Ik heb het hele forum doorgezocht en ook veel topics hierover gevonden (erg interessant) maar het is me niet echt duidelijk geworden. Het zit namelijk zo...
Ik zit in einde van het derde jaar MBO niveau 4. We hebben op school een deel van de opleiding (het derde jaar) Jong Ondernemen (een eigen bedrijf opstarten blabla). Als je dat niet haalt en dus geen certificaat daarvoor krijgt, krijg je geen volwaardig schooldiploma.
Nu is het probleem dat ik door omstandigheden mijn Jong Ondernemen certificaat niet haal en dus ook niet mijn volwaardige schooldiploma.
Dus wat heeft het nog voor zin dat ik mijn opleiding (1 jaar) af maak terwijl ik er zowiezo niet meer echt de puf voor kan opbrengen en ik toch geen volwaardig diploma krijg? Ik bedoel, als ik nog een volwaardig diploma kan halen, ging ik er ook nog wel voor dat jaar. Maar nu heb ik het dus helemaal gehad.
Weet iemand hoe dat dan gaat met je stufi en de ibgroep? Ik bedoel, moet ik dan na drie jaar mijn hele studie terug betalen? En mijn ov? Ik heb géén aanvullende beurs maar alleen een uitwonende basisbeurs van 233 euro en heb verder niks te besteden. (Geen werk oid) Kan iemand mij dit vertellen? Ik ga trouwens zowiezo deze week proberen bij de ibgroep te informeren maar als jullie het hier weten ben ik al wel een stukje verder ingelicht zeg maar.
|