Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2007, 20:10
Naru
Naru is offline
Hoi allemaal,

Wat ik nu ga vertellen is misschien een beetje smerig, dus als je aan het eten bent zal ik niet verder lezen als ik jou was

Ik ben nu namelijk al anderhalve week aan de diarree. Ik moet ongeveer 1 keer per uur. In het begin nam ik immodium om het te stoppen, maar ik had het gevoel dat ik daar niet tegen kon, omdat mijn maag onwijs ging opzwellen en het heel erg pijn ging doen.

Nu is het dus een week geleden dat ik immodium heb genomen en die steken in mijn maag blijven maar komen.
Ik dacht eerst dat de diarree wel over zou gaan, maar het is nog steeds hetzelfde als in het begin.

Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie hier ervaring mee? Wat zou er aan de hand kunnen zijn en heeft het volgens jullie zin om er mee naar de dokter te gaan?

Ik wil wel even toevoegen dat ik wel weet dat immodium alleen maar een remmer is en geen geneesmiddel, voordat jullie daarmee komen

alvast bedankt voor de antwoorden

Groetjes, Naru
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 20:14
Verwijderd
Als je er al zo lang last van hebt, dan lijkt het me het verstandigst om even langs de huisarts te gaan.

Eventueel dingen als beschuit en banaan eten en/of iets als Norit proberen? (Maar ook als je dat doet zou ik toch even langs de HA gaan...anderhalve week is wel heel lang.)

En iets anders, wat je misschien al doet: zorg dat je voldoende drinkt! De kans op uitdroging is vrij groot, zeker als het langer duurt. (En mede daarom lijkt een bezoekje aan de HA me verstandig.)
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 20:21
Verwijderd
Je moet al anderhalve week lang om het uur naar de wc? Dat is wel erg lang. Ik heb altijd geleerd dat het max. 5 dagen hevig mag zijn, en dan moet je toch wel naar de dokter omdat je anders kans hebt om uit te drogen.

Dus naar de huisarts

Tot die tijd veel drinken (slappe thee schijnt te helpen, of gewoon water natuurlijk) en probeer inderdaad stoppende dingen te eten, wat Leonoor ook zegt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 20:23
Lyne
Lyne is offline
Veel drinken, want je kan uitdrogen, en naar de huisarts. Dat je niet al eerder bent gegaan.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 20:29
Verwijderd
Ik geloof dat je bij de apotheek ook een poedertje kan halen tegen diarree en uitdroging, maar ik denk dat je huisarts je dat ook zal geven, dus dat is misschien een betere oplossing.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 20:38
Naru
Naru is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-08-2007 @ 21:29 :
Ik geloof dat je bij de apotheek ook een poedertje kan halen tegen diarree en uitdroging, maar ik denk dat je huisarts je dat ook zal geven, dus dat is misschien een betere oplossing.
Ja dat heb ik al, oral rehydration salts bedoel je toch? Ik gebruik dat wel ja. Maar ik maak mij een beetje zorgen, ook omdat ik onwijze pijn in mijn maag heb, echt niet normaal meer.
Oow en mijn ontlasting is net zo dun als water

En iedere keer als ik gegeten heb komt het er in een kwartiertje weer uit!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Naru schreef op 08-08-2007 @ 21:38 :
Ja dat heb ik al, oral rehydration salts bedoel je toch? Ik gebruik dat wel ja. Maar ik maak mij een beetje zorgen, ook omdat ik onwijze pijn in mijn maag heb, echt niet normaal meer.
Oow en mijn ontlasting is net zo dun als water

En iedere keer als ik gegeten heb komt het er in een kwartiertje weer uit!
Echt naar de dokter gaan, besef je dat je nu gewoon nauwelijks iets opneemt aan voedingsstoffen, dat is echt niet gezond zo lang.
Misschien heb je een ontsteking ofzo, daar kan gewoon iets aan gedaan worden.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 20:55
marrel
marrel is offline
Klinkt als iets wat ik op vakantie had, met die steken en veel diaree. Ik ben daar al meteen naar de apotheek geweest en kreeg naast iets tegen de diaree wat je ook gewoon bij de kruidvat kunt halen antibiotica tegen de maagkrampen. Die waren na 3 dagen weg, diaree is 2,5 week gebleven maar dan maar 3keer per dag. Toen ben ik wel nog daarvoor naar de huisarts geweest en die zei dat ik het nog maar 10 dagen aan moest zien omdat het "maar" 3 keer per dag was.

Antibiotica wat ik had was trouwens proxacin, geloof dat het in nederland ook ongeveer zo heet of de dokter snapte het iig, maar weet niet of het hier ook zo bij de apotheek te krijgen is. Zal wel via de huisarts moeten.
Oud 08-08-2007, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 08-08-2007 @ 21:21 :
(slappe thee schijnt te helpen)
Dit is een fabeltje, net als het beschuit en bananen. Je kan het beste zo normaal mogelijk eten, dus voldoende vezels (brood, groente, fruit) en vooral genoeg drinken.
Maar in dit geval zou ik toch zeker wel naar de huisarts gaan...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 21:51
wendyrulez
wendyrulez is offline
Ja echt langs de huisarts gaan. Elk uur, dat is wel erg veel. Kan je het ook niet ophouden? Dus als je voelt dat je moet, moet je dan ook meteen gaan of kan je het ophouden?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 21:55
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 08-08-2007 @ 22:37 :
Dit is een fabeltje, net als het beschuit en bananen. Je kan het beste zo normaal mogelijk eten, dus voldoende vezels (brood, groente, fruit) en vooral genoeg drinken.
Maar in dit geval zou ik toch zeker wel naar de huisarts gaan...
Ik heb ook gehoord dat het een fabeltje is, maar als ik diarree heb en heel normaal blijf eten, dan gaat het gewoon niet over en kan ik na iedere maaltijd meteen naar de wc. Echter, als ik beschuitjes eet en slappe thee drink, is het zo voorbij.
Dus mijn ervaring is echt heel anders dan wat aangeraden wordt. (Hoewel mij altijd aangeraden is, ook door de huisarts, om voor beschuitjes en slappe thee te gaan.)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 09:54
adon1s
adon1s is offline
Kan ook iets verkeerd in je maag zitten natuurlijk. Veel drinken en uitkijken met uitdrogen. Volgens mij kan je het niet tegenhouden dat je op een gegeven moment uitdroogd als je 1x per uur moet kakken. Dus nu naar de huisarts gaan!
Oud 09-08-2007, 11:18
Sennah
Sennah is offline
Norit werkt!
Oud 09-08-2007, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Sennah schreef op 09-08-2007 @ 12:18 :
Norit werkt!
Pakt de oorzaak alleen niet aan, 't stopt de diarree, maar misschien is er wel iets anders aan de hand dan alleen diarree..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 12:53
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
bovendien is norit best slecht spul voor je lichaam, en zeker als je al anderhalve week nauwelijks voedingsstoffen opneemt lijkt me dat een slecht idee. ik heb er echt zelden last van, maar als ik het heb drink ik veel bouillon, misschien werkt dat? 't is in elk geval zout.
Oud 09-08-2007, 12:58
DDM
DDM is offline
1,5 Week is lang. Vooral als de frequentie nog steeds 1 keer per uur is. Nog een paar dagen en je valt in de categorie chronische diarree en daar kunnen andere oorzaken ten grondslag liggen dan de acute vorm. Een goede reden dus om naar de huisarts te gaan. Ben je toevallig nog in het buitenland geweest de laatste maanden?
Oud 10-08-2007, 03:25
Roos
Roos is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 09-08-2007 @ 13:53 :
bovendien is norit best slecht spul voor je lichaam, en zeker als je al anderhalve week nauwelijks voedingsstoffen opneemt lijkt me dat een slecht idee. ik heb er echt zelden last van, maar als ik het heb drink ik veel bouillon, misschien werkt dat? 't is in elk geval zout.
Het is inderdaad lekker zout, dus zo vul je je tekorten wat aan, maar 't neemt natuurlijk niet de oorzaak weg. Ik zou je ook aanraden om naar de huisarts te gaan. Al is het alleen maar omdat ik er gek van zou worden (sociaal/logistiek gezien) om elk uur naar de wc te moeten.
Oud 10-08-2007, 06:54
helva
helva is offline
Naar de dokter.
Oud 10-08-2007, 09:10
Verwijderd
Hey ik ben ook een keer naar de huitsarts gegaan voor diaree. Daar vertelden ze dat het komt door een bacterie in je darmen. Die gaat eruit door diaree. Daarom kan je het beter niet proberen te verhelpen door bijvoorbeeld norrit. Een week diaree zal echt niet zo raar zijn, maar als je het niet vertouwd kun je beter langs de huitsarts
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Get Psycho schreef op 10-08-2007 @ 10:10 :
Hey ik ben ook een keer naar de huitsarts gegaan voor diaree. Daar vertelden ze dat het komt door een bacterie in je darmen. Die gaat eruit door diaree. Daarom kan je het beter niet proberen te verhelpen door bijvoorbeeld norrit. Een week diaree zal echt niet zo raar zijn, maar als je het niet vertouwd kun je beter langs de huitsarts
Door diarree verlies je gigantisch veel vocht, dat is het niet gezond zo lang hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 10:28
Promillage
Promillage is offline
En je neemt nauwelijks voedingstoffen op. Dit lijkt me dan ook vrij ernstig

Regels voor berichten