Ik weet niets over Tunesië, maar ik wil in ieder geval even kwijt dat je -als je voor Turkije zou kiezen- de website
www.turkeytravelplanner.com eens goed zou moeten gaan bestuderen. Die website is gemaakt door een voormalig schrijver van Lonely Planet Turkey en bevat echt heeeeeeeel veel praktische informatie over bestemmingen in Turkije. Ik heb er in elk geval heel veel aan gehad afgelopen zomer tijdens mijn rondreis.
De opdringerigheid van de mensen viel me in Turkije alles mee, BEHALVE in de echt toeristische plaatsen. Daar was het juist heel opdringerig. Niet zozeer dat mijn vriendin last had van mannen (dat was nergens het geval gelukkig, al is ze blond en alles), maar dat men je van alles probeert te verkopen. Mijn advies is dan ook; ga voor een iets minder toeristische plaats als je ergens een tijdje blijft. Dan is de sfeer echter/relaxter, zijn de mensen vriendelijker, is het goedkoper. Bijna alleen maar voordelen.
In Turkije ben ik in meerdere steden aan de kust geweest. Veruit het mooiste gebied dat ik aan de kust (of zelfs in heel Turkije) heb gezien was de zogenaamde 'Lycische kust'. Dat is het stuk kust in de buurt van de stad Fethiye. Dus ik zou in die hoek iets leuks uitzoeken als ik aan de kust zou gaan zitten. De Marmaarse kust (bij Kusadasi en zo) vond ik stukker minder interessant.
Hoe dan ook, succes met je keuze!