Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2007, 09:00
vosje16
vosje16 is offline
Ik was zaterdag met mijn nicht naar een feestje gegaan en plots voelde ze zich niet goed. Ze zei dat haar hart anders sloeg dan normaal en dat het ook wat pijn deed. Ze had een raar/pijnlijk gevoel in haar buik, haar benen waren aan het trillen (non-stop gedurende zeker een kwartier!) en ze kon niet op haar benen staan omdat ze dacht dat ze flauw ging vallen en doodgaan.

Nu heeft ze een oom die in van die paranormale dingen gelooft en die heeft veel invloed op haar. Volgens die oom was ze het traumatisme van een hartoperatie (op 18 maanden ) aan het herbeleven. Maar volgens mij heeft ze gewoon een ziekte ofzo.

Ik dacht misschien aan hypoglycemie, omdat ze niet meer het gevoel had dat ze flauw ging vallen nadat ze een koekje had gegeten en haar benen stopten met trillen nadat ze een broodje had gegeten. Ohja, en het was ongeveer 7 uur geleden dat ze nog iets gegeten had...Dus ik dacht dat het daar wel mee te maken zou hebben...Maar iemand een ander idee van wat het zou kunnen zijn?

Laatst gewijzigd op 26-03-2007 om 09:03.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 09:06
vosje16
vosje16 is offline
Ohja, en ze had ook echt IJSkoude handen...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 09:16
Verwijderd
Ja, ik denk ook dat het een hypoglycemie was in combinatie met andere omstandigheden. Normaal gesproken krijg je na 7 uur zonder eten niet per se zo'n erge hypoglycemie dat je er last van krijgt (denk maar na, je valt toch ook niet elke ochtend flauw), maar je bloedsuikerspiegel is dan wel wat aan de lage kant. Als je dan ook nog eens ergens van schrikt, langdurig achter elkaar staat, in een benauwde omgeving bent of dat soort dingen, kan het je net te veel worden. Je gaat dan inderdaad trillen, je wordt duizelig en chagrijnig, je kunt een jamais-vu gevoel krijgen (alsof je niets meer herkent), je hebt hartkloppingen, koude handen en voeten, kunt zwarte vlekken voor je ogen zien, krijgt de neiging om op de grond te gaan liggen of zitten (als je nog niet flauwgevallen bent, want dan beland je natuurlijk vanzelf op de grond) en hebt een sterke behoefte aan suiker.

Ik denk niet dat ze meteen een ziekte heeft, maar ik denk wel dat ze voortaan geen maaltijden meer moet overslaan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 10:42
Verwijderd
Maar zeven uur overdag lijkt me toch wel anders dan zeven uur in de nacht. Als ik overdag zeven uur niet eet krijg ik soms ook soortgelijke verschijnselen. Geen maaltijden overslaan is idd een goede manier om het tegen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 11:02
vosje16
vosje16 is offline
Welja, ze had 's middags rond 1u gegeten en het was iets na 8u toen ze zich niet goed begon te voelen.

We hadden daarvoor wel over operaties enzo zitten praten en ze is een redelijk angstig persoon, dus misschien is het ook een beetje daardoor? Dat ze zich door die hypoglycemie minder goed voelde en daardoor ook een beetje is beginnen panikeren ofzo?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 11:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2007 @ 11:42 :
Maar zeven uur overdag lijkt me toch wel anders dan zeven uur in de nacht. Als ik overdag zeven uur niet eet krijg ik soms ook soortgelijke verschijnselen. Geen maaltijden overslaan is idd een goede manier om het tegen te gaan.
Nou, overdag moet je 7 uur toch ook wel aan kunnen?
Als je om 12.00 uur lunched en om 19.00 avond eet, heb je in die tijd toch ook niet zulke problemen gehad als het nichtje van de TS?

Ik zou toch gewoon naar de dokter gaan, omdat er ook gezegd wordt dat ze haar hart anders vond slaan. Al heb ik nog veel wat meer uren niets gegeten: dan nog voel ik dat nooit aan m'n hart. En als ze op 1-jarige leeftijd al problemen heeft gehad met d'r hart, lijkt het me geen kwaad kunnen om er naar te kijken.
Oud 26-03-2007, 14:55
Verwijderd
Als je bloeddruk daalt is het vrij normaal dat je hart krachtiger en sneller gaat slaan om dat te compenseren. Veel mensen voelen dat als hartkloppingen, sommigen niet.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten