Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2005, 10:08
Verwijderd
Welke waarden moeten de Current-ratio en Quick-Ratio ongeveer hebben willen ze acceptabel zijn?
Advertentie
Oud 21-04-2005, 19:00
Adrenaline
Adrenaline is offline
Current ratio kleiner dan 1 tot 2 wordt in veel branches als ongunstig beschouwd.--> snap er zelf ook niet veel van...moet de current ratio dan minstens 2 zijn?

En zolang de quick ratio groter is dat 1 kan een bedrijf de kortlopende verplichtingen wel voldoen uit de lopende vorderingen en de liquide middelen.

Laatst gewijzigd op 21-04-2005 om 19:05.
Oud 21-04-2005, 20:13
Verwijderd
De quick-ratio moet iig boven de 1 zijn. Hieronder zou betekenen dat een bedrijf de kortlopende schulden niet uit de inkomsten kan betalen hetgeen niet gunstig is.

De currentratio moet iig boven de 1 zijn. Hierbij moet je je alleen realiseren dat het verkopen van de voorraad niet een snel proces is. Dus de ratiowaarde hangt af van de grootte van de voorraad
Oud 21-04-2005, 21:29
Wawl
Wawl is offline
Dat is volledig situatieafhankelijk.
Oud 21-04-2005, 22:40
Adrenaline
Adrenaline is offline
heb m! current ratio moet tussen de 1 en anderhalf liggen.
@ Wawl:

precies, dat hangt af van het bedrijf en diens acceptabele waarde voor de ratio. een heel succesvol bedrijf kan bijvoorbeeld makkelijk schulden inhalen bij een ratio van onder de 1.
Oud 22-04-2005, 19:55
Wawl
Wawl is offline
Ook, maar het kan pas als een echte prestatieindicator worden gebruikt wanneer je het vergelijkt met concurrerende bedrijven én met voorgaande balansjaren.
Oud 27-04-2005, 20:24
rafael_vd_vaart
rafael_vd_vaart is offline
Citaat:
Wawl schreef op 22-04-2005 @ 20:55 :
Ook, maar het kan pas als een echte prestatieindicator worden gebruikt wanneer je het vergelijkt met concurrerende bedrijven én met voorgaande balansjaren.
Klopt, bij elke branche zijn specifieke ratio's.
Er valt niets te zeggen over wat normaal is.
Oud 10-05-2005, 15:53
Verwijderd
Er zijn wel indicaties. Maar het heeft te maken met omloopsnelheid van het geld en dus hebben de 2 voorgangers wel ongeveer gelijk.
Oud 13-05-2005, 16:54
LiL_DrOppY16
LiL_DrOppY16 is offline
Hahaha dit heb ik ook gehad met Jaarrekening, als j ehet snap is het nog welleuk ook! maarja het is rond 1 en 2!
Oud 04-06-2005, 19:30
naz19
naz19 is offline
Citaat:
LiL_DrOppY16 schreef op 13-05-2005 @ 17:54 :
Hahaha dit heb ik ook gehad met Jaarrekening, als j ehet snap is het nog welleuk ook! maarja het is rond 1 en 2!
Heb jij jaarrekening gehad en wanneer? Deze toets heb ik vrijdag! Is het moeilijk?

Oud 23-03-2007, 09:29
Verwijderd
Ik doe weer even een schopje wat mijns inziens altijd beter is als een nieuw topic aanmaken.

Kan iemand mij vertellen wat de letterlijke vertaling is van current ratio? Dus geen uitleg van de term, maar hoe je het in het Nederlands zou kunnen noemen.
Oud 23-03-2007, 18:47
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
w8jij17 schreef op 23-03-2007 @ 10:29 :
Ik doe weer even een schopje wat mijns inziens altijd beter is als een nieuw topic aanmaken.

Kan iemand mij vertellen wat de letterlijke vertaling is van current ratio? Dus geen uitleg van de term, maar hoe je het in het Nederlands zou kunnen noemen.
Naar inziens van wat forumbaasjes is het wel degelijk beter om een nieuw topic aan te maken. Het is echt al de zoveelste keer dat je een topic omhoog haalt wat echt te oud is, heb je dan zelf niet door dat ze steeds gesloten worden?

Current en quick ratio's zijn termen die ook in Nederland volop gebruikt worden, de enige 'nederlandse' term die je er ook aan kan verbinden is dat het beide liquiditeitsratio's zijn.
Oud 23-03-2007, 19:39
Missy
Missy is offline
Citaat:
Barry K schreef op 23-03-2007 @ 19:47 :
Naar inziens van wat forumbaasjes is het wel degelijk beter om een nieuw topic aan te maken. Het is echt al de zoveelste keer dat je een topic omhoog haalt wat echt te oud is, heb je dan zelf niet door dat ze steeds gesloten worden?
Ik denk dat hij dat zelf nu ook wel heeft begrepen. Hij hd een topic op Meldpunt en Medeling, waar die het ook vroeg. Even voor de duidelijkheid: topic uppen van een paar weken, wat op de 1e pagina staat, kan geen kwaad. Anders gewoon een nieuw topic openen. Hier gaat dus een slotje op.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten