Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waar de meeste ondernemers de fout in gaan is als ze gaan € 18.000,-- startkapitaal gaan lenen voor een BV. Bij het afsluiten van deze lening teken je namelijk prive, en niet namens je rechtspersoon. Zo heeft het oprichten van een BV al een stuk minder nut. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
de ING leent zonder al teveel moeite tot 25k aan starters. (eigen ervaring, en nee, geen revolutionair idee.) bedragen boven de 50k worden wel moeilijker natuurlijk. maar je vergelijkt hier 'bedrijfsuitbreiding' met 'startende ondernemening'. Maar als de TS niet meer meld over het idee - en dat is haar goed recht, overigens - is er niet zoveel zinnigs over te melden. Het maakt nogal uit of je een revolutionair nieuw idee hebt (dat wordt niet makkelijker, maar moeilijker. nieuw = onbewezen = risico.) of bv. geld wil lenen omdat je de 1e islamitische slager in een islamitische buurt op wil zetten (da's vrij simpel geregeld, aangezien er weinig risico is). een lening van 15k kun je als startende ondernemer wel krijgen. persoonlijk zou ik liever bij een bank dan bij een overheid lenen; overheden zijn er om geld aan uit te lenen ![]() Maar, beste Dukko, je ervaringen wijzen kennelijk precies de andere kant op als de mijne. Voordat je denkt dat ik uit mn nek lul; het is gewoon mijn eigen ervaring, dat het niet zo ongelofelijk moeilijk is om een lening rond te krijgen, als het risico maar niet al te hoog is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Overigens, hij heeft 15.000 euro nodig. Dit zijn allemaal geen wilde plannen, hij volgt een cursus bij het J&C in Den Haag (ondernemerscursus die door de gemeente wordt aangeraden) en hierna gaat hij dus, zoals al gezegd, zijn plan bij de gemeente inleveren. De meeste mensen daar (mensen die de cursus geven) denken dat zijn plan gewoon wordt goedgekeurd. Het is dus niet zo Ooh ja ik ga een bedrijf starten, cool: er is goed over nagedacht. Hij heeft 4 jaar lang bij een autoinbouwstation gewerkt, dat wil zeggen, een bedrijf die auto's 'pimpt': radio's inbouwen, navigatiesystemen, voertuigvolgsystemen, alarms, speakersetjes, blue tooth telefoonsetjes, enzovoort. Dit is voor particulieren (jongens die hun Golfje willen upgraden), maar ook voor autodealers, die inbouwklusjes vaak uitbesteden. Hij gaat dit in Groningen opstarten, en daar zijn ong. 2/3 bedrijven die dit doen tegenover ruim 300 autozaken (in en rond Groningen). Dit zijn even wat onnauwkeurige gegevens, maar even voor het totaal beeld. Hij wil gewoon hetzelfde doen als bij zijn oude werkgever, maar dan voor zichzelf. Volgens mij wordt er wel vrij makkelijk geld geleend aan starters (MET een goed ondernemingsplan!!), maar de rente lijkt me hoger dan die van de gemeente. Dat vroeg ik me dus af. Als er nog vragen zijn, ik hoor het wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik ben niet achterlijk, probeer je alleen maar te helpen
![]() Kijk ook eens op http://www.higherlevel.nl ondernemers/ startersforum, hier kan je heel veel info vinden over financiering, businessplans en andere zaken. Ik denk dat deze mensen jouw vraag zeker moeten kunnen beantwoorden/je andere tips kunnen geven die handig kunnen zijn.
||
Citaat:
je hebt geen 'professionele' ondernemers. Je hebt alleen mensen die ondernemen, en mensen die werken. (ja, en uitkeringstrekkers).
|
![]() |
|
|