Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2005, 12:48
Lorelei
Lorelei is offline
Ik begin nu al te merken dat m'n neus begint te kriebelen en ik denk dat het niet lang zal duren voordat m'n ogen ook weer beginnen.

Gebruiken jullie middeltjes tegen hooikoorts en zo ja: welke dan? En welke werkten, voor jullie, echt niet?

Ik gebruik al jaren prevalin (gewoon te krijgen bij de drogist). Zowel voor m'n neus als m'n ogen. Ik moet zeggen dat dat best behoorlijk werkt. Ik heb ook een tijdje homeopatische druppeltjes gehad (weet de naam niet) maar dat werkte bij mij helemaal niet.

En jullie?
Oud 05-04-2005, 13:01
Saarah
Saarah is offline
Ik weet de naam niet juist van hetgeen ik vorig jaar gebruikte (zal het straks ff aan m'n mama vragen), maar ik ga er idd al terug mee beginnen denk ik. M'n ogen beginnen al te jeuken enzo En het werkte best goed!

Die homeopatische druppels heb ik ook gehad, en die werkten echt rotslecht bij mij!
Oud 05-04-2005, 13:25
Verwijderd
Ik heb mn spuitje (geen idee hoe dat spul heet) al weer gehad..dus de komende maand heb ik geen last
Oud 05-04-2005, 13:47
Balance
Balance is offline
Ik gebruik pilletje, neusspray en oogdruppels.
Namen weet ik nu even niet. Allemaal op recept van de dokter, alleen helpt het bar weinig in het hoofdseizoen
Oud 05-04-2005, 14:32
Maarten84
Maarten84 is offline
Reactine gebruik ik...en bevalt me wel goed. Zijn ook gewoon algemeen verkrijgbare pilletjes. Nou moet ik zeggen dat ik geen mega-erge hooikoorts heb...dus ik weet niet tot hoeverre het helpt bij mensen die er meer last van hebben.
Oud 05-04-2005, 14:38
SB_girl
SB_girl is offline
Ik gebruik Kestine, zijn kleine pilletjes, bij mij werken ze perfect!
Oud 05-04-2005, 15:11
pyres
pyres is offline
jups ik gebruik ook pilletjes
en soms oogdruppels als het echt te gek word

neusspray dat gebruik ik niet, vind ik maar raar spul
Oud 05-04-2005, 15:11
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Cetirizine (zyrtec) gebruik ik, zijn pilletjes. Ik heb altijd vooral last van mijn ogen (en in mindere mate van niezen, en jeukend gehemelte ) maar het werk erg goed bij mij .
Oud 05-04-2005, 15:13
Wietboy
Wietboy is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 05-04-2005 @ 16:11 :
Cetirizine (zyrtec) gebruik ik, zijn pilletjes. Ik heb altijd vooral last van mijn ogen (en in mindere mate van niezen, en jeukend gehemelte ) maar het werk erg goed bij mij .
Die gebruik ik ook en het werkt idd goed.
Oud 05-04-2005, 15:17
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik gebruik helemaal niks meer. ik word altijd wat suffig van die medicijnen. dan heb ik liever last van een snotneus, rode, geïrriteerde ogen en niezen.

meestal heb ik er pas last van ruim in de lente, nu nog niet.
Oud 05-04-2005, 15:24
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik heb er meestal maar 1 keer in de zomer (een bpeaalde boom ofzo) last van

en dat gaat vanzelf wel weer over
Oud 05-04-2005, 15:25
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
SB_girl schreef op 05-04-2005 @ 15:38 :
Ik gebruik Kestine, zijn kleine pilletjes, bij mij werken ze perfect!
bij mij ook (alleen ruik ik dan helemaal niks meer).
Oud 05-04-2005, 15:31
Lunae
Lunae is offline
ik gebruik van die kleine pilletjes, soms zijn ze blauw soms wit, en ik merk het echt wel als ik ze een keertje vergeet te nemen, dus volgens mij werken ze wel goed.
Oud 05-04-2005, 15:52
Balance
Balance is offline
Ik heb net even de namen opgezocht. De pilletjes die ik gebruik heten Claretine en de oogdruppels Livocab. Qua neusspray probeer ik het meestal bij zoutoplossing te houden en anders gewoon een drogist huismerk.

Ironisch genoeg ben ik voor de hooikoortspillen van de drogisterij allergisch...
Oud 05-04-2005, 15:53
Lorelei
Lorelei is offline
Dat is wel heel erg, Balance
Oud 05-04-2005, 20:07
Firefly182
Firefly182 is offline
ik merk dat ik weer meer begin te niezen dan normaal. Maar dat zal wel geen hooikoorts zijn, aangezien ik er het hele jaar door last van heb
Oud 05-04-2005, 20:29
Lynn
Lynn is offline
Oogdruppels en neusspray, beide van Prevalin. Heb wel eens een ander merk gehad, maar merkte er geen verschil tussen. Nu stuur ik mijn moeder meestal op pad en die haalt gewoon Prevalin.
Oud 05-04-2005, 20:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er gelukkig nog geen last van. Bij mij begint het meestal ergens in april/mei ofzo en dan eind augustus nog een keertje. Ik heb nog niet heel veel medicijnen geprobeerd maar meestal hield ik het alleen bij zoutoplossing neusspray. Ik heb wel eens oogdruppels gehad van de huisarts maar die hielpen niet en het is ook vooral mijn neus en niesen waar ik last van heb.
Oud 06-04-2005, 07:08
Verwijderd
Die periode is al lang begonnen. Ik gebruik Arius (desloratedine), die werkt bij mij wel aardig, Claritine en de pilletjes die je bij de drogist kunt kopen werken minder (hebben een ander werkend bestandsdeel - loratedine). Voor mijn ogen gebruik ik meestal nog homeopathische oogdruppels (huppelepup nr. 2 (of juist nr. 1, dat vergeet ik altijd) ofzo).
Oud 06-04-2005, 08:46
Verwijderd
Ik heb er al een paar weken last van
Gelukkig niet zo erg, dus ik gebruik ook nog niets.
Oud 06-04-2005, 09:02
@kie
@kie is offline
Flixonase neusspray .. werkt super!!
Oud 06-04-2005, 13:37
Verwijderd
Ik heb een grasallergie maar geen van de sprays/pilletjes werkt

Ik loop dus maar hard door als er ergens het gras wordt gemaaid.
Oud 06-04-2005, 15:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
grl schreef op 05-04-2005 @ 16:53 :
Dat is wel heel erg, Balance
hehe, apart he?
maar niet echt praktisch dus. Aangezien mijn eigen medicijnen maar amper helpen kan ik dus niet overstappen op andere dingen om te kijken of dat misschien beter werkt.
Oud 06-04-2005, 15:33
Xonzo
Xonzo is offline
zyrtec en dat werkt goed
begint idd al weer te kriebelen...
Oud 06-04-2005, 15:37
filia dei
filia dei is offline
k'heb een neusspray gehad maar dat werkte echt voor geen meter k'weet de naam ook niet meer.

