Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2007, 08:27
dwight88
dwight88 is offline
Een vraagje over mijn huur/bijkomende kosten:

ik betaal op dit moment een riante huur; bijna 400 euro, all-in. Ik woon in een flat en deel mijn flat met een huisgenoot, die ook hetzelfde per maand kwijt is. Hierbij ingebegrepen zijn de kosten voor het gangonderhoud (schoonmaak enzo).

Ik heb in de flat een buurvrouw, wat ouder, die kapitaal wat minder krachtig is. Op eigen initiatief maakt zij de gang schoon (overigens niet elke week nodig wat zij doet) en vraagt hiervoor per voordeur 4 euro per maand. Opzich de kosten niet; wel het principe dat me tegen de borst stuit.

Aan de ene kant gun ik het vrouwtje die paar euro, maar als ik je het over de hele flat uitrekent is het opzich meer dan genoeg om een maand goed van te eten. Daarnaast is in mijn ogen de huurstichting nalatig, daar zij zelf geen enkele vorm van schoonmaak uitvoeren in de gang.

Zelf vind ik het erg lastig, maar zal het de moeite lonen de huurstichting met dit verhaal te komen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2007, 09:26
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Wie wil je niet betalen de huurstichting of mevrouw?
Oud 19-04-2007, 09:30
Stefanie
Stefanie is offline
Ik denk dat je het best eens zou kunnen aankaarten. Toen ik nog thuis woonde hebben wij hier ook over geklaagd. Per persoon moesten wij toen een klein bedrag betalen om een schoonmaakploeg langs te laten komen, maar dat zal wel overeenkomen met het bedrag wat jouw buurvrouw vraagt.

Wel vreemd dat ze zoveel verdiend eraan Toch slim.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 10:28
T_ID
T_ID is offline
Nou ja, als je huurstichting geen schoonmaakonderhoud uitvoert, dan lijkt het me duidelijk dat ze je daar ook geen kosten voor mogen rekenen. Wijs ze daarop en geef ze de kans of schoon te maken, of de nota's aan te passen.

Wat een achterlijk hoge huur voor een flat overigens, hebben ze gouden deurknoppen of zit het hartje Amsterdam ofzo?
Oud 19-04-2007, 10:29
dwight88
dwight88 is offline
huur wil ik natuurlijk betalen . Alleen niet aan een vrouwtje, dat kennelijk op deze manier haar eigen verdiensten denkt te scheppen. Druist een beetje tegen mijn principes in.

Ik ga het binnenkort eens aankaarten inderdaad
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 11:56
Poepkind
Poepkind is offline
ik zou het aankaarten, en het geld wat dat vrouwtje eraan kwijt is aftrekken van je huur. Jij blij zij blij
Oud 19-04-2007, 13:11
dwight88
dwight88 is offline
lijkt me niet slim om huur in te houden voor klusjes die zij doet uit eigen initiatief. Ze werkt niet voor de huurstichting ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 15:13
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 19-04-2007 @ 14:11 :
lijkt me niet slim om huur in te houden voor klusjes die zij doet uit eigen initiatief. Ze werkt niet voor de huurstichting ofzo.
nee, daarom moet je het ook aankaarten en dan pas de huur inhouden. Het is niet netjes van de huurstichting om jouw dubbel te laten betalen voor de gang. Zeker als zij niet schoonmaken, en het vrouwtje wel.
Oud 19-04-2007, 17:50
T_ID
T_ID is offline
"Geachte verhuurder, bij nakijken van mijn servicekostencomponenten ben ik erachter gekomen dat er onterechte betalingen plaats vinden voor een schoonmaak in de gang, die niet verricht wordt. Bij deze informeer ik u dat ik dit misverstand recht zal zetten door de volgende maand [bedrag voor schoonmaak] minder over te maken aan servicekosten. Gelieve de per abuis betaalde som aan schoonmaakkosten van dit jaar tot nu toe terug te boeken op rekeningnummer [nummer] ten name van [naam]"

Ze hangen daarna vanzelf met de grootste haast in paniek aan de telefoon, waarna je met ze kan oplossen.
Reageren

Regels voor berichten