Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2007, 23:29
Verwijderd
Nou?

Ikzelf merk wel dat ik heel erg gepikeerd raak als internet het bijvoorbeeld niet doet. Dan krijg ik echt ontwenningsverschijnselen. Vind jijzelf internetverslaafd, en waarom wel/niet!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2007, 23:31
Skilly
Skilly is offline
Ik vind mezelf niet internetverslaaft. Ik kan makkelijk 2 dagen zonder internet. Ik heb wel altijd andere dingen te doen en ik merk zelf ook dat ik de laatste tijd niet echt veel tijd heb voor pc/msn/forummen ivm school.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Niet echt, ik zie het meer als een hobby. Als m'n internet er langdurig uitligt vind ik dat wel enorm vervelend, vooral omdat ik best veel doe ermee, maar dood zal ik er niet aan gaan. Ook is het niet zo dat ik niet naar vrienden zal gaan omdat ik moet internetten ofzo. Het is gewoon een prima manier om je tijd vol te maken als je niet zoveel te doen hebt ofzo.
Met citaat reageren
Verwijderd
Mwoa, als internet er uit ligt doet me dat niet zo veel en als ik op vakantie ben of weg ben ofzo mis ik het ook niet maar ik zit wel vrij veel achter de computer. Dus geen idee.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 23:41
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik kan heel gemakkelijk een paar dagen of weken zonder internet, dus nee computer/internetverslaafd zou ik mezelf toch niet willen noemen.
Oud 18-04-2007, 07:27
Tofke_H
Tofke_H is offline
Neen, ik vind van niet. De Pc is gewoon mijn werkinstrument, die ik normaal gezien dagelijks nodig heb. Ik kan mijn werk gewoon niet uitvoeren zonder dat ding.
Internetverslaafd ook niet, ook al zit ik er bijna dagelijks op. Die bron heb ik vaak nodig voor het werk, en wordt dan meteen gebruikt als ontspanning zoals nu.
Oud 18-04-2007, 07:53
Sperzieban
Sperzieban is offline
Citaat:
HvJ schreef op 18-04-2007 @ 00:41 :
Ik kan heel gemakkelijk een paar dagen of weken zonder internet, dus nee computer/internetverslaafd zou ik mezelf toch niet willen noemen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 08:07
Bongalientje
Bongalientje is offline
Niet echt, ik kan wel makkelijk zonder. Maar ik ben wel echt veeel te veel op internet, dus aan die kant wel.

Ik merk ook stiekem dat als ik een heel grappig gesprek opvang, ik aan het topic daarover nadenk: 'ohw dat ga ik onthouden om het te posten."
Dat vind k best erg eigenlijk
Maar ik kan wel zonder.

Laatst gewijzigd op 18-04-2007 om 08:15.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 08:13
Verwijderd
Tsja, verslaafd. Ik denk dat wel een beetje verslaafd ben. Misschien niet zo zeer aan het internetten op zich maar wel aan het altijd, overal, de informatie kunnen zoeken die ik nodig heb.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 08:13
Bonga
Bonga is offline
ik merk wel dat als ik geen beschikking over een computer met internet heb ik veel dingen wil opzoeken met bijvoorbeeld google.. na een week neemt dit af..
Oud 18-04-2007, 08:41
TopDrop
TopDrop is offline
Als ik even tegen wat mensjes heb gezegd dat ik voorlopig weg ben kan ik ook best een tijd zonder internet. Als ik iets te doen heb, mis ik het helemaal niet. Ik kan makkelijk een maand op vakantie en geen computer aanraken. Zodra ik me verveel ga ik er vanzelf toch wel weer achter zitten.
Oud 18-04-2007, 08:44
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 18-04-2007 @ 09:41 :
Als ik even tegen wat mensjes heb gezegd dat ik voorlopig weg ben kan ik ook best een tijd zonder internet. Als ik iets te doen heb, mis ik het helemaal niet. Ik kan makkelijk een maand op vakantie en geen computer aanraken. Zodra ik me verveel ga ik er vanzelf toch wel weer achter zitten.
Oud 18-04-2007, 08:52
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
kunst schreef op 18-04-2007 @ 09:44 :
lotgenoot
Oud 18-04-2007, 09:27
Verwijderd
Als het er is, kijk ik regelmatig. En ik heb wel het gevoel dat ik tegen een muur loop als mijn internet eraf ligt, maar dat komt omdat ik met veel vrienden ook (deels) via het internet communiceer. Moet je opeens weer gaan bellen, hoezo terug in de tijd gaan. En het is gewoon handiger om op LJ of ons gezamelijke forum dingen af te spreken dan iedereen afzonderlijk te moeten bellen.

Aan de andere kant had ik laatst een maand of 3 geen internet op mijn kamer en je bent er zo aan gewend. Het enige dat ik erg miste was dat ik geen films/muziek meer kon downloaden helemaal niets illegaals.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 09:31
Hanneke
Hanneke is offline
Ligt er aan of er iets anders te doen is. Soms ben ik zo een paar dagen niet/nauwelijks online. Maar al ligt het internet er uit als er niets te doen is vind ik dat wel heel kut.
Oud 18-04-2007, 09:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja.

