Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2007, 01:25
BSDusr
BSDusr is offline
Volgende probleem.

Op de laptop, die net een nieuwe schone windows gekregen heeft, heb ik via een usb -> infrarood adaptertje mijn nokia 6233 aangekoppeld. Ik gebruik daar geen extra software voor en dit werkt prima zo. De 2 herkennen elkaar en kunnen communiceren.

Alleen MS ActiveSync en mijn Nokia telefoon vinden elkaar niet zo lief, ActiveSync kan de telefoon op de een of andere manier niet herkennen. Ik heb de help files al doorgelezen, die zijn onvolledig als het op infrarood aankomt. Als ik handmatig iets toe wil voegen scant ie echter wel infrarood poorten af, ook als ik de usb stekker eruit trek.

Iemand die dit herkent?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2007, 07:48
freyk
freyk is offline
Ik lees op google dat je mobi ook een bluetooth heeft.
Kan je daar iets mee regelen, want dat is sneller/stabieler dan infrarood.

Laatst gewijzigd op 27-03-2007 om 08:06.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 10:14
BSDusr
BSDusr is offline
Ja is mogelijk, zo'n bluetooth adapter kost volgens mij ook de wereld niet. Maar ik had dit ding nog liggen, vandaar dat ik deze wou gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 14:39
vtxm
vtxm is offline
Citaat:
BSDusr schreef op 27-03-2007 @ 11:14 :
Ja is mogelijk, zo'n bluetooth adapter kost volgens mij ook de wereld niet. Maar ik had dit ding nog liggen, vandaar dat ik deze wou gebruiken.
Volgens mij kun je geen enkele telefoon laten werken met infrarood.
Dat kan alleen met Bluetooth.
Oud 27-03-2007, 16:23
BSDusr
BSDusr is offline
Hoe bedoel je precies?

Ik kan namelijk prima de mp3 die ik nu beluister via infrarood overzetten naar mijn telefoon en hem vervolgens daar verder beluisteren.

Duurt alleen takke lang...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 21:21
Verwijderd
moet je wel ActiveSync gebruiken ?
Wordt jouw telefoon wel ondersteund door ActiveSync?

Activesync is alleen voor smarphones dacht ik..
Zat PC Suite er niet bij? kan je toch ook mee verbinden?

Laatst gewijzigd op 27-03-2007 om 21:24.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 15:10
vtxm
vtxm is offline
Citaat:
BSDusr schreef op 27-03-2007 @ 17:23 :
Hoe bedoel je precies?

Ik kan namelijk prima de mp3 die ik nu beluister via infrarood overzetten naar mijn telefoon en hem vervolgens daar verder beluisteren.

Ik bedoel dat ik nog nooit gehoord heb dat een moderne gsm kan werken met infrarood.
Oud 28-03-2007, 17:14
BSDusr
BSDusr is offline
Citaat:
lullow schreef op 27-03-2007 @ 22:21 :
moet je wel ActiveSync gebruiken ?
Wordt jouw telefoon wel ondersteund door ActiveSync?

Activesync is alleen voor smarphones dacht ik..
Zat PC Suite er niet bij? kan je toch ook mee verbinden?
PC Suite kan ik mee verbinden inderdaad. Maar ik wil de agenda in mijn telefoon gelijk laten lopen met de agenda van Outlook 2003 op de pc.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 11:16
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
BSDusr schreef op 27-03-2007 @ 17:23 :
infrarood file-transfer kon al met windows 98 en is bij mijn weten niet echt doorontwikkeld. Je kunt er telefoonnummers mee uitwisselen ofzo, op z'n best.
Activesync is bedoeld om over USB te werken en niet over infrarood. Een infraroodverbinding moet ook rekening houden met matige ontvangst enzovoort, wat bij USB in principe niet hoeft.
Zomaar uit interesse, hoe kwam je oorspronkelijk bij het idee dat activesync ondersteuning heeft voor infrarood?
Oud 29-03-2007, 13:14
BSDusr
BSDusr is offline
Meen dat ergens gelezen te hebben.

Bluetooth (-> USB) adapter heeft dus ook weinig effect?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 17:55
Verwijderd
Na wat onderzoek, Jouw telefoon wordt simpelweg niet ondersteund door ActiveSync, omdat het geen nut heeft.
ActiveSyc is voor symbian tel's ontwikkeld en voor pcket pc's e.d. die geen eigen software hebben.
maar nokia heeft gewoon software voor de telefoon.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 22:09
BSDusr
BSDusr is offline
Dat is dan waarschijnlijk PC-suite.

Maar hoe krijg ik afspraken die ik in mijn telefoon heb gemaakt, automatisch op de pc/outlook 2003 en vica versa?

Of vraag ik het onmogelijke met deze telefoon?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 22:38
Verwijderd
Citaat:
BSDusr schreef op 29-03-2007 @ 23:09 :
Dat is dan waarschijnlijk PC-suite.

Maar hoe krijg ik afspraken die ik in mijn telefoon heb gemaakt, automatisch op de pc/outlook 2003 en vica versa?

Of vraag ik het onmogelijke met deze telefoon?
Ik heb momenteel dezelfde telefoon, die een collega van mij heeft gebruikt voor dit soort dingen.

Dus het kan wel.. zie zelf het nut er alleen niet echt van in, dus heb het nog niet geprobeerd. Maar de bloated Nokia rommel installeren lijkt me wel een begin (sterker nog, op de Nokia site adverteren ze er juist mee dat je je agenda met Outlook kan synchroniseren via de PC Suite).

Laatst gewijzigd op 29-03-2007 om 22:40.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 00:09
BSDusr
BSDusr is offline
Het heeft voor mij zakelijk nut, ik vertik het namelijk om met 2 of meer apparaten op zak te lopen, als 1 toestel ook kan bellen en tegelijk een compacte agenda is.

Ik zal er morgen eens naar kijken, zal vast wel info op de nokia site staan toch?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 07:32
freyk
freyk is offline
Citaat:
BSDusr schreef op 30-03-2007 @ 01:09 :
Het heeft voor mij zakelijk nut, ik vertik het namelijk om met 2 of meer apparaten op zak te lopen, als 1 toestel ook kan bellen en tegelijk een compacte agenda is.
Tijd voor een mda (een pda waarmee je ook kan bellen)?
Oud 30-03-2007, 14:14
BSDusr
BSDusr is offline
Misschien op den duur, maar voorlopig niet aan de orde als dit ook blijkt te werken (ik had het gisteravond werkend met PC suite via infrarood, nu Bluetooth proberen).
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 22:25
Verwijderd
vindt het ook onhandig om met 2 apparaten te lopen..
Heb een K800i, en die sync ik dan met Lotus Notes.. en de calender in mijn telefoon is toch best uitgebreid...
MDA.. vind ik weer aan de grote kant om in mijn zak te hebben..
De een vindt van wel de ander niet.. dus die discussie ga ik al niet voeren (bij voorbaat)
Maar al is het alleen om maar aaan te geven dat je binnen een half uur of een uur een meeting hebt of een afspraak of wat dan ook...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten