Goed, poging (honderden)twee.
Ik ben niet verder gegaan met het vorige verhaal. Ik plaats nu dus een ander. Die hoogstwaarschijnlijk ook niet helemaal super zal zijn, maar hopelijk wel beter dan De Deur.

Dit is geen echt kinderverhaal, maar meer...een tienerverhaal zeg maar.
Dus hier bladzij 1:
Lang, lang, lang geleden, in het Verboden Bos van Zwelgstein….ja van Zwélgstein, niet de Harry Potter school, die heet weer anders. In ieder geval, woonde daar lang, lang, lang geleden eens zes mooie prinsessen. De zes mooie prinsessen waren vooral mooie prinsessen door hun uiterlijk. Hun innerlijk was zoals dat van jou en mij. Je begrijpt dus wel.
De jongste prinses heette het Eline. Eline was getrouwd met Tarik. Afkomstig uit een arme familie, maar hij was wel heel dapper. Hij had haar “gered” van Slaki de Verschrikkelijke, een verschrikkelijke draak die zo heette, omdat hij zo verschrikkelijk was.
De één na jongste prinses heette Assepoester, zij was getrouwd met “de knappe prins”. Hun relatie was niet zo geweldig als die van Eline en Tarik. Assepoester deed alles voor “de knappe prins”, maar toch was het blijkbaar nooit genoeg. “De knappe prins” was namelijk ook getrouwd met de twee na jongste prinses. Doornroosje. Ach, dat moet toch kunnen zou je denken, ware het niet dat Sneeuwwitje, de middelste, óók getrouwd was met “de knappe prins”. En last but not least, de één na oudste prinses, Rapunzel was óók al getrouwd met Prince Charming, aka “de knappe prins”. Nou, dat beloofd wat in kasteel Akerslot, in het Verboden Bos van Zwelgstein. Maar wacht eens even, zei ik net niet dat er zes prinsessen waren. Vergeet ik bijna de oudste prinses, die ook jaloers was op Doornroosje, Sneeuwwitje en Rapunzel. Zij was namelijk getrouwd met een voormalige kikker.
En daar, in de Kamer der zeven Prinsessen, zaten alle zes de prinsessen bij elkaar. Gezellig koffie te drinken en onderwijl neuzelend over hun levens in kasteel Akerslot. Ja, de Kamer der zeven Prinsessen ja. Men wilt nu eenmaal vaak dat er zeven prinsessen, zeven kikkers of zeven dwergen meedoen. En als er geen zeven zijn, dan maar drie. In dit verhaal doen er echter maar zes mee, maar kasteel Akerslot stamt uit een verhaal met zeven prinsessen.
Vandaar. Nu, weer terug naar het verhaal. De zes prinsessen zaten met elkaar koffie te drinken en te neuzelen over hun levens in kasteel Akerslot.
“Pfff…ik kan dat gekwaak van hem gewoon niet meer horen” verzuchtte de oudste.
“Nee, die van mij bazelt ook alleen maar onzin. Zou je, je haar niet eens knippen Raps, je wurgt me nog eens met die manen van je…Tssss, destijds was hij er maar wat blij mee” zei Rapunzel verbitterd. Daarna wierp ze een woedende blik op Assepoester die zich proestend omdraaide.
“Maar je haar is ook te lang” zei Assepoester, toen ze zich weer vermand had.
“Nietes!”
“Wellus!”
“Nietes!”
“Wellus!”
Doornroosje gaapte en deed verstoord een oog open. Kan dat wat zachter ja, of moet ik soms nog zwaardere slaappillen nemen…”
“L l l l lullie moeten nwiet zo kwlage over prinzzz charming. Hwij is zo slecht nwog nwiet weet je. Ik wwww…word gék van l l l lullie gellll lul overm. Uh….ja”.
Sneeuwwitje nam nog een slokje van haar Special Irish Coffee.
Doornroosje slikte met haar Café Laté zes extra pillen in en viel weer in slaap in haar fauteuil. Tsja..eh…wie zegt dat prinsessen perfect zijn. Je leest geen kindersprookje hoor. Anyway, Assepoester was nog niet klaar met Rapunzel.