ik heb nu pilletjes Cetirizine van Hexal ofzo... dat zijn meer algemene anti allergie pilletjes... die werken wel beter maar k'heb evengoed nog steeds last in de zomer
Oud 06-04-2005, 15:49
indigo
indigo is offline
Ik had Flixonase neusspray, nu Xyzal (pilletjes), is geloof ik een anti-histaminicum, mja. De werkzame stof is levocetirizine. 't Werkt wel goed, heb niet meer van die irritante tranende ogen enzo...
Oud 06-04-2005, 17:07
Miracle
Miracle is offline
Ik heb het al een paar weken idd. Aerius werkt bij mij echt super goed. Tot nu toe ben ik maar één dag écht ziek geweest. Ik word er wel wat moe van, ondanks dat ik geen echte hooikoorts klachten heb. Maar vergeleken met vorig jaar mag ik niet klagen.
Oud 09-04-2005, 13:15
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
@kie schreef op 06-04-2005 @ 10:02 :
Flixonase neusspray .. werkt super!!
vind je? Die neusspray heb ik ook, voor een veel mindere allergie(huisstofmijt) en hij werkt echt voor geen meter. Ik moet er pilletjes voor nemen, anders blijf ik alsnog niezen. Klotespray dus
Oud 09-04-2005, 16:41
Guissie
Guissie is offline
Ik heb ook hooikoorts, echt vreselijk.
Ik gebruik hiertegen altijd Claritine, tegenwoordig gewoon te koop bij de drogist dacht ik.
Oud 09-04-2005, 17:21
Verwijderd
Ik slik Cetirizine en gebruik Prevalin neusspray en oogdruppels. Het hele jaar door, aangezien ik ook andere allergien heb. Daarom werk het nu ook niet zo goed meer.

Als het heel erg wordt neusspray en oogdruppels van de dokter, en soms neem ik 's ochtends een extra allergiepilletje. Niet zo gezond maarja.

Oh en ik word er ook suffig van, maar aangezien ik het al jaren elke dag slik merk ik dat ook niet echt meer. Je went eraan.

Laatst gewijzigd op 09-04-2005 om 17:24.
Oud 09-04-2005, 18:54
Nyawa
Ik gebruik Telfast, pillen die ik ooit voorgeschreven kreeg toen ik uitslag had als gevolg van een allergische reactie, maar het helpt bij mij ook tegen hooikoorts.
Oud 09-04-2005, 19:42
aap777
aap777 is offline
Ik ben allergisch voor graspollen. Ik heb de meeste last ervan tussen mei en juli. Als ik er héél erg last van heb gebruik ik Reactine. Dat werkt best wel goed moet ik zeggen.

Ik heb vroeger zo'n kuur tegen hooikoorst gedaan van 2 jaar. Dat heeft een klein beetje geholpen, maar de hooikoorst is er niet van weggegaan.
Oud 09-04-2005, 19:53
Snuitermans
Snuitermans is offline
Nergens last van wijl ik erg gevoelig ben, leve de pillâh.
Oud 09-04-2005, 19:58
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-04-2005 @ 16:52 :

Ironisch genoeg ben ik voor de hooikoortspillen van de drogisterij allergisch...
Hahaha.... Ik bedoel, wat erg.

Ik gebruik oogdruppels van een onbekend merk, en neusspray van Kruidvat. Een beetje vaseline in je neus helpt ook wat. (niet een hele tube leegknijpen hè! )
Oud 09-04-2005, 20:56
Verwijderd
Ik gebruik gewoon helemaal niets. Meestal is het toch maar 2 a 3 dagen dat je er last van hebt. En ik ben ook voor de meeste middeltjes allergisch
Oud 10-04-2005, 11:44
Linda1985
Linda1985 is offline
ik gebruik xyzal en dat helpt me echt enorm. Ik slik ze trouwens het hele jaar door ook voor mn voedselallergie werken ze nl perfect! Afgelopen vrijdag waren ze op en ik was zo beroerd dat toen ik naar de apotheek fietse gewoon ineens van mn fiets afviel .
Oud 10-04-2005, 11:50
coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb via de kno-arts en de huisarts Nasonex© + Earius© voorgeschreven gekregen (wordt vergoed). Ik gebruik dit nu ruim een jaar en het bevalt redelijk. Hiervoor heb ik de rest uit de categorie antihistamine geslikt zonder merkbaar effect. Hèt middel tegen hooikoorst klachten + huisstofmijtallergie heb ik nog niet ontdekt.
Oud 10-04-2005, 11:59
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Leonoor kinldy wrote:
Ik gebruik Arius(...)
Citaat:
Miracle Kindly wrote:
(...) Aerius werkt bij mij echt (...)
Citaat:
Coopergirl kinkdly wrote:
(...) Earius© voorgeschreven gekregen (..)
Miracle handteerd de correcte schrijfwijze
Oud 10-04-2005, 13:48
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 10-04-2005 @ 12:59 :
Miracle handteerd de correcte schrijfwijze
Oud 10-04-2005, 14:26
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hier heb ik twee dagen over nagedacht

Ik gebruik(te) Allerfre, pilletjes die wonderlijk goed hielpen en die ik juist daardoor niet te vaak durfde te gebruiken, want ik was bang dat het dan niet meer hielp. Het hielp overigens beter voor het niezen dan voor mijn ogen.
Maar tegenwoordig ben ik er gelukkig zo'n beetje overheen gegroeid
Oud 10-04-2005, 14:43
Verwijderd
lijp dat in alle merken allerfree lactose zit terwijl mensen die vatbaar zijn voor allergieen al snel niet goed tegen lactose kunnen
Oud 10-04-2005, 15:31
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
renee182 schreef op 09-04-2005 @ 21:56 :
Ik gebruik gewoon helemaal niets. Meestal is het toch maar 2 a 3 dagen dat je er last van hebt. En ik ben ook voor de meeste middeltjes allergisch
2 a 3 dagen? Bij mij dus echt wel niet
Oud 11-04-2005, 15:45
black pear!
black pear! is offline
Ik gebruik reactine werkt wel goed
Oud 11-04-2005, 17:21
HereIAm
HereIAm is offline
Ik heb een neusspray, oogdruppels, en een inhalator van de huisarts, en ook pilletjes van de huisarts (Mizolen). Ik vind het alleen erg moeilijk om ze op tijd en met regelmaat te gebruiken, waardoor het soms niet goed helpt. Wat trouwens bij mij altijd snel helpt zijn korreltjes van De Tuinen. Het zijn homeopathische pilletjes/korreltjes die je onder je tong laat smelten. Ze werken niet lang, maar wel snel.
Oud 11-04-2005, 19:21
madwoman
madwoman is offline
Ik gebruik nu Aerius en dat werkt erg goed. Ook tegen muggenallergie. Soms neem ik er twee (als ik gestoken ben door een mug, maar wordt wel duf dan). Ook heb ik nog oogdruppels (Opatanol) werken heeeeel goed, maar wel gedoe met lenzen. Gebruik geen neusspray meer i.v.m bloedneus, wel jammer, want ook die werkte erg goed. Maar elke dag een paar keer een bloedneus is niet zo handig. Gebruikte eerst Zyrtec tabletjes, maar die werkten niet meer.
Oud 15-04-2005, 17:50
Guissie
Guissie is offline
pffff, gister begon t weer. En ik heb het geweten, damn ik was bijna vergeten hoe kut t was. Vet slecht geslapen enz..
Oud 16-04-2005, 10:20
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb ook weer last van mijn ogen, maar ik weet niet zeker of het wel hooikoorts is want het heeft net geregend
Oud 16-04-2005, 11:07
BCR
BCR is offline
Mijn lip jeukt ook. Dat heb ik nooit eerder gehad met hooikoorts.

Maar ik gebruik Kruidvat-huismerk
Oud 16-04-2005, 13:15
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik heb ook hooikoorts, en mijn ogen beginnen ook al .. Als het heel erg is, slik ik meestal gewoon zo'n pilletje van Reactine (gewoon bij de drogist verkrijgbaar).. Dat helpt bij mij wel gelukkig 's Morgens een halve, om de dag door te komen.. En 's avonds ook een halve, omdat ik anders niet kan slapen
Oud 16-04-2005, 20:39
hodelahitie
hodelahitie is offline
Ik gebruik sinds 2 dagen nu Aerius, maar ik merk er nog weinig van.. Ik weet alleen dat ik heel de tijd last heb van loopneuzen, niesbuien etc. Dus ik hoop dat het snel werkt, anders word ik er niet vrolijk van. Ik slaap er zo ontzettend slecht door.
Topic gesloten

Regels voor berichten