Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2007, 00:30
Optima
Optima is offline
Ik heb het al enige tijd benauwd, en allereerst dacht ik dat dit kwam vanwege mijn astma en het feit dat ik rookte. Maar, ik ben nu enige tijd gestopt, en nog steeds piep ik af en toe. Ik heb ook een kat en vroeg me af of ik hier misschien ook benauwdheid door kan krijgen.
Oud 26-03-2007, 00:35
A*
A* is offline
Ik weet weinig van astma, maar ik weet wel dat mijn broer het altijd stikbenauwd kreeg van die beesten. Hij was dan zwaar astmatisch.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 06:59
dallie
dallie is offline
Allergietest laten doen? Of kat tijdje uit huis en goed stofzuigen zodat het schoon is en je zeker weet dat er geen rotzooi achtergebleven is waar je lichaam op kan reageren.
Oud 26-03-2007, 07:39
Verwijderd
Ik weet niet hoe lang je gestopt bent met roken...maar ik denk dat dat nog wel enige tijd doorwerkt nadat je stopt...

Astma en een allergie voor dieren is een combinatie die heel vaak voorkomt. Als je wilt weten of je allergisch bent moet je idd een allergietest laten doen of hetgeen waarvan je denkt dat het de oorzaak is proberen te vermijden (dus idd bv. de kat een tijd uit huis laten, maar dat lijkt me nogal lastig).
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 08:29
Poepkind
Poepkind is offline
tsja vind je het gek dat je het benauwd heb als je rookt en een kat hebt en astma die dingen gaan echt niet samen, nu benje dan wel gestopt maar het duurt een behoorlijke tijd voor de klachten overgaan.
En heb je thuis gladde vloeren of tapijt? Het kan namelijk ook zo zijn dat je allergisch bent voor huisstofmijt. Je moet gewoon een allergietest laten doen op dieren, huistofmijt en pollen.
Oud 26-03-2007, 08:54
Verwijderd
Tweederde van de mensen met astma heeft allergiën, dus dat zou goed kunnen. Kan je kat naar buiten? Als de kat veel buiten is en je om de dag stofzuigt, kan dat al veel verschil maken.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 09:32
juno
juno is offline
Toen wij de vloerbedekking en de stoffen bank vervangen hadden door zeil en een leren bank, had ik als bij toverslag geen last meer.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 15:10
Verwijderd
Mijn zus is ook allergisch voor katten, maar omdat de kat niet naar boven mag, veel buiten is én in de schuur slaapt, heeft ze er bij onze kat echt nauwlijks last van.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 17:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Stofzuigen maakt de klachten van een allergie vaak alleen maar erger omdat de deeltjes dan opdwarrelen en gaan rondzweven. Als je je kat een tijdje de deur uit doet dan merk je ook pas na een hele tijd verschil omdat die huidschilfers (waar mensen met een allergie allergisch voor zijn) overal in zitten, zelfs tot aan je plafond. Je kunt er denk ik makkelijker achterkomen door te kijken of je bij mensen zonder kat in huis geen last van hebt. Een allergietest is natuurlijk ook een optie
Oud 26-03-2007, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-03-2007 @ 18:14 :
Stofzuigen maakt de klachten van een allergie vaak alleen maar erger omdat de deeltjes dan opdwarrelen en gaan rondzweven.
Maar dat is tijdelijk en als je vaak genoeg stofzuigt valt er ook minder te dwarrelen. Lijkt mij iig...maar kat de deur uit of je huis saneren is natuurlijk altijd beter als je idd allergisch bent.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 14:57
saskiamusic
saskiamusic is offline
Citaat:
Optima schreef op 26-03-2007 @ 01:30 :
Ik heb het al enige tijd benauwd, en allereerst dacht ik dat dit kwam vanwege mijn astma en het feit dat ik rookte. Maar, ik ben nu enige tijd gestopt, en nog steeds piep ik af en toe. Ik heb ook een kat en vroeg me af of ik hier misschien ook benauwdheid door kan krijgen.
Dat is niet leuk voor je
Wij hadden vroeger ook een kat aangeschaft, blijkt mijn broertje ineens dood-ziek te worden van dat beestje, jammer genoeg moest hij weg en toen was mijn broertje binnen No-Time weer beter.. Ik hoop voor je dat dat niet het geval is..
Oud 27-03-2007, 21:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2007 @ 19:22 :
Maar dat is tijdelijk en als je vaak genoeg stofzuigt valt er ook minder te dwarrelen. Lijkt mij iig...maar kat de deur uit of je huis saneren is natuurlijk altijd beter als je idd allergisch bent.
Daar heb je wel een punt. Ik heb geleerd dat stofzuigen het eigenlijk alleen maar erger maakt en als je stofzuigt dat je dan zo'n speciale stofzuiger nodig hebt (met een hepa-filter). Zelf stofzuig ik het liefst zo min mogelijk omdat ik echt merk dat het erger wordt. Laten stofzuigen werkt wel, als ik maar niet gelijk na het stofzuigen in m'n kamer kom dus ik denk dat je ook wel gelijk hebt
Oud 28-03-2007, 08:55
Poepkind
Poepkind is offline
zo'n hepa filter kan je volgens mij gewoon kopen, en in je stofzuiger stoppen En ik stofzuig altijd met het raam wagenwijd open, en daarna wacht ik even en dweil ik de vloer. Want inderdaad heb je opdwarrelende deeltjes. Ik heb dus een ultraschone kamer

Regels voor berichten