Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2007, 13:56
anara
anara is offline
Ik werk aan een praktische opdracht over matrices en grafen. Nu zit ik bij het onderdeel 'Grafen in geofrafie'. Ze hebben het over grafen met rechtstreekse verbingen enzvoorts. Maar ik weet nog steeds niet wat ze bedoelen met 'Maximale verbondheid' en 'Minimale verbondheid'. Ze vragen bij een som of ik wil vertellen hoeveel wegen maximaal zijn verbonden en hoeveel er minimaal zijn verbonden in de aangegeven graaf. Maar ik snap echt niet wat daarmee bedoeld wordt.
Kan iemand me een voorbeeld van een graaf laten zien en daarin vertellen hoeveel wegen maximaal zijn verbonden en hoeveel minimaal zijn verbonden, want er staat helemaal geen voorbeeld in het boek daarover.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2007, 18:07
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
anara schreef op 04-02-2007 @ 14:56 :
Ik werk aan een praktische opdracht over matrices en grafen. Nu zit ik bij het onderdeel 'Grafen in geofrafie'. Ze hebben het over grafen met rechtstreekse verbingen enzvoorts. Maar ik weet nog steeds niet wat ze bedoelen met 'Maximale verbondheid' en 'Minimale verbondheid'. Ze vragen bij een som of ik wil vertellen hoeveel wegen maximaal zijn verbonden en hoeveel er minimaal zijn verbonden in de aangegeven graaf. Maar ik snap echt niet wat daarmee bedoeld wordt.
Kan iemand me een voorbeeld van een graaf laten zien en daarin vertellen hoeveel wegen maximaal zijn verbonden en hoeveel minimaal zijn verbonden, want er staat helemaal geen voorbeeld in het boek daarover.
Een graaf heet maximaal verbonden als elk tweetal punten van de graaf met elkaar verbonden is. Een graaf heet minimaal verbonden als het weglaten van één weg de samenhang verbreekt. Een graaf heet samenhangend als ieder punt van de graaf vanuit een ander punt van de graaf kan worden bereikt.
Oud 04-04-2007, 12:09
anara
anara is offline
Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten