Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2007, 17:34
jongen1986
jongen1986 is offline
Ik ben van plan om van de zomer (onder andere) naar Bosnië-Herzegovina. Mijn vraag was alleen: wie hier is daar al geweest? Waar ben je geweest? Hoe was het? Hoe veilig is het daar?

nouja, dat vooral dus. Omdat ik toch in de buurt zit, met de auto en ik erg weinig over dit land eigenlijk weet, lijkt het me interessant om "even" langs te gaan...
Advertentie
Oud 29-03-2007, 22:15
engeltje
engeltje is offline
Het is best veilig in Bosnië. Ben er zelf 3,5 jaar geleden geweest, in Mostar, Sarajevo en Banja Luka. Nogal verspreid dus. Ik hoorde dat er steeds meer toerisme komt, maar veel mogelijkheden tot kamperen/hotels zijn er volgens mij nog niet. Dat moet je ergens anders informeren. Het enige waar je echt voor uit moet kijken is buiten paden lopen en rijden. Er zijn aardig wat landmijnen verstopt. Als je nog meer wil weten stuur maar effe een PM.
Oud 03-04-2007, 16:25
Verwijderd
Ik ben ook in Sarajevo en Mostar geweest. Er zijn opzich wel wat hotels, maar die zijn niet echt geweldig. (Alleen het Holiday-Inn in Sarajevo was goed te doen vond ik.)
Het is er wel erg leuk (in beide steden). Er is genoeg te zien en het is wel gezellig, ook redelijk veilig zolang je binnen de 'bewoonde' wereld blijft. En in het oude centrum van Sarajevo lopen nogal veel zakkenrollers, maar goed. Aan zakkenrollers zul je overal wel moeten denken.

Ik vond alleen de wegen niet heel erg geweldig, dus met de auto daar rijden is echt niks. Ik weet niet waar je langs rijdt, maar er zijn zelfs wegen door de bergen die niet afgeschermd zijn o.i.d dus je moet wel erg voorzichtig zijn.

Edit: Je kan volgens mij het beste via Kroatië rijden. Vanaf Zagreb richting Karlovac en dan de grens oversteken bij Bihac (B-H).
Dat was geloof ik de meest veilige/beste weg.

Maar als je nog meer wil weten mag je ook pm'en.

Laatst gewijzigd op 03-04-2007 om 16:39.
Oud 03-04-2007, 21:02
jongen1986
jongen1986 is offline
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik zat er zelf aan te denken om via Servië, Kroatie in te rijden en daarna naar Bosnië te gaan.. Dus inderdaad via Kroatië.

Ik zat te denken om iig Banja Luka te bezoeken, maar ik moet me nog beter orienteren om daar zeker over te zijn.

Vanuit Bosnië wil ik via Hongarije weer terug, dus dat wordt een andere grensovergang..

Als de wegen redelijke veilig zijn, zie ik geen probleem. Wegen zonder vangrail zijn geen probleem; die heb ik wel regelmatig eerder gezien en een enkele keer ook zelf gereden. Creepy: ja, maar het moet goed komen .

We wouden voornamelijk op campings overnachten in de overige landen, en dit is ook mogelijk. In bosnië heb ik hier nog weinig over gevonden. Bestaan deze daar uberhaupt, of is het aan te raden om even een relaxe "luxe-hotel-stop" te maken (ofterwel: alles wat beter is dan een tent en een douche heeft, is luxe).

Ik zal nu nog niet PMen, maar hou het wel in gedachte! Bedankt.
Oud 03-04-2007, 22:32
Verwijderd
Sowieso is in Bosnië kamperen vrij lastig geloof ik. Maar daarnaast zou ik persoonlijk wel een hostel/hotel nemen daar, wel zo veilig in een land dat maar 'net' weer een beetje in trek begint te raken.

Have fun
Oud 13-04-2007, 14:36
engeltje
engeltje is offline
Kamperen wordt volgens mij ook lastig ja. Een hotel of iets dergelijks kan je wel vinden in Banja Luka. Da's ook best een leuke stad, al vond ik Mostar en Sarajevo indrukwekkender.
De wegen zijn best veilig. Wij konden drie jaar geleden zonder problemen daar rondrijden. Je kan hooguit voor jezelf beslissen dat je niet 's nachts gaat rijden ofzo. Voor de rest valt het wel mee.
Advertentie

Regels voor berichten