kloppen
Oud 10-01-2007, 10:22
Verwijderd
't gaat telkens iets beter, en dan val je even weer terug, en dan gaat het weer iets beter, en op een gegeven moment merk je dat je gewoon weer gelukkig kunt zijn, en dan heb je nog wel terugvallen, maar dan ben je over het ergste heen.

Bij mij was dat denk ik na anderhalve maand of twee maand, toen kon ik gewoon weer echt blij zijn en lol hebben zonder dat ik me continu zat op te vreten over hem. Kon me nog wel heel ellendig voelen, maar dat waren dan meer buien.

En het helpt om goed voor jezelf te zorgen. Als je moe bent, voelt alles véél erger. Genoeg energie hebben, dus, goed slapen, veel sporten (ook perfect om af te reageren) en heel veel leuke dingen doen met anderen. Oh, en flink sjansen om je ego op te krikken en uit liefdesverdriet met een enorm knappe maar verder niet interressante knul in de kroeg gaan staan vozen.
Oud 10-01-2007, 18:53
Blacksummers
Blacksummers is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 09-01-2007 @ 11:19 :
nee, dat zijn harteloze wezens

goth, zeik niet zo, dit meisje heeft dit soort dingen nodig

feit is nu eenmaal dat mannen- en vrouwenhersens anders in elkaar zitten, zeker qua emoties
Excuseer maar aangezien er een glimlach op mijn gezicht komt van uw onwetenheid, kan ik miss uw volgende berichten die u gepost heeft niet meer geloofwaardig vinden...

Er zit idd een verschil tussen mannen en vrouwen, wetenschap zoekt altijd maar uit over de hersenen maar wij allemal zijn uniek, karakter, stijl... 1 ding staat wel vast: we zijn allemaal mensen...

Om eerlijk te zijn: dat het tussen haar en hem uit is, kan mij niet schelen... Zo ben ik, iedereen mag weten dat ik soms wel egoistisch kan zijn... Maar ik heb bijna ook hetzelfde meegemaakt zoals haar en ook voor mij waren hele moeilijke tijden, soms ruzie, soms goeie momenten...

Maar nu schieten we gewoonweg goed op, ik sta er altijd klaar voor haar en aprecieer al haar relatie's... Zij heeft dan ook respect voor mijn leven en omgekeerd... Geloof me, ik ben anders dan jullie allemaal en ik doe mijn best om mijn lief gelukkig te maken...

Als je denkt dat jongens - mannen harteloze wezens zijn (ook bij de meisjes zitten er, dat weet iedereen) maar dan vind ik je ook maar een harteloze wezen...

Blacksummers

edit: voor Kapoentje: Leven is nu eenmaal zo, ik heb erger meegemaakt dan jij maar ik ben jaloers op je dat je een lange tijd van liefde genoten hebt, ook ik hoeft niet te weten wat jij allemaal meegemaakt van mooie momenten dat je meegemaakt hebt, ik zou meer jaloers zijn dat je dit allemaal meegemaakt hebt...

Ik vind het jammer voor je, nu is het gewoon je tijd uitzitten en de hoop niet opgeven... Natuurlijk is dit allemaal gemakkelijk gezegd maar je beseft het wel...

Laatst gewijzigd op 10-01-2007 om 18:58.
Oud 11-01-2007, 08:22
Verwijderd
Offtopic: weet niemand hier wat sarcasme is? damn...
Oud 11-01-2007, 21:37
IcedEarth
IcedEarth is offline
Tja, dit heeft tijd nodig. Maar wanneer je het accepteert, en je er bij neerlegt ben je al een heel eind. En ik zou inderdaad blij zijn om de liefde en de fijne tijd die je hebt gehad. En proberen te genieten van de vrijheid die je nu hebt.
Of te wel: Richt je op positiviteit. Het is misschien wel opluchtend om boos te zijn, maar ik zou persoonlijk liever met een beetje weemoed terug kijken op een relatie dan met woede.
Oud 12-01-2007, 15:15
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 11-01-2007 @ 09:22 :
Offtopic: weet niemand hier wat sarcasme is? damn...
't komt anders niet heel erg goed over
Oud 12-01-2007, 22:33
Metal
Metal is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 09-01-2007 @ 11:12 :
jongens kunnen dat soort dingen nou eenmaal beter scheiden dan meisjes. wij hebben gevoel weet je....
Hahahahahahaha

...

-

Na een paar maanden is dat wel weg. Heb me ook wel 2 maanden slecht gevoeld.

Laatst gewijzigd op 20-01-2007 om 16:20.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten