Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2007, 18:18
Canine 13
Canine 13 is offline
Wat vinden jullie nou van de filosofie achter de martial arts. En dat mensen die de martial arts jaren beoefenen van die ongeloofelijke dingen kunnen doen. Of vinden jullie het allemaal trucs. Kortom, wat vinden jullie er nou van? Doe je zelf aan een martial art, of vind je dit te gevaarlijk?

Gewoon om jullie gedachten te pijlen.

(Ik weet niet of dit topic hier hoort, maar bij martial artists hebben vaak een een bewustzijn van eenwoording met lichaam en geest. Vandaar dat ik hem op deze plek heb gepost.)
Oud 26-03-2007, 18:22
dallie
dallie is offline
Filosofie er achter is grappig, maar geloof niet dat ze er meer door bereiken. Het gaat om de inzet, de training en de passie waarmee ze het beoefenen en dat wordt misschien versterkt door de denkbeelden. Maar dat betekent niet dat die denkbeelden correct zijn.
Oud 27-03-2007, 20:54
MB
MB is offline
Ik ben het wel met dallie eens. En ik vind dat sommige mensen die martial arts beoefenen wel echt hele leuke dingen kunnen. Zoals die kerel die met zijn hele gewicht op een vlijmscherpe speer kunnen hangen, terwijl deze in het kuiltje van de nek is gezet. Daar is inderdaad wel heel erg veel inzet, training en passie voor nodig!

Ik denk dat ze die passie wel heel erg halen uit de denkbeelden waarbij de desbetreffende martial art hoort, dus maakt dat het min of meer mogelijk.
Oud 27-03-2007, 21:03
Mariekje*
Mariekje* is offline
Martial arts is tof!

Verder ben ik het toch eigenlijk wel eens met Dallie.

Regels voor berichten