Er zit wel een verschil tussen een dag niet op internet zitten en een dag niet op internet kúnnen. Dit weekeinde bijvoorbeeld was ik op vakantie en had ik nergens last van omdat ik me erop had kunnen voorbereiden en tegen mensen kon zeggen dat ik weg was enzovoorts. Maar als de computer ineens uitvalt of internet doet het niet, raak ik volledig in paniek. Dan is mijn hele dag echt verpest en wil ik huilen en schreeuwen en zo. En daarna ga ik koortsachtig bedenken hoe en waar ik zo snel mogelijk weer op internet kan. Verder besteed ik zoveel gedachtes aan internet dat het wel als internetverslaafd kan worden beschouwd.

Ach, er zijn ergere verslavingen.
Oud 18-04-2007, 10:21
Verwijderd
Un peu
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 15:37
Tink*
Tink* is offline
Ik ga echt niet thuisblijven om te internetten, ik heb wel veel contacten via het internet en vaak spreek ik via internet ook met vrienden af etc. Maar ik kan wel een tijdje zonder als ik dan ook echt bezig ben. Het is gewoon een fijn idee dat je er op kan als je wilt, dan hoef ik echt niet contant erop te zitten. Maar als het uitvalt of ik kan er niet op als ik wil, dan vind ik dat wel zwaar irritant. Vooral als ik er op dat moment op wil, dan raak ik helemaal overstuur.
Oud 18-04-2007, 15:44
Swlabr
Swlabr is offline
Ja. Ik zit in het weekend circa 7 uur achter de computer, maar ik heb dan ook nooit iets te doen. Dus ga ik maar dingen lezen en forumen.
Oud 18-04-2007, 15:56
Martińo
Martińo is offline
Ik zit vaak te lang te niksen op de pc/internet (zoals nu, moet eigenlijk leren), maar ik kan goed een paar dagen/weken zonder.
Maarja, fotoboekverantwoordelijkheden hé...
Oud 18-04-2007, 15:56
Verwijderd
Ja, smoesjes.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 15:57
Daboman
Daboman is offline
Als ik op vakantie ga heb ik nooit problemen dat ik geen internet heb. Ik kan wel enorm lang achter internet zitten. Verder heeft het geen schadelijke gevolgen voor sociale contacten of cijfers op school, dus in die zin is het geen probleem en dus geen verslaving.

Maar wat ik wel kan hebben is dat ik gepikeerd kan raken als internet plotseling plat ligt. Maar goed, you will adapt. Resistance is futile. Zeggen we dan
Oud 18-04-2007, 16:45
Verwijderd
Als ik geen internet heb en iets wil doen, dan vind ik dat wel irritant - de verbinding ligt hier ook echt heel vaak plat. Zeker als het iets belangrijks is - studiedingen bijvoorbeeld.

Maar als ik een tijdje bij m'n ouders ben, dan zit ik nauwelijks achter de pc, echt alleen om m'n mail te lezen of even op blackboard te kijken; echt puur studiedingen dus. De rest kan ik rustig laten, zonder het te missen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 17:02
Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Ja
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 21:21
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 18-04-2007 @ 09:41 :
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2007, 01:38
Verwijderd
Ohhh, ik houd van het internet. Zowat alle mogelijke kennis en informatie binnen handbereik, yeah! Communicatie, yeah! Nieuws, yeah! Lulz, yeah! Geen social skills vereist, dubbel yeah!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 10:11
gaming champion
gaming champion is offline
ja,zeker nu de computer mega sloom is door een slecht functionerende virusfighter
Oud 19-04-2007, 10:16
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Best wel. Ik zoek heel veel op op internet omdat ik altijd supernieuwsgierig ben, en als ik dan niets kan opzoeken word ik zwaar chagrijnig.
Oud 19-04-2007, 12:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja.
Want als ik niet kan int0rnetten word ik vrij onblij tot zeer ongenietbaar
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 12:49
Verwijderd
Als ik op vakantie ben mis ik het helemaal niet, maar als ik thuis ben krijg ik het niet voor elkaar om een hele dag niet te internetten
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 15:04
Behoorlijk
Behoorlijk is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-04-2007 @ 13:49 :
Als ik op vakantie ben mis ik het helemaal niet, maar als ik thuis ben krijg ik het niet voor elkaar om een hele dag niet te internetten
precies hetzelfde..
Oud 19-04-2007, 15:08
Verwijderd
Mja, eigenlijk wel. Als het internet er (weer) eens uit ligt erger ik me daar nogal aan, ik weet dan gewoon niet wat ik moet doen.
Als ik thuis ben zit ik ook vrijwel altijd achter de computer, huiswerk maken doe ik ook op de computer of er naast. Het gaat dan ook wel (een beetje) ten koste van mijn cijfers.

En als ik op vakantie ben wil ik toch ook wel regelmatig even mijn mail, mijn msn en tweakers.net checken.

Verslaafd? Ja. Probleem? Nee.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 14:27
Graph
Graph is offline
ja; ik vind mezelf wel computer/internetverslaafd omdat ik gefrustreerd raak als ik 's avonds laat nog niet achter mn pc heb gezeten. Ook omdat ik probeer om elke dag iets te vertellen over mn dag op mijn web-log en dan gaat dat dus niet lukken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 03:10
tombooooo
tombooooo is offline
Nee niet verslaafd. Ik mis het totaal niet als ik een tijdje weg ben, en ik zal ook nooit andere dingen laten schieten om maar te kunnen computeren of internetten. Op momenten dat ik niets anders te doen heb maak ik er overigens wel gretig gebruik van. Zoals nu.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 07:59
Ann
Ann is offline
Nee, ik heb wel als ik achter/voor/op de computer zit dat het dan lang duurt voor ik er mee stop. Maar over het algemeen is het niet zo dat andere dingen er onder lijden. Ik kan ook dagen zonder computer.
Oud 24-04-2007, 09:09
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Sylph schreef op 18-04-2007 @ 00:29 :
Nou?

Ikzelf merk wel dat ik heel erg gepikeerd raak als internet het bijvoorbeeld niet doet. Dan krijg ik echt ontwenningsverschijnselen. Vind jijzelf internetverslaafd, en waarom wel/niet!
Die irritatie heb ik ook, maar als t internet t niet doet is het soms wel rustig ook, geen msnners, geen mail, geen skype. Heerlijke stilte
Oud 24-04-2007, 11:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 18-04-2007 @ 10:54 :
Ja.

Er zit wel een verschil tussen een dag niet op internet zitten en een dag niet op internet kúnnen. Dit weekeinde bijvoorbeeld was ik op vakantie en had ik nergens last van omdat ik me erop had kunnen voorbereiden en tegen mensen kon zeggen dat ik weg was enzovoorts. Maar als de computer ineens uitvalt of internet doet het niet, raak ik volledig in paniek. Dan is mijn hele dag echt verpest en wil ik huilen en schreeuwen en zo. En daarna ga ik koortsachtig bedenken hoe en waar ik zo snel mogelijk weer op internet kan. Verder besteed ik zoveel gedachtes aan internet dat het wel als internetverslaafd kan worden beschouwd.

Ach, er zijn ergere verslavingen.
Het is iets minder erg bij mij maar het komt hier toch wel ongeveer op neer. Ik kan prima zonder internet als ik een dag of een week of een maand weg ben. Maar als de verbinding er opeens mee stopt, reken maar dat ik dan uren met de helpdesk aan de telefoon zit tot ze het op gelost hebben en dat ik dan door de combinatie van geen internet en die rottige helpdesk medewerkers behoorlijk chagrijnig ben ook. Als dan vervolgens blijkt dat het nog wel een week of 2 gaat duren, stuur ik vanaf een andere computer een mail bericht naar de mensen die het moeten weten en doe ik prima 2 weken zonder. (ik ga dan zelfs brieven schrijven )
Oud 24-04-2007, 12:03
Verwijderd
nee
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 18:25
Verwijderd
Ik word wel kranky als mijn internet niet doet, maar ik ben niet verslaafd. In principe zou ik helemaal zonder internet kunnen. Als ik niet op internet zit omdat vriendlief hier is / huiswerk / camping zonder internet / park / vrienden dan mis ik het echt totaaal niet. Hooguit in de weekends dat ik op de camping zit omdat ik mn vriend en sommige vrienden dan niet kan spreken, maar voor de rest niet.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 24-04-2007 @ 13:03 :
nee
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 22:13
Vice
Vice is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 24-04-2007 @ 13:03 :
nee
Oud 24-04-2007, 23:03
Verwijderd
nee totaal niet
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 07:37
WolterB
WolterB is offline
Ik kan goed zonder
Oud 02-05-2007, 16:58
Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Er zitten hier een groot aantal mensen behoorlijk in de ontkenningsfase.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 17:30
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-04-2007 @ 13:49 :
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 18:16
Verwijderd
Nope!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 18:40
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 18:46
Verwijderd
Ik ben niet per se computer / internetverslaafd. Wel informatieverslaafd

Graag wil ik altijd het laatste nieuws volgen van verschillende zaken en het internet is daar bij uitstek voor geschikt.

Eigenlijk heb ik een haat / liefde verhouding met computers. Ik verdien mijn geld met computers en heb er altijd een passie voor gehad, maar soms wil ik die dingen echt even niet meer zien en het liefst een tijdje zonder leven

Ik moet ook altijd lachen om die verhalen van ict'ers die na 20 jaar ineens boswachter worden ofzo Wie weet
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 19:33
rensd
rensd is offline
Mijn computer staat wel redelijk veel aan, maar ik kan ook weken zonder computer op vakantie. Bovendien gaat alles met vrienden enzo voor de computer. Niet echt dus.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 20:19
Souris
Souris is offline
ja

al hoef ik op vakantie niet naar een internetcafe
Reageren

Regels voor berichten