Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2007, 11:36
Zonnemeisje
Zonnemeisje is offline
hoi mensen, ik heb een probleem ik ben best wel radeloos. het zit zo:

Ik heb nu 2 jaar verkering met mijn vriend en ik vertrouw hem niet. Als hij zonder mij uitgaat heb ik waanbeelden en ik kan mezelf dan niet geruststellen. Dit komt allemaal door verschillende dingen.
1 ik heb verkering met hem gekregen met hem doordat ik hem van een ander meisje "gestolen" heb. Hoe zwaar ik vreemdgaan ook opneem, op dat moment was ik zo verschrikkelijk in de wolken dat ik er niks mee heb gedaan. In het kort, hij had 2 maanden verkering, toen begonnen we te zoenen en lange (foute) gesprekken op msn en vervolgens heeft hij nog 3 maanden verkering gehad terwijl we veel afspraken en dan ook zoenden enzovoorts.
Ik vind vreemdgaan heel erg, maar ik ben van mening dat degene die de relatie heeft de fout ingaat, de ander is vrij om te doen wat hij wil.

Het komt erop neer dat ik weet van hem dat hij het kan doen, en nog lang vol kan houden ook, en gewoon keihard kan liegen. Op een gegeven moment heb ik gezegd dat hij moest kiezen omdat het niet langer kon zo. toen stelde hij dit steeds uit tot ik het contact verbrak, toen heeft hij het uitgemaakt met dat andere meisje en hebben wij verkering gekregen.
Het was een lange tijd erg leuk, maar ik was eigenlijk altijd aan het aanpassen omdat ik zo tegen hem opkeek en wilde pleasen. Na een jaar vond ik mezelf weer wat meer terug en ging ik weer meer mijn eigen dingen doen. Ook merkte ik dat ik dingen die hij deed niet zo leuk vond (exvriendinnen een kus op de mondgeven; dat soort dingen) en we praatten daar veel over en dan zei hij dat hij dat niet meer zou doen. Vervolgens kwam ik er dan achter dat hij zijn danspartner bijvoorbeeld gewoon nog wel een kus op de mond gaf. Dit werkt natuurlijk ook gewoon niet mee aan vertrouwen scheppen.

Een maand of 3 geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriendje met een andere meisje vunzige dingen smste en ook op msn dat het vrij ver ging allemaal. Hij had haar leren kennen op een feestje en was zelf achter haar emailadres en telefoonnr aangegaan. Ik ben toen op dt meisje afgestapt en heb geeist die smsjes te lezen. zewas zo geschrokken dat het mocht.
Ik schrok me rot want het waren precies dezelfde soort smsjes als die ik altijd kreeg toen hij nog met dat ander meisje had.
Ik heb de hele dag gehuild, ik was er echt kapot van, ik voelde me zo bedrogen. Van anderen hoorde ik ook dat hij met haar had gedanst op een manier die eigenlijk niet kon.

Smiddags ben ik meteen naar hem toegegaan en hij zeid at het niets betekende. Wel bekende hij dat hij het ook met meer meiden had gedaan en deed, dat smsen en op msn. Ik was echt woest en buiten zinnen en ik heb gezegd dat ik die msngesprekken wilde lezen. nou dat kon, hij vond ze toch niet schokkend. Alhoewel er geen echte erotische dingen werden gezegd, (wat wel in die smsjes het geval was) was het duidelijk geflirt en ik vond het erg ver gaan. Hij zei nogmaals dat het niks betekende en dat dat meisje het verkeerd had begrepen, dat het geouwehoer was.

De volgende dag ben ik naar hem toegegaan om het uit te maken, ik was echt echt zo kapot van, mijn vertrouwen was nog nooit zo beschaamd. Toen ik daar was barstte hij in tranen uit en hij vond het heel erg en zou het nooit meer doen en hij moest zelfs heel erg overgeven van narigheid. Hij was heel dom geweest en hij zou me nooit meer pijn doen.
Ik ben hiermee akkoord gegaan, op voorwaarde dat hij al die meiden (4) uit zijn lijst en telefoon gooide en dat we rustig aan zouden doen, omdat ik gewoon niet meteen zoals daarvoor kon doorgaan.

De afgelopen tijd doet mijn vriendje heel lief en erg zijn best en het is vrij duidelijk dat hij veranderd is en snapt dat het gewoon erg fout was.
Het probleem is nu dus dat ik hem niet vertrouw, als ik hem met een ander meisje zie dansen dan word ik al helemaal gek (dit vind ik eigenlijk zwaar overdreven maar ik kan het niet helpen) Ook droom ik dikwijls dat hij opbiecht dat hij al een hele tijd iemand anders heeft. dan word ik zwetend wakker en benik de restvan de nacht bang op te slapen omdat ik me niet nog eens zo wil voelen.
Ik trek het niet meer lang zo, het is een tijd goed gegaan maar ik weet niet hoe hij mijn vertrouwen terug kan krijgen. Het is wel zo dat we er niet echt overpraten, maar ik weet ook niet wat we dan moeten zeggen.

hebben jullie enig idee wat hij of ik moet doen om mijn vertrouwen weer beter te maken? Of vinden jullie dat ik iets anders moet doen?

Alvast bedankt, xx
Oud 18-03-2007, 11:52
Verwijderd
Zo, is die actie even keihard bij je teruggekomen Maar goed, daar heb je nu helemaal niets aan, want je zit er wel mee.

De vraag is gewoon: Wil je hem weer de kans geven om het vertrouwen op te bouwen en ben je bereid daar wat voor in te leveren? Want als je dat beslist houdt dat wel in dat je je de komende tijd nog vaak onzeker zult voelen. Hoe hij het vertrouwen bij jou terug kan winnen weet jij het beste. Je verwacht bepaalde dingen van hem, een bepaald gedrag waardoor jij je zekerder voelt. Je kan dit van hem verwachten, maar de kans is klein dat hij dit vanzelf weet. Daarom kun je hem dit gewoon het beste letterlijk vertellen: "Ik verwacht dit en dat van je.'

Mocht je dit niet meer willen, dan denk ik dat er nog maar één ding op zit. De factor uit je leven bannen die je zo onzeker maakt.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 13:02
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik ben het voor het grootste deel wel met Nala eens. Hij is degene die jou weer het gevoel van vertrouwen moet geven, maar jij bent degene die er voor moet zorgen dat je daar ook weer voor open kunt staan. Want zolang jij dat niet kunt, maakt het ook niet veel uit wat hij doet om jouw vertrouwen terug te winnen. Hoe zuur ook, het moeilijkste stuk zal wat dat betreft bij jouzelf liggen. En wat dat betreft zit je echt in een kutsituatie, want hoewel ik zelf geen ervaring heb met zo'n situatie, weet ik wel dat het heel moeilijk kan zijn om iemand weer helemaal te vertrouwen. De vraag is dus of jij het waard vindt om dat te proberen en door dat proces heen te gaan.

Persoonlijk denk ik dat het vertrouwen door dit soort dingen nooit meer helemaal wordt zoals je dat zou willen en dat de relatie daar uiteindelijk toch op stuk gaat lopen. Maar goed, ik ga jou niet zeggen dat je het wel of niet uit zou moeten maken, want die beslissing moet je gewoon zelf maken.
Oud 18-03-2007, 13:27
dallie
dallie is offline
Ik denk niet dat dit gaat werken. Er zijn door jullie beide grenzen overschreden en die krijg je niet gemakkelijk meer terug.

Politieagentje spelen in een relatie is gewoon niet erg handig. Je hebt hem nu op de knieen, maar is dat nu een gezonde relatie?
Oud 18-03-2007, 15:45
Tiño
Tiño is offline
what goed around comes around

maargoed, de manier hoe je aan hem bent gekomen, als er iemand kon weten dat dit kon gebeuren was jij het wel.

evenwel sterkte toegewenst.
Oud 18-03-2007, 15:51
snoopy
snoopy is offline
Ik denk eerlijk gezegd niet dat jij nog gelukkig kunt worden van deze relatie. Zelfs al is hij voor de rest van zijn leven zo trouw als een hond, je zult hem niet meer vertrouwen. Maar ja... das mijn mening.
Oud 18-03-2007, 16:00
pyres
pyres is offline
ik date daarom nooit met vreemdgangers

sorry hoor maar ik vind het een terechte " i told you so"

je wist dat hij zo was
vind je het gek dat hij dan zo blijft doen?
Oud 18-03-2007, 16:59
Melpomene
Melpomene is offline
Maar anyway een relatie zonder vertrouwen is geen gezonde relatie.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 17:32
Verwijderd
dumpeuh
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 17:35
Scatterheart
Scatterheart is offline
Duidelijk dus niet te vertrouwen die handel, maar dat had je dus inderdaad wel kunnen weten gezien de manier waarop hij met jou begonnen is. Ik zou maken dat ik wegkwam en snel ook.
Oud 18-03-2007, 18:30
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
A tiger don't change stripes. Zou Saywer zeggen.
Oud 18-03-2007, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef op 18-03-2007 @ 18:35 :
Duidelijk dus niet te vertrouwen die handel, maar dat had je dus inderdaad wel kunnen weten gezien de manier waarop hij met jou begonnen is. Ik zou maken dat ik wegkwam en snel ook.
Idd zeg
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 18-03-2007 @ 16:45 :

maargoed, de manier hoe je aan hem bent gekomen, als er iemand kon weten dat dit kon gebeuren was jij het wel.

evenwel sterkte toegewenst.
Jupjup.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 22:29
Lor_Lam
Lor_Lam is offline
Hm, vind vreemdgaan echt geen optie. Gesprek komt nooit aan de orde als ik een vriendin heb, het is gewoon geen optie, iets wat niet kan gebeuren zegmaar.

Btw,

Citaat:
Ik ben hiermee akkoord gegaan, op voorwaarde dat hij al die meiden (4) uit zijn lijst en telefoon gooide en dat we rustig aan zouden doen
Holy fuck, hij gaat beter wat testosteron pillen slikken. Dit is echt zielig, als ik een vriendin had zou ik wss beginnen te huilen. Maar dan van het lachen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 09:37
Verwijderd
Well, my mom said: once a cheater, always a cheater...

Aldus Rachel in Friends.

En ik denk dat ze gelijk heeft, hoe kut het ook voor je is.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 09:52
Roos
Roos is offline
Citaat:
Mushu schreef op 19-03-2007 @ 10:37 :
Well, my mom said: once a cheater, always a cheater...

Aldus Rachel in Friends.

En ik denk dat ze gelijk heeft, hoe kut het ook voor je is.
Nee dat is niet waar, maar deze jongen toont nog steeds verschijnselen van iemand die overspel speelt, dus in dit geval zou ik hem voor geen cent vertrouwen.
Oud 19-03-2007, 11:23
dallie
dallie is offline
Citaat:
Roos schreef op 19-03-2007 @ 10:52 :
Nee dat is niet waar, maar deze jongen toont nog steeds verschijnselen van iemand die overspel speelt, dus in dit geval zou ik hem voor geen cent vertrouwen.
Er zit wel een kern van waarheid in.
Oud 19-03-2007, 12:59
Boef
Boef is offline
Als hij jou niet meer gelukkig kan maken, ga dan bij 'm weg. Je moet nu voor jezelf kiezen wat je wil en je geluk niet van hem af laten hangen. Je schrijft dat het duidelijk is dat hij veranderd is.. maar gun jezelf tijd en afstand om te kijken of dat echt zo is. Vaak is het zo dat na een tijdje de verleiding weer op steekt. Probeer even wat minder intensief met elkaar om te gaan, alleen de lusten, niet de lasten, zodat de relatie ook voor jou de moeite waard is/blijft. Anders ben je beter af zonder hem (en daar denk jij waarschijnlijk ook overna anders had je dit niet gepost.)

Succes met uitzoeken wat je wil!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 21:41
JFFRY-
JFFRY- is offline
Citaat:
Tiño schreef op 18-03-2007 @ 16:45 :
ja idd,

justin timberlake
Reageren

Regels voor berichten