Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2007, 17:40
Sketch
Sketch is offline

Paraplu'en

kom een stapje meer naar buiten
laat een kiertje in de deur
en de dingen binnen blijven
liggen in de binnensleur

maak de veters van je voeten
gooi ze van de stoep de trap
laarzen zullen beter passen
als je in de plassen stapt

dan daarna de regen rijgen
regenen rond waar je staat
onvergeten gieters tellen
dubbel in de dageraad
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2007, 22:12
gezweetwel
gezweetwel is offline
Ik ben fan!

Waarom heeft niemand hier nog op gereageerd?
Oud 02-04-2007, 22:53
elysea
elysea is offline
omdat ik me zo bevooroordeeld voel dus ik zei maar aan de telefoon dat ik het zo'n lief gedichtje vond.
dat geldt vast niet voor anderen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 07:49
Halogeen
Halogeen is offline
Een beetje te gemaakt (en) kinderachtig naar mijn smaak. Zeker als je bedenkt dat je al een heeeele tijd geen gedicht meer heb gepost (/geschreven??).
Oud 03-04-2007, 12:25
gezweetwel
gezweetwel is offline
Ik vind dat kinderachtige juist leuk, het is ook een beetje zo bedoeld denk ik. Toch is het niet eenvoudig ofzo, dat zie je aan hoe de zinnen (niet) in mekaar zitten. Het schetst net een beetje die kinder-sfeer die zo heerlijk is. Het is echt een gedicht voor eh, op zo'n kussensloop ofzo
Oud 03-04-2007, 12:30
Lavender
Lavender is offline
Het is heel erg lief, ik ben ook fan. (Als 'ie op een kussensloop verschijnt, wil ik hem meteen.)

Kinderachtig is niet het juiste woord, je moet het ook lezen vanuit het perspectief van een kind. De afbeelding is trouwens erg mooi!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 12:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hoe die tekeningen je gedichten kunnen verrijken, leuk is dat. Ik vind hem lief, leuk, niet te kinderachtig, hij loopt juist gewoon fijn
Oud 03-04-2007, 13:00
CSN
CSN is offline
Het is niet echt een kindergedichtje, daar is het eigenlijk nog te moeilijk voor ("mama wat zijn een binnensleur en een dageraad?") maar toch komt het door de verkleinwoorden kinderachtig over. Wat is veters maken? Wat moet er nou precies van de stoep/trap gegooid worden?

Er zitten ook wel hele leuke dingen in, de laatste strofe vind ik bijvoorbeeld wel mooi, al heb ik geen flauw idee wat er staat.

Al met al is het mijns inziens meer 'wel een leuk versje' dan 'een goed gedicht', maar dat laatste heb je ook vast niet bedoeld te schrijven.
Oud 03-04-2007, 13:14
Halogeen
Halogeen is offline
Het moge duidelijk zijn dat ik niets heb met deze weeïge manier van liefheid. Zeker niet als het door een jongen met een normale psychische ontwikkeling is geproduceerd. Ik kan het gedicht nu eenmaal niet loskoppelen van de dichter.
Oud 03-04-2007, 17:42
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik ben het eens met CSN . Ik vind niet dat hier nou een hoogstaand gedicht staat, maar dat je er wel iets leuks van gemaakt hebt. Ik neem aan dat je die tekening ernaast ook hebt gemaakt met je eigen gedicht ernaast? Dan vind ik het helemaal tof .
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 09:01
Sketch
Sketch is offline
Hee, op eens toch nog allemaal reacties.

Halogeen, ik had wel verwacht dat je dat zou vinden, ik geloof dat je de vorige keer dat ik een gedicht met een tekening postte precies hetzelfde vond.
"Zeker als je bedenkt dat je al een heeeele tijd geen gedicht meer heb gepost "
bedoel je dat het minder gemaakt (en) kinderachtig had gevonden als ik ervoor vaker had gepost?
Verder kan ik best begrijpen dat je het niks vindt. Had ik waarschijnlijk ook gevonden als jij het had geschreven ipv ik.

CSN verwoordt het goed, ik had niet intentie een 'goed' gedicht te schrijven. De tekening hbe ik inderdaad ook zelf gemaakt. Het versje is er later bij geschreven. En ja met zo'n afbeelding kom je al gauw in de kindersferen.

Fijn dat het bij sommigen toch wel in de smaak valt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 09:13
Halogeen
Halogeen is offline
Eerlijk gezegd denk ik dat wel. Als dit gewoon ergens tussendoor had gestaan had ik waarschijnlijk gedacht: goh, aardig, eens voor de afwisseling. Misschien heeft hij het wel voor een nichtje geschreven ofzo. Maar nu is het meer gewichtig, dat het haast wel wat moet betekenen. Ik snap dat die redenatie kant noch wal raakt, maar zo denk ik er wel over.
Oud 05-04-2007, 16:13
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik moest wel meteen denken aan een kinderboek, ook al is het misschien te hoog gegrepen voor kinderen. Als iemand had gezegd dat dit een bladzijde uit een boek of bundel was, had ik diegene geloofd. (Maar dat komt ook vooral door de tekening ernaast ).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten