Voor de FB's, als dit topic hier niet hoort, verplaats hem dan maar, ik wist het niet zo goed.
Toen ik 18 was, ben ik aan de pil gegaan omdat ik altijd heel erg veel last had van menstruatieklachten. Ik was zo ziek dat ik elke keer een dag school moest missen, echt overgeven, koorts etc.
Toen ik eenmaal aan de pil was, gingen mijn klachten weg. Later leerde ik mijn huidige vriend kennen. Omdat ik nogal vergeetachtig ben, vergat ik regelmatig de pil te nemen. Toen ik hem alleen nam tegen mijn klachten was dat niet zo erg, maar toen mijn relatie serieuzer werdt, en ik steeds de pil vergat was dat niet zo handig. Daarom ben ik ongeveer driekwart jaar geleden gestopt met de pil en overgestapt naar de nuvaring. Hier zitten minder hormonen in.
Naarmate de pil-hormonen mijn lichaam verlaten, merk ik dat mijn klachten terugkomen. Gelukkig nog niet zo erg dat ik er voor thuis moet blijven, maar ik heb wel veel meer last van krampen ed.
Ook heb ik erg veel last van emotionele buien. Ik wordt dan erg boos, en als ik boos ben, ga ik altijd huilen. Mijn vriend wordt er verward en verdrietig door, omdat hij niet begrijpt waarom ik dan boos en verdrietig ben. Dat kan ik hem ook niet uitleggen, want ik begrijp het zelf niet eens.
Heeft iemand een wondermiddeltje om ervoor te zorgen dat ik de nuvaring kan houden (want verder bevalt ie geweldig!), en ik minder vaak zo'n rare bui krijg? Ik wil geen spiraaltje ivm slechte ervaringen. Prikpil vindt mijn dokter geen optie.