Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2009, 06:07
N00se
N00se is offline
Kga binnekort op reis naar zuid frankrijk, en aangezien ik een lichte huid heb ben ik die al een beetje aan het voorbruinen onder de zonnebank.
Nu het probleem is echter dat als ik recht onder de zonenbank lig mn voor en achterkant mooi bruinen maar de zijkant van mn lichaam en onder mn armen niet. Nu heb ik der wat op gevonden, wat geexperimenteerd met andere posities en wat meer schuin gan liggen enzo, en dat bevalt prima, behalve 1 ding: mn schouders blijven vrij wit! Alhoewel er wel schouderbruiners in zitten ...
Dus vanaf ik zonder t-shirt in de zon loop zijn mn schouders verbrand, smeer ik me in dan blijf ik spierwit

Wat kan ik hier aan doen ?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 06:29
Mobius
Mobius is offline
Vaker onder de zonnebank.
Oud 06-07-2009, 07:26
N00se
N00se is offline
Dan wordt de rest gewoon bruiner, maar mijn schouders nog altijd niet he. Krijg ik alleen maar een groter contrast ...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 09:37
Verwijderd
Gewoon niet zo'n ijdeltuit zijn en niet onder de zonnebank gaan liggen maar natuurlijk bruinen. Je schouders bruinen zo ongeveer het snelst van allemaal, dus na een paar dagen Frankrijk zijn ze waarschijnlijk bijgekleurd. Met zonnebrandcreme word je ook wel bruin, hoor, het gaat alleen iets langzamer.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 09:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dus vanaf ik zonder t-shirt in de zon loop zijn mn schouders verbrand, smeer ik me in dan blijf ik spierwit
De kans om te verbranden wordt van de zonnebank nauwelijks kleiner.. Je zal je dus sowieso in moeten smeren. Daarmee blijf je niet direct spierwit hoor.

Daarbij krijgen je schouders in natuurlijke zon juist vaak meer zon dan de rest van je bovenlijf. Zodra je je t-shirt uittrekt om van de zon te genieten vangen ze stralen op en wanneer je in een zwembad/zee staat, steken ze er nog steeds bovenuit om die stralen te ontvangen. Ik denk dat het verschil dus nihil zal zijn.
Oud 06-07-2009, 18:07
marrel
marrel is offline
1 keer winkelen met een hempje aan en het zit al weer goed. Gewoon smeren met een passende factor voor jou en dan komt het vanzelf. Alsof iemand ziet dat je schouders witter zijn.

Regels voor berichten