Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hey Judak!! Ik ga waarschijnlijk ook Grieks en Latijn studeren in Groningen. Ik heb heel lang lopen twijfelen over wat ik nou wilde studeren, maar mijn vader kwam er eigenlijk mee dat hem dit wel iets voor mij leek. Ik wist het op dat moment helemaal niet meer namelijk. Ik ben wel naar de opendag geweest in Groningen en het leuk me ook een leuke studie, veel cultuurvakken, klein groepje, dat sprak me wel aan. En ik vond de universiteit ook heel erg gezellig en de stad ook. De reden waarom ik niet meteen na de voorlichting van g&l wist of ik dat wilde gaan studeren, was omdat de toekomstperspectieven niet zo ruim zijn. Je kan er bijna alleen leraar mee worden en dat wil ik op dit moment dus absoluut niet. Maar ik denk daar nu helemaal niet aan, ik ga gewoon voor de studie en zie wel wat ik er daarna mee ga doen. Ik vind het gewoon hele leuke vakken en de hele geschiedenis erom heen boeit me heel erg. Ik ga denk ik nog wel 1 dag student doen volgend jaar, want dit jaar was ik daar ook te laat mee. Misschien zie ik je dan nog wel...
![]() -xxx- Sanne |
![]() |
|
![]() |
Het is niet waar dat je met klassieke talen alleen maar leraar kunt worden. Er is geen studie die je een beter en breder academisch fundament (het zogenaamde "academisch denkniveau") oplevert dan de studie klassieken.
Het is geen eenvoudige studie, maar ben je eenmaal een eind weegs, dan zul je merken dat je geen andere studie gekozen zou willen hebben. Het is jammer dat sommigen zich blind staren op het wat grammaticaal getinte eerste jaar. Laat je door hen niet ontmoedigen. Doen! |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Maar denk er heel goed over na voordat je een taal gaat studeren. Je zegt dat de cultuur je heel erg boeit, ik kan niet echt opmaken uit je reply of je ook grote interesse voor de taal zelf hebt, maar dat is heel essentieel. Dat klinkt misschien logisch, maar ik denk dat ik mezelf toch wat te veel heb voorgehouden zoiets van: die talen dat kan er wel bij. Ik meende altijd wel dat de talen me erg interesseerden en de cultuur nog meer, maar nu valt het talige deel van de studie me toch wel heel zwaar. Als je echt interesse in literatuur, taal en grammatica hebt is de studie denk ik heel leuk en interessant, maar als het je alleen (vooral) om de cultuur gaat is het misschien toch niet zo'n goed keus. Nogmaals ik wil je helemaal niet ontmoedigen hoor, ik weet helemaal niet hoe het met jouw interesse in taal zit, maar ik wil je alleen waarschuwen, zodat je niet met hetzelfde probleem komt te zitten als ik. ![]() Citaat:
Citaat:
Als je trouwens nog iets wilt weten over het eerste jaar gltc in Groningen kun je me altijd mailen: trijntjev@hotmail.com of zet het gewoon in deze topic.
|
![]() |
Hi allemaal! Ben weer eens op het forum. Heeeeel erg bedankt voor jullie reacties!!
Als ik dit zo lees, denk ik dat ik de studie wel aankan...zolang ik maar durf vol te houden, maar ik zal wel moeten ![]() Dat van die zelf-ingevoegde een-dag-student vind ik wel een goed idee, maar misschien kan ik dat een keer samen met Sanne afspreken dan....????? greetingz en een goed 2002!!! |
![]() |
|
![]() |
Hoi!!
Ik wil jullie ook ff bedanken voor jullie reacties! Het gaat me trouwens niet alleen om de cultuur, maar ook om de taal. Ik vind het gewoon heel leuk om met Grieks en Latijn bezig te zijn en ik ben er ook heel goed in. En die cultuurvakken lijken me ook heel leuk. Ik hoor ook van iedereen om me heen dat het echt een studie voor mij is, al hebben ze eerst wel zoiets van ben je ziek ofzo dat je dat wil gaan studeren. Maar dat vind ik wel grappig, het is een bijzondere studie, niet veel mensen doen het en dat lijkt me juist leuk. Gewoon omdat je dan met een klein groepje bent, je kent veel medestudenten enzo. En over één dag student, waarschijnlijk kan ik de volgende meeloopdagen (in maart waren die toch?) ook niet, want dan heb ik toetsen. Dus die zelf-ingevoegde één dag student lijkt me ook wel wat, waarschijnlijk krijg je dan pas echt een goed beeld van wat de studie precies inhoudt, omdat het geen speciaal georganiseerde één dag student is. Ja, lijkt me wel leuk als we daar iets over kunnen afspreken, Judak. Je kan me erover mailen als je wilt. ~xxx~ Sanne |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
wat wil jij ook van de persoon boven je? Bongalientje | 500 | 20-05-2007 20:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel. Ieke | 0 | 03-08-2005 20:53 | |
De Kantine |
Ik ben nuttig, jij ook? Optima | 50 | 01-11-2002 08:53 | |
De Kantine |
Maak jij ook van 20 euro 4000 euro? leukebijbaan | 1 | 01-08-2002 11:00 | |
ARTistiek |
[VERHAAL] Liefde, hou ook van mij (helaas) Anne | 15 | 26-07-2002 16:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Als jij me pijn doet Da Girl | 1 | 22-08-2001 06:06 |