Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2012, 18:18
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Goedenavond mensen,

Ik ben geslaagd voor mijn middelbare school, volgend jaar direct naar de universiteit.
Mijn vraag is wanneer de OV kaart ingaat? Ik heb iets kort gehoord over oktober, wat betekent dat ik tot die tijd maar een kortingskaart moet hebben?
Ik heb me nog niet aangemeld voor studiefinanciering trouwens.

Veel plezier met het voetbal kijken!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2012, 18:56
Verwijderd
Volgens mij heb je recht op je OV-kaart vanaf dat je recht hebt op studiefinanciering. Ik heb bijvoorbeeld pas in oktober echt op studiefinanciering, dus kan ik dan pas ook een OV-kaart krijgen. Heb je echter al in september recht op studiefinanciering, dan kan ook dan al je studenten OV ingaan.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 19:00
Verwijderd
Dit staat gewoon op www.rijksoverheid.nl / http://www.ib-groep.nl, dus dit kun je zelf uitvinden.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 19:13
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Volgens mij heb je recht op je OV-kaart vanaf dat je recht hebt op studiefinanciering. Ik heb bijvoorbeeld pas in oktober echt op studiefinanciering, dus kan ik dan pas ook een OV-kaart krijgen. Heb je echter al in september recht op studiefinanciering, dan kan ook dan al je studenten OV ingaan.
Hoe kan het dat jij pas in oktober recht hebt op studiefinanciering? Studeer jij op het mbo?
Citaat:
Dit staat gewoon op www.rijksoverheid.nl / http://www.ib-groep.nl, dus dit kun je zelf uitvinden.
Ik had de informatie van een hbo student die destijds 17 jaar was en in januari 18 werd. Gezien hij een hbo student is zou hij het hele jaar studiefinanciering moeten volgens ib-groep.nl. Dezelfde site verteld ook dat hij recht heeft op studenten OV als stufi ontvanger. Hij heeft toch tot oktober moeten wachten voor hij een studenten OV kaart kreeg. Vandaar de vraag.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Hoe kan het dat jij pas in oktober recht hebt op studiefinanciering? Studeer jij op het mbo?
Nee, hoor. Ik ga na de zomer ook naar de universiteit, maar omdat ik pas in juli 18 wordt, heb ik pas het kwartaal daarop (dus vanaf oktober) recht op studiefinanciering. Niet dat ik daar blij mee ben (vooral niet met het gebrek aan een studenten OV), maar ja, het zij zo.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 17:16
Tink*
Tink* is offline
Als je hier vragen over hebt kan je terecht in dit topic op Geld en Recht: http://forum.scholieren.com/showthre...1807099&page=5
Reageren

Regels voor berichten