Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2002, 18:49
eendje47
eendje47 is offline
Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. maar ik probeer wel wat.

ik ben een paar weken aan het logeren bij mijn zus D. zij heeft een man, L. en een baby van bijna anderhalf jaar oud, B. ik logeer daar want L. en D. gaan verhuizen en ik pas dan zolang op B.
vanavond aten we met zijn allen en B. wou niks eten en begon te huilen. L. schudde haar helemaal door elkaar en werd erg boos. later heeft hij haar in een campingbedje helemaal alleen boven gezet. zoals verwacht werd B. helemaal overstuur.

later "mocht" ze weer bij ons komen, maar ze wou nog steeds niks eten. L. liet mij beloven dat ik B. niks te eten zou geven en dat heb ik ook niet gedaan, want ik vind dat je moet doen wat je belooft.

nu ligt ze te slapen in haar bedje en ik voel me zó kut. zij ligt daar honger te hebben, en ik mag er van mezelf niks aan doen.

wie weet wat ik moet doen? ik ben boos op L. hoewel ik zijn reactie ook wel kan begrijpen. het is erg vervelend natuurlijk. maar er moet toch een andere oplossing zijn?

B. voelde zich helemaal niet lekker. ze was bang, dat kon je zien. later maakte iedereen er grappen over.

ik kon er niet om lachen.
Oud 09-07-2002, 18:55
Gatara
Gatara is offline
Ik wil niet rot zijn,.. maar dit lijkt me meer een onderwerp voor PSYCHOLOGIE

Gatara
(altijd wordt filosofie met psychologie door elkaar gehaald... )
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 20:00
Biertjehakken
Biertjehakken is offline
DAt dit nog voorkomt

Blijf er weg en informeer de kinderbescherming want dit is echt absurd!!

Als ik die vent dat had zien doen had ik HEM op z'n bek geslagen, wat een ordinair dom zielig gedrag.......
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 21:03
Joris
Joris is offline
psychologie vinnik ook niet echt goed, maar goed...

praat er met mensen over, dat is het eerste wat je moet doen, dit kan echt niet, ook al is het je zus...

praat er met anderen over en hoor van hun wat zij ervan vinden, uit jou verhaal komt iets uit wat absoluut onacceptabel is, maar misschien vat ik het verkeerd op. Als je er met anderen over praat komt het er natuurlijker uit, en kunnen zij ook een goede oplossing bedenken samen met jou.
Oud 09-07-2002, 21:34
Revelation15
Revelation15 is offline
dat is dus zooooo fout.. echt.. die dude moet echt eens zelf doormekaar geschud worden..

verdoof hem en laat m castreren ofzo want dan ben je toch geen kinderen waard?
Oud 09-07-2002, 22:36
onesickbastard
onesickbastard is offline
Ik ben het zeker niet eens met deze manier van opvoeden, maar het is niet direct absurd. de opvoedkundige tik op de vingers is veel te ver uitgebouwd, zonder eten naar bed is niet altijd een slechte manier om te straffen... Het is zijn manier van opvoeden en dat is zijn recht...
Bas
Oud 10-07-2002, 11:41
eendje47
eendje47 is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ik wil niet rot zijn,.. maar dit lijkt me meer een onderwerp voor PSYCHOLOGIE

Gatara
(altijd wordt filosofie met psychologie door elkaar gehaald... )
oh, sorry
ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest...
Oud 10-07-2002, 17:50
Vice
Vice is offline
Ga eens met je zus praten en vertel wat je ervan vind. Het is tenslotte haar man.
Misschien kan die kerel beter een cursus volgen over opvoeden van (kleine) kinderen. Kinderen zijn de eerste 3 jaar erg gevoeling en het zijn hun belangrijkste jaren. Waarschijnlijk heeft hij dat nog niet helemaal door.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 19:43
McCaine
McCaine is offline
Behoorlijk lullige situatie voor je.

Overigens, F&L -> Psychologie. (opvoeding past ook wel bij psychologie IMHO)
Oud 10-07-2002, 20:34
Hippielove
Hippielove is offline
Er zijn meerdere dingen die je kunt doen.

1. Ga met je zus praten dat het zo niet kan.

2. Doet je zus er niets aan, vraag dan je moeder of iemand anders in de omgeving van je zus om er eens met haar over te praten.

3. Helpt dat allemaal niet, dan vind ik het toch raadzaam de kinderbescherming in te lichten, ook al is het het kind van je eigen zus en zal je familie je dat misschien niet in dank afnemen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 06:32
Verwijderd
Probeer er idd over te praten, in eerste instantie met je zus. Als je dat niet kunt met je eigen (en dus ook haar) ouders. Gebeurt er dan nog niks, dan zou ik iemand anders zoeken waar je mee kunt praten (bv. jullie huisarts) en daar aan vragen wat je het beste kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 06:48
Narusegawa
Narusegawa is offline
Hallo,

Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet zo vreemd. Nu kan ik mij niet goed een beeld vormen van het doorelkaar schudden en vraag ik mij dus af in welke mate dat gebeurd is. Als het gewoon zachtjes schudden was, is er niets aan de hand lijkt me. Als de baby echter hardhandig, ruw en hard geschud werd, dan lijkt het mij niet goed.

Zonder eten naar bed sturen is een heel normale straf die nog altijd erg vaak uitgevoerd wordt. Het is misschien niet zo gezond voor je lichaam, maar volgens mij is het een straf die wel degelijk effect heeft. Echter betwijfel ik wel, of het ook wel goed is voor een baby, gezien die nog in een redelijk kritieke fase van zijn/haar leven verkeert en de nodige voedingsstoffen binnen moet krijgen om zich fysiek en psychisch goed te kunnen ontwikkelen.

Dit was mijn mening even

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 11-07-2002, 12:53
Verwijderd
Een kind van anderhalf op die manier straffen heeft volgens mij geen zin. Het trekt de link niet, het weet alleen maar dat het honger heeft en dat pappa niet lief doet.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 14:01
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Een kind van anderhalf op die manier straffen heeft volgens mij geen zin. Het trekt de link niet, het weet alleen maar dat het honger heeft en dat pappa niet lief doet.
Juist!
Oud 12-07-2002, 12:22
Verwijderd
Ja, inderdaad.
Zonder eten naar bed, dat zijn straffen die je bij een kind van een jaar of 4, 5, 6 geeft.
Maar zo'n baby'tje.....
Ik zou het nog even aankijken......
Als het een eenmalige gebeurtenis is, was hij misschien erg moe, of weetikveel....dan doen ouders misschien wel vaker van die onlogische dingen.
Hmm, als ik m'n eten vroeger niet op wou eten, dan werd er echt moeilijk veel tijd aan besteed zodat ik het juist wél zou eten...
Maar ik vind het een beetje een sadistische actie van die vader, dat jij B dan ook nix mag geven........
Je kunt aan je zus vragen of dit hun manier van opvoeden is, en wat zij ervan vindt.
Dat zou ik eerst doen, en het niet op een "dit is niet normaal"-manier brengen.
Want je zus was er toch ook bij, toen het gebeurde, blijkbaar vindt zij het dan ook normaal..?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 18:58
mad operator
mad operator is offline
Een baby schudden is laf... ik zou die gast een klap op zn bek geven.. en natuurlijk dat kind te eten geven....

Als je een jong kind schud kan die daar voor de rest van zn leven hersen beschadigingen aan over houden...

Wat een zak...
Oud 12-07-2002, 19:04
Desp
Desp is offline
Door elkaar schudden is niet goed, mag gewoon niet. Wat beter zou zijn is lokken zeg maar, dus zeggen van 'als je niet wat eet, krijg je ook geen lekker toetje' (ofzo). Maar, dat deed hij dus echt al fout. Daarnaast, zonder eten naar bed is ook niet echt een straf voor zo'n klein mensje...

Dat jij niet echt deed wat je wel goed leek, is helemaal niet jouw schuld. Hij hoort te weten wat goed is, en duidelijk weet hij dat niet...

Maar wat ik me even afvraag, deed je zus er niets aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten