Advertentie | |
|
![]() |
||
Leuk topic.
![]() Citaat:
Mijn eerste reactie zal vooral van de schrik komen en omdat ik af en toe een beetje een chaot ben, zou ik het zeker nacontroleren. Zeker omdat ik ook vaker dingen kwijt ben. Dan proberen de schade te beperken. Nieuwe situatie: Wat zou je doen als je in een situatie ben, waarin jij alleen met de persoon ben. Diegene krijgt plots een hartaanval. |
![]() |
||
Citaat:
Nieuwe situatie: Je bent aan het spelen met het huisdier van een kennis (die op dat moment niet aanwezig is) en plosteling vliegt/rent het dier weg en je kunt het nergens meer vinden. Je weet dat diegene ontzettend gehecht is aan het beest en je wist dat je het dier niet uit de kooi/bench/whatever mocht halen (uit voorzorg). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nieuwe situatie: Je teamgenoten laten je zitten, en je staat er alleen voor. Vlak voor een concert of wedstrijd. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als het echt voor een grooot publiek is, dan zou ik echt zó gek worden
![]() (Bij een voetbalwedstrijd is het wel een beetje lastig dan gewoon door te gaan, als je tien teamgenoten er gewoon niet zijn ![]() Nieuwe situatie: Er wordt een groot feest gepland met vrienden, iedereen krijgt een rol (twee doen de boodschappen, een ander zorgt voor alcohol, weer iemand versiert de hele kamer). Jij krijgt de lulligste taak van allemaal; je moet alles opruimen en afwassen. Pik je dat? Laatst gewijzigd op 21-07-2007 om 20:50. |
![]() |
|
![]() |
nee. Afwassen en schoonmaken moeten we met zn alle doen. Ik regel de muziek altijd in dit soort situaties (ben dj) en afwassen en schoonmaken doen we met zn allen.
Nieuwe situatie: Je ziet in de supermarkt een omatje pakken koffie onder haar rok stoppen. Toevallig weet je dat dat vrouwtje een uitkering heeft en juist haar echtgenoot is kwijtgeraakt. Er komt een medewerker van de supermarkt naar je toe om te vragen of je zag of die mevrouw soms iets onder haar rok stopte niet. Wat is jou reactie? Laatst gewijzigd op 21-07-2007 om 20:59. |
![]() |
|
Ik zeg dat ik niks gezien heb en ga verder met mijn boodschappen.
Nieuwe situatie: Je komt op een belangrijk sollicitatiegesprek en bij aankomt merk je dat er onderweg een (grote) opvallende scheur en/of vlek op je blouse is gekomen. Tijd om je thuis te verkleden heb je niet.
||
![]() |
Citaat:
Nieuwe situatie: Je sluit aan in de kassarij bij de supermarkt. Er staat een mandje vol boodschappen aan de zijkant van de rij. Na een paar minuten is de rij achter je langer geworden. Ineens staat er iemand voor je die het mandje opraapt en met een poeslief gezicht aan je vraagt 'Nu moet ik zeker achteraan gaan staan?' |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nieuwe situatie mag iemand anders even bedenken ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik hou mijn vriend tegen en probeer hem te kalmeren. mocht het echt uit de hand lopen dan is het spijtig, maar zou ik hem zeker meenemen naar het bureau. en als de dader geweld gebruikt of gezocht wordt ook natuurlijk.
je bent aan het werk bij je bijbaantje en een klant is het niet eens met je antwoord op zijn vraag. hij noemt je dom, debiel en zegt iets over dat hij niks anders verwacht van het personeel. ga je in discussie? lach je er om? negeer je het? haal je er een meerdere bij? |
![]() |
|
![]() |
Hangt er vanaf. Heb een tijdje op de klantenservice van eneco gewerkt, daar werd ik dagelijks uitgescholden, maar dan via de telefoon. Ik zei altijd:"Meneer, ik zal nog 1 keer u vraag proberen te beantwoorden, maar als u weer zo reageert verbreek ik de verbinding". Soms hielp dat, zoniet dan verbrak ik de vebinding. In een man tot man situatie zou ik mijn baas erbij halen. Nieuwe situatie mag iemand anders bedenken
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik zou waarschijnlijk die wc's helemaal niet zo goor vinden. ooit op een dixie gezeten na 3 dagen festival? maar is het echt smerig, dan zou ik de congierge erbij halen en wachten. of gewoon naar de mannen/lerarenwc.
