Altijd als ik gedoucht heb (het ergst in de winter) heb ik ontzettend last van een droge huid, tussen m'n wenkbrauwen en iets erboven kan ik gewoon m'n huis wegvegen, het is ontzettend week.
Naast dat dit pijn doet (soms scrub ik het onder de douche, het is dan echt té erg als ik het op laat drogen) als ik het weghaal, ziet het er ook niet uit: ontzettend rode huid.
Ik houd van in de ochtend douchen, maar als ik dit doe dan zie ik er niet uit, dus douche ik nu altijd 's avonds zo dat m'n huid nog enigzins kan herstellen.
Ik probeer er af en toe wat op te smeren, maar ik dacht dat ik hier allergisch voor was: niet dus, ik doe telkens 1 week smeren met iets (bijv. babyolie) en dan 4 weken niets, en m'n huid blijft nog zo.
Ik doe er nooit make-up op want dit ziet er helemaaal belachelijk uit. Voor de rest is m'n gezicht helemaal niet droog, maar ook niet vet (heb nooit echt last van puistjes, af en toe 1)
Ik word er gek van want het maakt mn hele gezicht lelijk!
Ik voel me echt superonzeker, heel vaak maken mensen er ook opmerkingen over.
Wie herkent dit of weet wat te doen?! Ik durf niet echt naar de dokter want ik ben bang dat m'n huid heel erg zal reageren op de misschien heftige zalfjes die ze me zal geven.
Help