Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2007, 10:51
clubje
clubje is offline
Hallo,

deze zomer ga ik voor de eerste keer echt op reis, ik ben met uitzondering van Londen en Schotland nog nooit buiten de Benelux geweest.

Nu twijfel ik tussen Turkije en Tunesië. In het reisboek van Mediterra Sunworld staat een interessante formule: eerst een week rondreis door het land, en daarna een week uitrusten in een hotel naar keuze. Dit voor steeds rond de 600 à 700 euro, en dit zowel in Turkije als Tunesië...

Nu gaat mijn eerste voorkeur uit naar Tunesië, maar ik heb al vele 'verhalen' gehoord. De mensen zouden er ten eerste erg opdringerig en handtastelijk zijn (vooral naar vrouwen). Het zou er vuil zijn, enz...De hotels zouden niet echt superproper zijn en vooral de keuken laat vaak te wensen over. Ook de all inclusive formules haperen: drinken moet uit plastieken bekertjes en de drank is voortdurend op. Nu...ik weet wel dat ik al deze vooroordelen met een korrel zout moet nemen, maar toch zou ik graag meningen horen van mensen die er al echt geweest zijn!

Vooral mensen die Turkije én Tunesië kennen zouden mij kunnen helpen.

We zouden dus eerst een rondreis doen en dan een week uitrusten aan het hotel, dus het hotel op zich in de tweede week is echt wel belangrijk omdat het echt een week luieren zou zijn dat we doen...

nuja, kan iemand me ervaringen vertellen?

grtz
clubje

ps. ik weet dat er al threads zijn over Tunesië maar ze zijn allen van lang geleden, dus ik heb een nieuwe gemaakt in plaats van een oude te uppen

pps. In Tunesië zouden we naar hotel "Bahia Beach" gaan, misschien is er al iemand héél toevallig daar geweest?

ppps. pps. Aangezien het mijn eerste grote reis wordt, wou ik eerst naar een Westers land gaan zoals Italië, maar daar is het altijd zo duur, en slechts voor 1 week...zie je eigenlijk het verschil tussen beide landen, QUA hotels? Of zijn die hotels in bv Tunesië al 'verwesterd' en minstens even mooi?

Laatst gewijzigd op 20-02-2007 om 10:56.
Advertentie
Oud 24-02-2007, 13:41
Crimson
Crimson is offline
Turkije is leuk, maar dan moet je niet naar plekken gaan als Bodrum en Alanya, tenzij je alleen op het strand wil liggen. De hotels zijn prachtig, het eten meestal goed, maar het is echt een vakantie in een snowglobe. Je zou dan kunnen kiezen om naar Istanbul te gaan. Van Tunesie weet ik niks.
Als je alleen voor een hotel gaat en luieren en goed eten, is Turkije je ding.
Oud 27-02-2007, 17:25
Ieke
Ieke is offline
Ik ben in beide landen geweest. Turkije een keer aan de kust en een keer in Istanbul, Tunesië 1 keer aan de kust, met wat excursies het binnenland in.
Ik zou zelf geloof ik voor Tunesië kiezen. Istanbul was erg gaaf (zeker aan te raden), maar kust vond ik minder. Zowel in Turkije als in Tunesië zijn ze opdringerig (toetistencentra overgens, maar dat geld ook voor bijvoorbeeld Egypte. In Tunesië ging onze bus kapot in een stadje waar nooit toeristen kwamen en daar waren ze helemaal niet zo, erg fijne mensen zelfs) Ze willen je dingen verkopen. Verder moet je naar mijn mening in dat soort landen niet in je super korte rokje en inkijktopje over straat willen lopen.
Hou het netjes, lach een keer vriendelijk naar ze en verder negeren.

Ons hotel (op Djerba, maar de naam weet ik echt niet meer) was net zo goed als de westerse hotels en hotels waar ik in andere van dat soort landen geweest ben.
Ik zou voor Tunesië kiezen omdat ik het daar aan de kust echt beter vond dan de kust in Turkije. Maar dat is misschien maar net aan het hotel etc.
Oud 28-02-2007, 22:38
ikleef
ikleef is offline
Ik weet niets over Tunesië, maar ik wil in ieder geval even kwijt dat je -als je voor Turkije zou kiezen- de website www.turkeytravelplanner.com eens goed zou moeten gaan bestuderen. Die website is gemaakt door een voormalig schrijver van Lonely Planet Turkey en bevat echt heeeeeeeel veel praktische informatie over bestemmingen in Turkije. Ik heb er in elk geval heel veel aan gehad afgelopen zomer tijdens mijn rondreis.

De opdringerigheid van de mensen viel me in Turkije alles mee, BEHALVE in de echt toeristische plaatsen. Daar was het juist heel opdringerig. Niet zozeer dat mijn vriendin last had van mannen (dat was nergens het geval gelukkig, al is ze blond en alles), maar dat men je van alles probeert te verkopen. Mijn advies is dan ook; ga voor een iets minder toeristische plaats als je ergens een tijdje blijft. Dan is de sfeer echter/relaxter, zijn de mensen vriendelijker, is het goedkoper. Bijna alleen maar voordelen.

In Turkije ben ik in meerdere steden aan de kust geweest. Veruit het mooiste gebied dat ik aan de kust (of zelfs in heel Turkije) heb gezien was de zogenaamde 'Lycische kust'. Dat is het stuk kust in de buurt van de stad Fethiye. Dus ik zou in die hoek iets leuks uitzoeken als ik aan de kust zou gaan zitten. De Marmaarse kust (bij Kusadasi en zo) vond ik stukker minder interessant.

Hoe dan ook, succes met je keuze!
Oud 03-03-2007, 11:30
Poepkind
Poepkind is offline
Vrienden van ons zijn in Turkije all inlcusive gweest in een resort. Ze vonden alles wel oke enzo, maar je zit echt vast in je resort. Het werd sterk afgeraden om buiten het resort in je eentje op stap gaan in bv de heuvels. Daarom was het wel afgezonderd. Ze vonden het personeel fooi belust, en sommige dingen waren niet zo goede kwaliteit. Het drinken was bv chemisch. Ook al waren ze wel tevreden zouden ze niet nog een keer gaan.
Oud 10-03-2007, 10:51
miekmuis
miekmuis is offline
Ik ben afgelopen zomer naar Tunesië geweest, aan de kust in het plaatsje port el kantaoui ofzoiets en dat was echt ontzettend leuk. Het hotel was ontzettend luxe en het personeel overal heel aardig (natuurlijk in de hoop fooi te krijgen, maar hoe dan ook aardig).
Opdringerig zijn verkopers wel heel erg, maar handtastelijk absoluut niet. Het eten was overal prima en goed te betalen. Turkije ken ik niet, maar Tunesië kan ik je zeker aanraden
Oud 15-03-2007, 21:25
__
__ is offline
ik heb alleen ervaring met Tunesie en dat vond ik heel erg mooi en leuk. het opdringerige viel mij heel erg mee. verder vond ik het idd niet altijd even hygiënisch, het eten in ons all-inclusive resort. maar goed, dat kan ik dus niet vergelijken met Turkije..
Oud 16-03-2007, 12:33
mario
mario is offline
Ik ben zelf in Tunesie en Turkije geweest. Ik vond Tunesie niet echt wat, mensen waren heel erg opdringerig veel erger als in Turkije. De omgeving in Tunesie vond ik nogal erg kaal, ligt er ook aan waar je zit volgens mij. Ik was in Monastir geweest.

Als je voor Turkije gaat zou ik je de kant van Bodrum aanraden mooie omgeving, mensen minder opdringerig als andere kustplaatsen.

Regels voor berichten