Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2007, 19:19
Verwijderd
Ik heb vrij vaak last van een te droge huid: schilfertjes op mn gezicht, met name rond mijn neusvleugels en boven mijn mond. En dan vooral 's ochtends na het opstaan. Ik gebruik dan wel bodylotion, en dat helpt meestal wel, maar soms ook niet (dan droogt het na een tijdje weer uit en zijn de schilfertjes weer zichtbaar). Eraf krabben helpt soms wel, maar dat is meestal ook tijdelijk. Heel irritant.

Nu is het a) omdat ik een te droge huid heb of b) omdat ik een te vette huid heb en daardoor meer dode huidcellen af worden gezet...Welke van de twee? En is er wat aan te doen behalve lotion smeren?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 20:29
Miracle
Miracle is offline
Voor je gezicht gebruik je normaal gesproken gezichtcreme.

Ik heb er nog nooit van gehoord dat je schilfers krijgt van een vette huid, dus volgens mij heb je gewoon een droge huid. Als ik jou was zou ik gewoon een dag of nachtcreme kopen voor een droge huid en daar elke ochtend of avond een beetje van op de droge plekken smeren.
Oud 22-03-2007, 21:22
Verwijderd
Wat miracle zegt
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 21:55
dallie
dallie is offline
Zie hier het ontstaan van de metro man
Oud 22-03-2007, 22:20
knir
knir is offline
behalve gezichtscreme kan je ook

- meer water drinken
- producten met gezonde omega vetten eten (zalm, makreel, noten, etc)
Oud 22-03-2007, 22:32
toothfairy
toothfairy is offline
Ik had dat ook een hele tijd en dan heb ik gewoon een 'hydraterende gezichtscreme' gekocht en dat lijkt wel te helpen.
Oud 22-03-2007, 22:32
dallie
dallie is offline
Om een totempaal dansen helpt ook
Oud 23-03-2007, 07:54
Verwijderd
Idd gezichtscrème gebruiken ipv bodylotion. En misschien af en toe scrubben om die schilfertjes er af te krijgen oid.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 10:40
Verwijderd
Citaat:
dallie schreef op 22-03-2007 @ 22:55 :
Zie hier het ontstaan van de metro man
Ik moest zo hard lachen dat mijn eye-liner uitliep.

Citaat:
knir schreef op 22-03-2007 @ 23:20 :
behalve gezichtscreme kan je ook

- meer water drinken
- producten met gezonde omega vetten eten (zalm, makreel, noten, etc)
Ik drink sowieso al heel veel water. Verder ook wel tonijn (en nee, niet alleen op pizza ).

Maar goed, ik ga dan maar gezichtscreme ipv bodylotion kopen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 10:52
dallie
dallie is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-03-2007 @ 11:40 :
Ik moest zo hard lachen dat mijn eye-liner uitliep.

Ik drink sowieso al heel veel water. Verder ook wel tonijn (en nee, niet alleen op pizza ).

Maar goed, ik ga dan maar gezichtscreme ipv bodylotion kopen.
Oud 23-03-2007, 13:22
snoopy
snoopy is offline
s ochtends en s avonds insmeren met hydraterende dag- en nachtcreme (doe ik zelf niet eens, maar goed... )
Oud 23-03-2007, 18:11
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 23-03-2007 @ 14:22 :
s ochtends en s avonds insmeren met hydraterende dag- en nachtcreme (doe ik zelf niet eens, maar goed... )
Bleh, door die laatste opmerking ga ik me echt verwijfd voelen ;(
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 12:06
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-03-2007 @ 19:11 :
Bleh, door die laatste opmerking ga ik me echt verwijfd voelen ;(
daarom zei ik t ook
(maar liever een man die zichzelf gewoon goed verzorgt dan een man waar de huid vanaf bladdert, dus tsja... )

Laatst gewijzigd op 24-03-2007 om 12:08.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 12:27
Verwijderd
Ach dan koop je gewoon mannengezichtscrème in een stoere blauwe/zwarte/grijze verpakking en dan ga je daar heel, eh, mannelijk en stoer je gezicht mee insmeren
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 12:27
Verwijderd
Ik heb dankzij het zwemmen een gigantisch droge huid en ook last van schilfertjes als ik het niet goed verzorg. Er zijn 2 dingen die mij helpen:

met een wattenschijfje heel dun zonnebloem olie op de zeer droge huid aabrengen ('s morgens, dagelijks)
1 x in de week scrubben
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 24-03-2007 @ 13:27 :
Ach dan koop je gewoon mannengezichtscrème in een stoere blauwe/zwarte/grijze verpakking en dan ga je daar heel, eh, mannelijk en stoer je gezicht mee insmeren

Citaat:
Lumihiutale schreef op 24-03-2007 @ 13:27 :
Ik heb dankzij het zwemmen een gigantisch droge huid en ook last van schilfertjes als ik het niet goed verzorg. Er zijn 2 dingen die mij helpen:

met een wattenschijfje heel dun zonnebloem olie op de zeer droge huid aabrengen ('s morgens, dagelijks)
1 x in de week scrubben
Zonnebloemolie gaat me echt te ver, want 'zeer droog' is het nou ook weer niet. Maar bedankt voor de tip.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 18:08
loeserr
loeserr is offline
mijn vader heeft dat ook en die gebruikt zo n grijs potje hydraterende creme van loreal

helpt goed volgens mijn moeder
Oud 25-03-2007, 12:27
Balance
Balance is offline
Ik heb een vorm van eczeem waar ik dat van krijg (droog gezicht, schilfers en extreme jeuk na het douchen) en daarvoor ben ik bij de dokter geweest. Nu heb ik al jaren een creme met vaseline erin (maar wel minder vet als echte vaseline). Ik doe het dagelijks op en werkt perfect. Je kan het gewoon bij de apotheek kopen, maar je kan dus ook eens naar de dokter gaan om te kijken of jij het misschien ook door een vorm van eczeem hebt ofzo. Dan krijg je het vergoed.
Oud 25-03-2007, 15:27
ekki
ekki is offline
Weet je zeker dat het niet komt doordat je er juist vanalles op smeert? Ik zou als eerste maar eens een tijdje niets smeren. Je gezicht (huid in het algemeen) moet dat normaalgesproken namelijk allemaal zelf wel kunnen oplossen. Genoeg drinken en niets smeren lijkt mij eigenlijk beter. Als dat niet werkt pas iets van gezichtscrème smeren.
Oud 25-03-2007, 18:10
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 25-03-2007 @ 16:27 :
Weet je zeker dat het niet komt doordat je er juist vanalles op smeert? Ik zou als eerste maar eens een tijdje niets smeren. Je gezicht (huid in het algemeen) moet dat normaalgesproken namelijk allemaal zelf wel kunnen oplossen. Genoeg drinken en niets smeren lijkt mij eigenlijk beter. Als dat niet werkt pas iets van gezichtscrème smeren.
Nee, ik smeer heel weinig, en pas sinds kort eigenlijk wat vaker. En ik heb het al veel langer. Dus het ligt niet aan het 'vanalles erop smeren'.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 19:33
Lente
Lente is offline
scrubben en smeren als het kleine plekjes zijn kan je bijv zo'n goedkoop blauw blikje nivea kopen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten