Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het hangt er een beetje vanaf hoe kritisch je zelf bent tegenover je geloof, of je naast je "aangeboren" religie ook anderen bestudeerd hebt. Zo ja, en je houdt toch je oorspronkelijke geloof aan, dan denk ik dat je daar best zeker in mag zijn (voor jezelf dan).
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
- geen varkensvlees eten (dat bederft namelijk te snel in die contreien en daar kan je flink ziek van worden of zelfs dood aan gaan) - halal slachten (ongeveer hetzelfde verhaal^) - lichaamsbedekking (temperaturen en zon) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben zelf iemand die in Z. Limburg is opgegroeid en geen van mijn ouders zijn gelovig. Wel had ik katholieke grootouders, maar bij ons in 't zuiden is het katholisisme nogal kil en heeft het weinig boodschap. Ik was bang voor al die grote beelden in de kerk en al snel besloot ik een volgeling van Satan te worden. Op de middelbare school werd ik met de evolutie theorie opgeleid en ook daarin had ik me verdiept. Later ben ik aan de drugs gegaan en al snel ging het van kwaad tot erger door criminaliteit. Drugs en occultisme horen bij elkaar en ik hield me dus met allerlei rituelen bezig in naam van Satan. Toen ik een tijdje later in de gevangenis belandde ben ik me ook nog in de astrologie gaan verdiepen en zo ben ik dan 3 jaar lang leerling astrologie geweest. En ik dacht echt dat ik het gevonden had, want de karakter-eigenschappen klopten steeds weer. Toch is het zeer occult en wie zich daarmee bezig houdt zit gevangen in de sterren, zoals mij. Ik heb het inmiddels losgelaten, maar het blijft mij vasthouden. Op straat wordt men nogal vaak aan Jezus herinnerd door al de kruisbeelden, maar nog kon ik het evangelie niet. Tot mijn 26ste had ik nooit het evangelie gehoord. Ineens ontmoette ik dan iemand die daarvan op de hoogte was. Hij vertelde mij het een en ander over Jezus en hij deed dit spontaan en voorzichtig. Al heel lang verlangde ik naar God's Woord, maar ik wist niet welke bijbel ik moest kopen. Ik wist ook niet aan wie ik daarover betrouwbare informatie kon vragen. Onverwachts gaf die broeder mij een bijbel cadeau. Ik las deze en heb me bekeerd. Nu begrijp ik dat wie van harte op zoek gaat naar God dat God zich ook zal laten vinden. Als men met zijn hart verlangt om God te kennen, dan zal God zich kenbaar maken. Ik heb geleerd dat ik God voor een groot deel van mijn leven bewust ter zijde heb gezet en in de schepping op zoek ben gegaan (naar eeuwigheid? of misschien voldoening).Eigenlijk zocht ik naar antwoorden op vragen met vooroordelen. God heeft ervoor gezorgd dat ik heb moeten oogsten wat ik zaaide. Dat heeft gemaakt dat ik mijn mentaliteit veranderde en dat ik mijn hart heb opengesteld. Om alles samen te vatten, denk ik dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen onderzoek. Eerst zocht ik met een boos hart, heb gemaaid wat ik zaaide en ik werd me ervan bewust dat ik iets niet goed deed (ineens zag ik in dat ik altijd al bevooroordeeld was). Bij de justitie is het voor mij kwart voor twaalf. Nog één keer zo´n misdrijf en ik krijg tbs. Vervolgens riep ik tot God (wie Hij ook was) en niet lang daarna stuurde Hij één van Zijn kinderen op mijn pad.
||
Citaat:
Ik zou ze daar eerder verwachten in korte rokjes ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar waarom zou je zoals jij het noemt om ceremoniële redenen naar de kerk gaan als het toch niks voor je betekent? En als het wel iets voor je betekent ben je nog onder invloed van het geloof. Ook al weiger je dat aan jezelf toe te geven.
|
geloven is zo makkelijk niet. een cultuur volgen is een stuk eenvoudiger. aantrekkelijker ook; vertrouwd en betrouwbaar.
ik denk dat geloven of bewegingen met een duidelijke cultuur ook een grotere stabiliteit kennen in ledenaantal (rkk tov prot gemeenschap bijv). als een geloof eenmaal een natie heeft veroverd of de identiteit van een volk geworden is, betekent dat ook een stevig houvast. gemeenschappelijke geschiedenis of vervolging, een bepaalde waarheidsovertuiging, noem maar op; allemaal bevorderend voor een religie-cultuur. de cultuur zal overgaan op generaties, en als religie daar mee verbonden, is wordt die meegenomen. |
![]() |
||
Citaat:
God is geen liefde... hij is haat en afgunst. Gelukkig bestaat hij niet ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En zal je kerstverlof weigeren omdat je niet gelovig bent ? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
en toch maar ontopic, wat flushpuppie zegt:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat je het toch andersom bedoelt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op de een of andere manier zijn mensen die op latere leeftijd nog beginnen met geloven vaak om te beginnen al niet zo eh, stabiel. Maar goed, dan is een standaardreligie vaak een goede oplossing. Minder (zelf)destructief dan drugs of sektes. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat ik bedoel is dat de levensomstandigheden op een bepaalde plek verbeteren met bepaalde gedragsregels, die ooit zijn vastgelegd in een heilig boek, waarop een religie is gebaseerd. de huidige cultuur vloeit voort uit die religie en die levenswijze |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat neemt niet weg dat er nog zoveel andere religies zyn, en dat de verschillen ertussen zeer groot zyn. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||