![]() |
|
Verwijderd
|
Mensen bekend hiermee? Vette, agresieve muziek uit de ghetto's van Brazilië. Even wennen, maar dan wel erg lekker.
http://en.wikipedia.org/wiki/Brazilian_Funk Hier het beste voorbeeld dat ik kon vinden, redelijke mix, in het midden zitten wel wat vette nummers. http://ia331340.us.archive.org/1/ite...eBaileFunk.mp3 In Amsterdam was kort geleden Little Sexmachine, een baile funk feest, iemand enig idee of er meer van dit soort avonden zijn in NL? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
verhaal klinkt emm.. interessant zal het thuis eens luisteren
||
Citaat:
En ontopic: Het is toch vooral in verband met die cultuur, verder denk ik niet dat ik het zo waardeer.
|
Verwijderd
|
DJ Haaksman draait deze maand zelfs in club stalker in Haarlem als ik me niet vergis. Hier een interview met hem, met wat achtergrond over baile funk er bij. http://www.statemagazine.nl/forum.ph...icleid%5D=1426
Ziet er leuk uit dacht ik zo: Geloof dat die specefieke thema's die Metal noemt onder proibidão vallen, wat verboden betekent. Dit is dus idd de muziek die bv. niet op de radio gedraaid mag worden. No_chi-chi, het klinkt alsof je er verstand van hebt, weet jij wat proibidão artiesten? |
![]() |
|
![]() |
Probidiao, ook wel bekend als funk realidade, is een beetje de braziliaanse versie van gangstarap. Niet helemaal mijn ding, daar ik geen braziliaans spreek en de producties bij deze artiesten over het algemeen vrij ondermaatse standaard funk beats zijn. Maar de rauwheid vergoedt veel.
check bijv: mr catra menor do chapa iets minder rauw cidinho e doca DJ Haaksman staat vrijdag ook in Paradiso. Oh, en als je M.I.A. digt vind je funk ook vet, 90% van haar muziek is jatwerk van funk. En Metallicat, als er één modern genre is wat zweterig, organisch en levend is is het wel baile funk. Weinig genres met een dergelijke eigen cultuur, zo vanuit de bevolking zelf ontstaan. Wellicht hyphy. deze held nog vergeten; sany pitbull ![]()
Laatst gewijzigd op 18-04-2007 om 00:15. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
nicca. daarmee bedoel ik ook in nederland weet je. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(mss kun je beter dat favela of baile erbij noemen, om aan te geven dat deze stijl bar weinig van doen heeft met traditionele funk). |
![]() |
||
Citaat:
![]() k laat funk aan cabo's hore n dese mense hore ook voor et eerst. yah en da wou ik ook nog zeggen mang. want ookal worden hier funk- fissas gehouden het is niet zo zoals daar. ey maar laat me een paar van die pokoes horen dang van die cd |
![]() |
||
Citaat:
deze tori gaat toch over brazil funk.. als je dang funk zegt is het vanzelfsprekend waar het over gaat.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|