Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2007, 18:22
Suuuus
Suuuus is offline
mijn vraag:

"leg uit dat een lagere binnenwaarde van de euro kan leiden tot een lagere buitenwaarde"

ik kom hier dus egt niet uit.HELP!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2007, 20:16
Blenderhead
Blenderhead is offline
Door de lage munt is er weinig import en veel export. Hierdoor is er minder vraag naar de munt en daalt de waarde dus ook in het buitenland.
Oud 02-04-2007, 13:10
Go
Go is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 27-03-2007 @ 21:16 :
Door de lage munt is er weinig import en veel export. Hierdoor is er minder vraag naar de munt en daalt de waarde dus ook in het buitenland.
Die redenering klopt niet helemaal. Als de euro weinig waard is, stimuleert dat de exporten en heeft dat een negatief effect op de importen (netto-exporten nemen toe). Als je meer exporteert, is er juist meer vraag naar de euro en zal de koers ervan stijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 11:36
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Go schreef op 02-04-2007 @ 14:10 :
Die redenering klopt niet helemaal. Als de euro weinig waard is, stimuleert dat de exporten en heeft dat een negatief effect op de importen (netto-exporten nemen toe). Als je meer exporteert, is er juist meer vraag naar de euro en zal de koers ervan stijgen.
Je hebt gelijk.
Oud 05-04-2007, 18:30
Go
Go is offline
Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat met de stelling bedoeld wordt, maar ik vermoed dat er met een lagere binnenwaarde wordt bedoeld dat er hoge inflatie is en de reeele waarde van het geld dus afneemt. Inflatie leidt tot duurdere producten, minder export, en een lagere euro.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 21:09
Milll
Milll is offline
omdat je concurrentiepositie afneemt; moet er volgens mijn leraar altijd persé bij staan
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 21:11
Milll
Milll is offline
Oja en je kunt ook nog dit zeggen: wanneer de prijzen in jouw land hoog zijn, ga je importeren uit het goedkopere buitenland. Hierdoor stijgt de import en dus het aanbod van euro's, en daardoor daalt je koers.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 11:01
Go
Go is offline
Citaat:
Milll schreef op 07-04-2007 @ 22:09 :
omdat je concurrentiepositie afneemt; moet er volgens mijn leraar altijd persé bij staan
"duurdere producten, minder export"
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 10:47
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Milll schreef op 07-04-2007 @ 22:11 :
Oja en je kunt ook nog dit zeggen: wanneer de prijzen in jouw land hoog zijn, ga je importeren uit het goedkopere buitenland. Hierdoor stijgt de import en dus het aanbod van euro's, en daardoor daalt je koers.
maar wat houdt de vraag en het aanbod naar euro's precies in?
Oud 10-04-2007, 12:47
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
pino123 schreef op 10-04-2007 @ 11:47 :
maar wat houdt de vraag en het aanbod naar euro's precies in?
Als jij niet in Europa woont en je wilt iets uit Europa kopen, dan moet je toch met euro's betalen. Je vraagt dus om euro's om ermee te kunnen betalen.
Oud 10-04-2007, 16:33
Milll
Milll is offline
En daardoor stijgt de koers, het is eigenlijk net een soort overbestedingsinflatie: als er veel vraag is dan stijgt de prijs.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten