Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2006, 12:12
Verwijderd
NED1 20:30
Op zoek naar het zesde zintuig:

"Reeks waarin wordt onderzocht of er zoiets bestaat als een zesde zintuig. Vandaag: Introductie. Presentatie: Karin de Groot.
Drie zogeheten "helderzienden" laten in de introductieaflevering door middel van ongewone testen alvast zien wat ze kunnen. Daarnaast wordt gesproken met Diane Lazarus, de overtuigende winnares van de Britse versie van het programma (Psychic Challenge) en komen verschillende reportages aan bod waarin het verschijnsel "zesde zintuig" eens nader onder de loep wordt genomen. Uiteraard stellen in deze uitzending ook de drie onafhankelijke waarnemers zich voor aan het Nederlandse publiek: Joop van Riessen, voormalig hoofd commissaris van de Amsterdamse politie, Inge Diepman, bekend van ’t Zwarte Schaap en B&W en Joe Pequerrucho, illusionist."

Ik ga denk ik wel kijken vanavond, kijken of die mensen door de mand gaan vallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2006, 12:16
RoxX
RoxX is offline
ja ik denk dat ik het ook wel wil zien.. al is het alleen maar om te zien hoeveel van de mensen die meedoen door de mand vallen
Oud 08-11-2006, 12:26
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik ook. Lijkt me wel maf als straks iedereen door de mand valt
Oud 08-11-2006, 12:27
RoxX
RoxX is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 08-11-2006 @ 13:26 :
Ik ook. Lijkt me wel maf als straks iedereen door de mand valt
al denk ik wel dat mense wel heel overtuigd moeten zijn van zich zelf om aan zoiets mee te doen
Oud 08-11-2006, 12:31
Verwijderd
Citaat:
RoxX schreef op 08-11-2006 @ 13:27 :
al denk ik wel dat mense wel heel overtuigd moeten zijn van zich zelf om aan zoiets mee te doen
niet per se overtuigd van hun gave, ze kunnen ook overtuigd zijn van hun oplichterijkunsten
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 14:27
RoxX
RoxX is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 08-11-2006 @ 13:31 :
niet per se overtuigd van hun gave, ze kunnen ook overtuigd zijn van hun oplichterijkunsten
haha ja da kan ook
Oud 08-11-2006, 15:32
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
klinkt wel leuk, maar Mona Lisa Smile komt ook vanavond en die ga ik denk ik toch liever kijken.
Oud 08-11-2006, 21:52
Verwijderd
Ik heb het programma niet gezien. Maar is het zo dat niemand hier gelooft in een 'zesde zintuig' of lijkt dat alleen maar zo?

Zelf geloof ik wel in een zesde zintuig. Natuurlijk zijn er wel oplichters, maar er zitten ook mensen tussen die echt zo'n gave hebben. Zelfs de FBI gebruikt paranormaal begaafde mensen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 11:40
Escapism
Escapism is offline
wat een irritant programma.

leuke link:
http://www.skepsis.nl/zesdezintuig.html
Oud 19-02-2007, 14:53
Verwijderd
jemig, had dit programma alweer gans vergeten
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 18:17
Verwijderd
Aaarghhh, dit is waarschijnlijk een heel cliché reactie, maar waarom, WAAROM, moet stichting Skepsis er nou meteen weer bijgehaald worden, en moet iedereen vantevoren al zeggen dat ze verwachten dat iedereen door de mand gaat vallen?
Ik wilde dit topic al bijna niet openen, omdat ik het al verwachtte.

Zoals 12trix al zegt, zelfs de FBI maakt er gebruik van.

Echt irritant dat de meeste mensen nog te narrow-minded zijn om ook maar een poging te doen tot serieus nemen.

Edit: misschien is mijn reactie een tikje overdreven, omdat nou ook weer niet zoveel mensen gereageerd hebben, maar goed, ik merk zulke reacties wel vaker overal.

Laatst gewijzigd op 26-02-2007 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 18:40
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 26-02-2007 @ 19:17 :
Aaarghhh, dit is waarschijnlijk een heel cliché reactie, maar waarom, WAAROM, moet stichting Skepsis er nou meteen weer bijgehaald worden, en moet iedereen vantevoren al zeggen dat ze verwachten dat iedereen door de mand gaat vallen?

Echt irritant dat de meeste mensen nog te narrow-minded zijn om ook maar een poging te doen tot serieus nemen.

Edit: misschien is mijn reactie een tikje overdreven, omdat nou ook weer niet zoveel mensen gereageerd hebben, maar goed, ik merk zulke reacties wel vaker overal.
Jij ben zeker ook zo iemand die de weerspiegeling van haar over-over-overgroot oma kon zien in een klodder mayonaise van Remia?
Oud 26-02-2007, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 26-02-2007 @ 19:40 :
Jij ben zeker ook zo iemand die de weerspiegeling van haar over-over-overgroot oma kon zien in een klodder mayonaise van Remia?
Nee
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 19:11
Verwijderd
Citaat:

Volgens mij reageer jij op reacties van geesten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 26-02-2007 @ 20:11 :
Zoals ik al zei, ik reageer niet zozeer op de reacties uit dit topic (als je dat bedoelt) maar meer op de algehele scepsis die heerst rondom dit onderwerp.

Laatst gewijzigd op 26-02-2007 om 19:19.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 26-02-2007 @ 20:12 :
Zoals ik al zei, ik reageer niet zozeer op de reacties uit dit topic (als je dat bedoelt) maar meer op de algehele scepsis die heerst rondom dit onderwerp.
Het is iig eruit te halen, dat je (ook) reageer n.a.v de reacties in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 19:51
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik sluit me aan bij stefenootje. reacties:
Citaat:
Dinalfos schreef op 26-02-2007 @ 19:40 :
Citaat:
Mr Soija schreef op 26-02-2007 @ 20:11 :
tsja.

skepsis doet nog wel een moeite trouwens. want ja, er zou toch iets "onverklaarbaars" tussen kunnen zitten.
ik vind het wel leuk, zo´n programma. alleen bepaalde mensen kunnen beter doorzappen naar elders.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 20:03
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 26-02-2007 @ 20:07 :
Nee
Was het dan dat onverklaarbare, onheilspellende, tintelende gevoel in je navel? Of is de tuinkabouter van de ene op de andere dag een milimeter naar rechts gaan staan? Vertel het me!

Maar serieus, ik zou niet half zo sceptisch zijn als de gemiddelde "paranormaal begaafde" niet zo'n ontiegelijk lutser was.

Laatst gewijzigd op 26-02-2007 om 20:41.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 20:20
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 26-02-2007 @ 20:51 :
ik sluit me aan bij stefenootje. reacties:

tsja.

skepsis doet nog wel een moeite trouwens. want ja, er zou toch iets "onverklaarbaars" tussen kunnen zitten.
ik vind het wel leuk, zo´n programma. alleen bepaalde mensen kunnen beter doorzappen naar elders.
Ik vinnet ook een leuk programma
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 21:52
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik zag het bij toeval en ik vond het erg interessant !!
Oud 05-03-2007, 13:34
Me-ke
Me-ke is offline
ik heb de eerste aflevering gezien, jammer genoeg daarna niet meer kunnen kijken. ik vond het heel erg geinig!

met die tests, hoe sommige mensen het gewoon zo freakish goed hebben! das toch bizar!
als je sommige van die mensen bezig ziet kan je toch ook niet meer echt ontkennen dat er blijkbaar wel zoiets moet bestaan!?

(zoals dat met achter dat scherm, dat ze moesten raden wie of wat er achter het scherm stond, en die twee mensen die toen in beeld kwamen hadden gewoon meteen goed geraden dat er een kick-bokser stond! haha, ook wel geinig toen er een ballerina achter stond en een mevrouw "konijn" opschreef hahahaha)
Oud 05-03-2007, 13:48
Verwijderd
Ik vind het soms wel té toevallig dat mensen iets raden. Maar soms gaat het ook grandioos de verkeerde kant op.

Grappig programma Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, dan zou ik zoiets met eigen ogen moeten zien, zo ben ik dan weer wel
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 14:34
Escapism
Escapism is offline
Citaat:

je neemt het juist serieus door het kritisch te benaderen.
Oud 07-03-2007, 14:23
sammiej
sammiej is offline
Ik vind het een interessant programma.. Sommige mensen zijn er echt goed in..
Een man zondag: Uhm..deze jongen heeft veel pijn gehad.. Karin: Het is een hond! Zulke dingen zijn grappig,maaar er zijn ook mooie dingen bij, net als die Alan die was vermoord, is toch apart dat mensen dan de naam raden, aanvoelen wat er gebeurd is enz...

Ik geloof wel dat er zoiets bestaat als het 6de zintuig..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 21:39
Me-ke
Me-ke is offline
net weer gezien.
weet niet hoe ze heet, maar die drukke vrouw, die is echt irritant!!!!
en ze had het vandaag ook helemaal niet goed.
brr ik word gek van dat mens als ze op tv is ..
de anderen zijn wel leuk..
en dat over dat koosnaampje "sterretje" dat vond ik wel sneu voor dat meisje, en ook wel leuk juist ofzo.. kweenie.
wel freaky toch dat ie dat weet/voelt/hoort/ zoiets....
Oud 14-03-2007, 17:49
volta
volta is offline
Altijd logisch blijven denken mensen, niets geloven van wat je op t.v. ziet, en altijd vragen blijven stellen. Ga zélf op onderzoek en dan moet je vooral jezelf in de gaten houden, waarom vind je iets onzin en waarom “geloof” je iets juist wel.
Kijk eens op www.skepsis.nl en in het bijzonder op www.skepsis.nl/updates.html .
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 18:42
Verwijderd
Citaat:
volta schreef op 14-03-2007 @ 18:49 :
Altijd logisch blijven denken mensen, niets geloven van wat je op t.v. ziet, en altijd vragen blijven stellen. Ga zélf op onderzoek en dan moet je vooral jezelf in de gaten houden, waarom vind je iets onzin en waarom “geloof” je iets juist wel.
Kijk eens op www.skepsis.nl en in het bijzonder op www.skepsis.nl/updates.html .
Alsof er hier mensen zitten die het klakkeloos aannemen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 19:18
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
volta schreef op 14-03-2007 @ 18:49 :
dit mag ook wel met grote voorzichtigheid worden gelezen.
Citaat:
Johannet lijkt er meer van te weten en toont zich heel zeker van haar keuze. Ze ziet Pedro in een kleine ruimte, in het buitenland, met ketens om zijn enkels. Het heeft met drugs te maken. Johannet krijgt het gevoel dat Pedro hevige ruzies heeft gezien in de gevangenis. Nadat ze heeft gehoord dat het allemaal klopt, noemt ze ook nog het juiste land en vertelt ze dat Pedro in de gevangenis moorden heeft gezien. (..) Wellicht wist Johannet het omdat ze in dezelfde streek woont als Pedro.
Citaat:
De kandidaten krijgen een gesloten envelop waarin een foto zit. (..)
Het meest opvallende graf, dat ook goed zichtbaar is vanuit de camerapositie, is dat van Donya. Ze ligt er zelfs bovenop (als beeld) en haar drinkkom staat naast haar.
Citaat:
Er is al veel onderzoek gedaan naar helderzienden, maar daaruit is nooit gebleken dat ze zulke nauwkeurige uitspraken kunnen doen. Dat lukt alleen onder gebrekkig gecontroleerde omstandigheden waarin een helderziende voorkennis kan gebruiken. Dat lijkt hier de meest aannemelijke verklaring.
Citaat:
Ze meent dat Joker last heeft van OCD, waarbij stukken kraakbeen loslaten. Dit lijkt een rationele gok, want het is een afwijking die bij 1 op de 5 warmbloedpaarden voorkomt.
Citaat:
Richard ziet nu sterretjes en zegt: "Als ik me niet vergis, noemde hij haar zijn sterretje." Dit blijkt een voltreffer te zijn, want Claudia schiet vol tranen. Wat later heeft Chris het over "haar sterretje", maar dat moet volgens Claudia "andersom" zijn. Helaas horen we tijdens het nagesprek met Claudia niets meer over het koosnaampje.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 21:23
Verwijderd
Net gezien, en die kerel met die pet is echt hilarisch.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 17:29
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
meest ongeloofwaardige aflevering ooit. wel zonde van andre, gaat het amusementsgehalte weer omlaag .
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 14:45
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Eerst Wonderen Bestaan, nu dit. Bedankt KRO.
Oud 21-03-2007, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 21-03-2007 @ 15:45 :
Eerst Wonderen Bestaan, nu dit. Bedankt KRO.
Oh tis een geniaal programma hoor .
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 11:04
Retinite
Retinite is offline
Als er echt begaafden bestonden zou dit niet zo via een TV entertainment show aan de man hoeven worden gebracht (analogie met penis-enlargement-pills, als die echt zouden werken zou het ook niet alleen via spam worden aangeboden, het is een raar voorbeeld, maar net zulke oplichterij).

Verder omdat het uberhaupt TV is, is er geen enkel bewijs meer dat wat er gebeurt niet doorgestoken kaart is.

Verder vind ik het hoogst onlogisch dat neuronen in de hersenen de mogelijkheid hebben tot dit soort begaafdheid, het druist in tegen de werking van andere organen/zintuigen die die worden geactiveerd door echte zaken (druk, EM veld, gemiddelde temperatuur, electrische geleidbaarheid). Aangezien de hersenen het verschil niet weten aan denken wat je opvangt qua input en letterlijk input ontvangen (denken aan een schilderij of zien van een schilderij) zou een 6e zintuig alle andere zintuigen input geven? of verzinnen de hersenen het toch zelf?

Dat de FBI in amerika dit ook gebruikt, tja je hebt het wel over Amerika hè... ik denk dat dit overschat wordt en dat deze mensen worden ingehuurd wegens een goed deductief (of misschien soms inductief) vermogen, en niet voor paranormale visies.

Dingen raden als gebeurtenissen of voor mijn part omgedraaide kaarten vind ik hoogst onlogisch. Het enige wat fysisch nog heel lìcht mogelijk is, is gedachte lezen, aangezien hersenen EM golven uitzenden door stroming (acceleratie) van lading in hersenen, deze kunnen evt door andere hersenen of EM zintuig opgevangen worden. Toch kan graven in andermans geheugen dan niet, alleen precies meemaken wat de ander denkt. Dit is de verste vorm van paranormale begaafdheid die ik waarschijnlijk acht.

Conclusie: hecht weinig waarde aan wat je op TV ziet, hoogstens een beetje aan t nieuws, zo objectief en spontaan is dat ook allemaal niet...
Reageren

Regels voor berichten