je hebt op school meegewerkt aan een toneelvoorstelling. officieel help je met de decoren, maar eigenlijk heb je meer voor hapjes en drankjes gezorgd, aangezien je niet zo creatief bent en vond dat andere mensen het werk beter kunnen dan jij. na de voorstelling komen een aantal mensen helemaal lyrisch bij je met complimentjes over het decor. zeg je eerlijk dat je daar weinig aan hebt gedaan? en nog belangrijker; wijs je ze er op dat je andere belangrijke dingen hebt gedaan, ook al zijn die minder zichtbaar? durf jij een compliment te ontvangen of zelfs op te eisen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hm, ik weet echt even niks. Nouja, dan deze maar. Stel, er is lijm in je (lange) haar gekomen die je er niet uit kunt wassen. Besluit je je haar af te knippen of doe je wat anders? (Eigen ervaring ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je hebt vreselijk leuk contact gehad op een feestje met iemand van de andere sexe. In je stunteligheid en verlegenheid heb je geen telefoonnnummer weten te fixen. Dan komt een vriend(in) van je naar je toe met de opmerking "Zo, dat klikte wel tussen jullie twee" en bied je het telefoonnnummer aan. Je besluit de volgende dag per sms degene waar het mee klikte wel even op de hoogte te brengen dat je zijn/haar nummer hebt per SMS, 2 weken hoor je niets terug. Je wil eigenlijk bellen voor een date of afspraak, maar twijfelt omdat er geen reactie was, wat doe je? edit: P.S. Leuk topic ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nieuwe situatie: Je ziet dat je oma wordt beroofd van haar tasje. Uiteraard wil je ingrijpen, maar je komt net van een boks training. Je weet drommels goed dat je onder geen enkele omstandigheid je boksvaardigheden buiten de ring mag gebruiken. De man verzet zich hevig. Roep je om extra hulp of.... |
![]() |
||
Citaat:
Nieuwe situatie: Je huisgenoot geeft zonder het te melden een feest tot midden in de nacht, waar jij wakker van wordt. De dag erna heb je iets belangrijks en moet je vroeg op. Na een aantal keer gevraagd te hebben of het stiller kan houden ze niet op. Wat doe je? Ga je bij een vriend/vriendin slapen of....... |
Advertentie |
|
![]() |
|
Als m'n oma in gevaar zou komen zou het me niets schelen of ik m'n vaardigheden buiten mag gebruiken of niet, die tas teruggeven zal hij.
NIEUWE SITUATIE: Jij en je beste vriend(in) moeten een werkstuk maken voor scheikunde, je ben gelukkig goed in dat vak. Jammer genoeg is je beste vriend(in) er heel slecht in en het lukt jullie net dat werkstuk af te maken (met minimale bijdrage van je vriend(in) ). Na de beoordeling blijken jullie een hoog cijfer te hebben en tot je verbazing is je vriend(in) iedereen aan het rondvertellen dat jij HELEMAAL NIETS deed aan het werkstuk. Wat doe jij? (Eigen ervaring trouwens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Situatie: Jij en je beste vriend(in) moeten een werkstuk maken voor scheikunde, je ben gelukkig goed in dat vak. Jammer genoeg is je beste vriend(in) er heel slecht in en het lukt jullie net dat werkstuk af te maken (met minimale bijdrage van je vriend(in) ). Na de beoordeling blijken jullie een hoog cijfer te hebben en tot je verbazing is je vriend(in) iedereen aan het rondvertellen dat jij HELEMAAL NIETS deed aan het werkstuk. Wat doe jij? (Eigen ervaring trouwens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nieuwe situatie: (beetje nare situatie) Je komt op bezoek bij een kennis die heel ziek is. In korte tijd ben je heel goed bevriend geraakt en plotseling is hij heel ziek geworden en zal binnenkort overlijden. Wat zeg je tegen diegene en op wat voor manier als je weet dat het elk moment over kan zijn. |
![]() |
|
![]() |
Niks. IK zou het emotioneel niet aan kunnen om zo iemand erop te wijzen dat hij of zij binnenkort overlijdt. Zou laten blijken dat ik er ben voor hem of haar, en zou proberen om de laatste keren dat ik zo iemand spreek vooral leuke dingen te doen en het over leuke dingen te hebben. Gewoon gezellig maken net als vroeger. Als de persoon in kwestie er over wilt praten, zal ik er wel op in gaan. Wat ik dan zou zeggen weet ik niet.
Nieuwe situatie: Je ligt s'ochtends op bed, de wekker gaat en je moet werken. De avond ervoor ben je wezen stappen en je hebt een enorme kater en je kan je bed eigelijk niet uitkomen. Wat doe je? Meld jij je ziek of zet je de tering aar de nering en ga je gewoon werken? Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 14:40. |
![]() |
||
Citaat:
Nieuwe situatie: Je wilt dolgraag een bepaald kledingstuk (of iets anders leuk) kopen, maar je weet dat je er nooit genoeg geld voor hebt, tenzij je een paar dagen geen avondeten kunt eten. Zou jij er toch voor sparen en schorten op je avondeten? |
![]() |
||
Citaat:
Als het echt héél erg is en ik op werk alleen maar voor niks zal zijn. Dan zal ik me eigen waarschijnlijk wel ziek zijn. Nieuwe situatie: Je hebt in een ongemakkelijke situatie gezien dat je vriendins vriendje met een ander staat te zoenen. Ze zijn al een tijdje bij elkaar en gaan over een aantal dagen een reis maken van drie maanden. Ze is er al een maand enthiousast over. Vertel jij het? Of hou je je mond dicht? |
![]() |
|
![]() |
Ik vertel het. Misschien kunnen ze het nog uitpraten voordat ze op vakantie gaan, en als er 1 vreemd gaat zit er iets in die relatie niet goed. Het is maar de vraag of die drie maanden vakantie leuk zullen zijn, de meeste relaties worden immers op vakantie verbroken of gaan stuk. Om haar daarvoor te behoeden zal ik het vertellen. Daarbij zou ik het zelf ook graag willen horen als mijn vriendin vreemd gaat.
Nieuwe situatie: Je hebt enorme honger, de supermarkt is dicht, de avondwinkel ook en je huisgenoten zijn niet thuis. Nu weet je dat je huisgenoot nog broodjes unox in zijn keukenkastje heeft. Wat doe je? Pak je de broodjes of lijd je honger? Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 15:22. |
![]() |
|
Ik pak 1 broodje, niet allemaal. Dan is het nog netjes.
Nieuwe situatie: Je wilt dolgraag een bepaald kledingstuk (of iets anders leuk) kopen, maar je weet dat je er nooit genoeg geld voor hebt, tenzij je een paar dagen geen avondeten kunt eten. Zou jij er toch voor sparen en schorten op je avondeten? |
![]() |
|
![]() |
Heb toen ik nog moest leven van een uitwonende beurs wegens geldgebrek regelmatig doordeweeks pasta met ketchup of droge witte rijst gegeten. Je avondeten kun je zo duur maken als je zelf wilt en ik heb daar in het verleden vaak in gesneden om bijvoorvoorbeeld nieuwe schoenen te kunnen betalen. Heb wellis een maand lang van 20 euro geleefd omdat ik telefoonrekeningen moest betalen. Leuk is het niet maar het is te doen en je moet gewoon altijd het idee in je achterhoofd houden dat er betere tijden aan gaan komen, en het is goed voor de lijn! En veel bij familie langsgaan in zo'n periode helpt ook! Haha lijkt nou net of k een enorme zwerver ben maar dit was vorig jaar gedurende 1 maand zo!
Nieuwe situatie mag iemand anders ff bedenken ![]() |
![]() |
|
Nieuwe situatie:
Je weet dat je beste vriend(in) zelfmoord gaat plegen, ze vraagt je het nooit en ten nimmer aan niemand te vertellen. Je wilt haar/hem echt niet verliezen, maar hij/zij wil écht dood en is diep ongelukkig. Wat doe je? Het aan de ouders/broers/zussen van hem/haar vertellen of respecteer je haar/zijn wens? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
|
![]() |
Ik zou het er niet bij laten zitten, iemand die depressief is en dood wilt kan ook weer beter worden en gelukkig zijn. In z'n geval zou ik voor de eigen bestwil van die persoon zeker hulp inschakelen. De ouders zal ik alleen doen als ik weet wat voor mensen dat zijn, als het 2 hele simpele zielen zijn zou ik hun er buiten houden, anders zaai je paniek. Ik zou graag willen dat mijn vriend(in) weer gelukkig wordt en zolang op hem of haar inpraten om naar de huisarts te stappen en professionele hulp te zoeken. Als hij of zij niet naar de huisarts wilt wordt het hard op hard en zou ik naar mijn huisarts gaan om te kijken of we hem of haar onder dwang op kunnen laten opnemen. Als hij of zij dood zou gaan doordat ik me heb laten omlullen door en depressief iemand en geen ctie ondernomen heb, zou ik me daar schuldig over voelen.
Situatie voor kledingstuk hebben we al gehad ![]() Nieuwe situatie: Je beste vriend heeft psychische problemen en kan erg aggresief worden. Hij laat jou in vertrouwen iets zien waar hij heel trots op is: Een vuurwapen. Hij zegt deze gekocht te hebben om zich veilig te voelen. Wat doe je? Je kent hem goed en je weet dat de combinatie van hem en een vuurwapen niet 100% te vertrouwen zijn, hij doet wel vaker domme dingen. Als je naar de politie stapt zal jullie vriendschap over zijn en loop jij mogelijk gevaar. Stap je naar de politie? Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 16:46. |
![]() |
|
De reactie van oelekeboeleke was deze:
Ik zou het er niet bij laten zitten, iemand die depressief is en dood wilt kan ook weer beter worden en gelukkig zijn. In z'n geval zou ik voor de eigen bestwil van die persoon zeker hulp inschakelen. De ouders zal ik alleen doen als ik weet wat voor mensen dat zijn, als het 2 hele simpele zielen zijn zou ik hun er buiten houden, anders zaai je paniek. Ik zou graag willen dat mijn vriend(in) weer gelukkig wordt en zolang op hem of haar inpraten om naar de huisarts te stappen en professionele hulp te zoeken. Als hij of zij niet naar de huisarts wilt wordt het hard op hard en zou ik naar mijn huisarts gaan om te kijken of we hem of haar onder dwang op kunnen laten opnemen. Als hij of zij dood zou gaan doordat ik me heb laten omlullen door en depressief iemand en geen ctie ondernomen heb, zou ik me daar schuldig over voelen. |
![]() |
|
![]() |
Jep, en dit was die van jouw:
Nooit, ik zou meteen actie ondernemen om ervoor te zorgen dat ze tegengehouden wordt. Nieuwe situatie: Je wilt dolgraag een bepaald kledingstuk (of iets anders leuk) kopen, maar je weet dat je er nooit genoeg geld voor hebt, tenzij je een paar dagen geen avondeten kunt eten. Zou jij er toch voor sparen en schorten op je avondeten? |
![]() |
|
![]() |
Situatie:
Je wilt dolgraag een bepaald kledingstuk (of iets anders leuk) kopen, maar je weet dat je er nooit genoeg geld voor hebt, tenzij je een paar dagen geen avondeten kunt eten. Zou jij er toch voor sparen en schorten op je avondeten? ik zou goedkoper eten inslaan bijv de aldi, meeeten met mijn ouders, of proberen minder te eten en anders geld lenen. Nieuwe situatie: Je bent een brugklasser ( je wilt er graag bij horen ) je ziet dat de alfa- dominantste - populairste jongen een zondebok steeds loopt te pesten niemand neemt het voor hem op jij ook niet? |
![]() |
|
Verwijderd
|
wat ik altijd deed was direct de gepestte bij mij aan de tafel uitnodigen. lekker boeiend dat je dan niet populair wordt, heb liever nerdy vrienden dan arrogante kansloze kutmensen.
je vriendin vertelt jou in vertrouwen dat ze met <insert name> naar bed is geweest en eigenlijk hoopt dat dat nu wel echt wat wordt met die jongen. je weet dat ze al maanden op hem zit te geilen, maar in een gekke bui ben je twee weken geleden ook met hem naar bed geweest. en daar heb je <insert wilekeurige soa> aan overgehouden. uit schaamte heb je haar dit niet vertelt, omdat je ten eerste niet wil 'opscheppen' over je soa en ten tweede het eigenlijk wel een naaistreek vond van jezelf, aangezien zíj m leuk vond. wat doe je? |
![]() |
|
Zeggen dat je gehoord hebt dat hij misschien een soa heeft en het erg verstandig is om het veilig te doen. Als ze niet wil luisteren, dan maar voelen
![]() Situatie: Je hebt beloofd om op je twee buurkindjes te passen. Tien minuten voor de afgesproken tijd realiseer je je het, maar je staat op het station en moet nog 2uur reizen. Verzin jij een smoes om je baantje (misschien) te behouden? |
![]() |
||
Citaat:
Maargoed het zou me bij voorbaat al niet gebeuren want als ik het beloof komt het geoon heel hoog in mn prioriteitlijst te staan en vergeet ik het niet ![]() Je bent al jaren hotel-de-botel verliefd op een meisje aan de kassa van je lokale supermarkt. Ze lacht altijd naar je en groet je ook al sta je bij een andere kassa. Maar je bent veel en VEEL te verlegen om een telefoonnummer te vragen of iets dergelijks, bovendien staat er altijd een rij achter je als je oog in oog met haar staat en de transactie maakt. Toch wil je graag contact met haar. Tevens wil je haar niet gaan stalken. Wat doe je?
||
Citaat:
Ik zou vragen tot hoe laat hij moet werken (beetje nonchalant) en dan wat over of het druk is in de winkel en of hij nog op vakantie gaat (tja, zomerperiode he). Als hij verteld hoelaat hij klaar is met werken ben ik toevallig weer in de winkel. Ik reken iets bij de andere kassa af, treuzel wat, totdat hij naar buiten komt, want hij is klaar met werken. In het geval dat er iets te doen is in de stad die avond, zou ik hem vragen of hij daar ook nog heen gaat, met wie, enz. en iets zeggen van 'dan zie ik je daar nog wel'. Als er niets te doen is in de stad zou ik al mijn moed bijeen rapen en zeggen dat ik het altijd gezellig vind met hem te praten, of we niet wat kunnen afspreken binnenkort. Ik weet uit ervaring dat ik dat wel zou doen... heb het mijn huidige vriend (die bij mij werkte, dus als hij mij af zou wijzen zou het nog eens extra beschamend zijn haha) ook gewoon gevraagd of hij wat met me wil drinken. Nieuwe situatie: Je bent op je werk en je baas/bazin is er ook. Naar zijn/haar idee heb je iets niet goed gedaan. Ze is neit in een goede bui en begint op een onprettige manier aan je duidelijk te maken. Er staan klanten bij. hoe reageer je?
|
Ik begin sowieso geen discussie waar de klanten bij zijn: dus 'ja baas, goed baas'.
Wat ik vervolgens doe ligt aan de manier waarop het ging. Als het naar mijn mening echt absurd ging zou ik er wat van zeggen. Wel voorzichtig, want ik vind dat een baas veel kan maken (hij is eindverantwoordelijk) en zo dapper ben ik toch ook niet. Meer in de trand van: 'Ik vond het eigenlijk niet zo fijn hoe je dat tegen me zei.' Als het gewoon vervelend was, maar niet absurd, dan zou ik het laten zitten. Maar beide bazen die ik heb, zouden bij zoiets achteraf zelf ook inzien dat het niet netjes ging en even komen zeggen dat ze dat anders hadden moeten doen. Nieuwe: Je ontmoet een jongen en het klikt echt geweldig! Jullie gaan 's avonds uit en jullie zoenen. Dan vertelt hij dat hij een vriendin heeft, maar dat hij je eigenlijk wel nog erg graag wil blijven zien.
|
Afkappen - gok ik. Als ik hem echt leuk zou vinden, zou het best wel moeilijk zijn om met hem te kappen. Zeker als het erg goed klikt. Maar als hij al over zoiets liegt, dan is het maar goed dat ie het verteld heeft. Dan hoef ik hem niet meer te zien, maar dat zal misschien niet helemaal vlekkenloos gaan.
Nieuwe situatie: Je komt laat ergens vandaan en je ziet dat twee etters van rond de 12/13 jaar een oude vrouw staan te beledigen, schelden en te duwen. Zeg jij hier iets van? Bel je de politie? Of loop je door en doe je alsof je neus bloedt? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Psychologie |
enquete Judy2 | 69 | 16-05-2005 08:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 | |
Beleidszaken |
ondemocratische benadering de abt van sion | 217 | 19-07-2003 11:03 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |