Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2007, 17:32
StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Allereerst: ik wil het niet over de betreffende users hebben maar over het algemeen van de steeds brutalere reclamestunts en de clones en UC's die na een ban worden aangemaakt.

Het valt me de laatste tijd op dat mensen op dit forum op steeds kranzinnerige wijze reclame proberen te maken.
Kan er niet een speciaal systeem komen dat deze mensen ook geen clones kunnen aanmaken?
Wat we nu zien is dat deze mensen steeds terug komen en steeds weer voor hinder en onrust zorgen op dit forum.

Soms is de reclame voor hun eigen forum, dan komen (en terecht) gebruikers van dit forum daar heen en worden kwaad.
Wat is hier aan te doen?
Oud 29-04-2007, 18:05
Verwijderd
Niks, dit forum staat of valt bij het feit dat iedereen zich kan aanmelden. En een IP-ban is nu eenmaal niet waterdicht.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 18:43
Verwijderd
hoezo steeds brutaler?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 18:46
Missy
Missy is offline
Ik denk dat er weinig aan te doen is. Normaal is het maar op een aantal fora. Vandaag hadden we een paar hardnekkige spammers op het hele forum. Dit komt maar heel weinig voor. Op zich treed men snel op, alleen waren de plusjes denk ik nu van de zon aan het genieten. Ik zie het probleem niet zo? Normaal word alles gauw opgeruimd..
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 19:30
StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
hitzor schreef op 29-04-2007 @ 19:43 :
hoezo steeds brutaler?
Gewoon, vroeger hadden reclamemakers maar slecht 2 tot 5 posts nodig om hun website/product aan te bieden.
Tegenwoordig (sinds een paar maanden) minstens 15 posts.

@Missy, het komt niet heel weinig voor; iedere maand is er wel een incident en omdat het zo vaak gebeurt kan je het ook geen incident meer noemen.
En ik vind het gewoon forumvervuiling.
Oud 29-04-2007, 19:33
Martiño
Martiño is offline
Ik denk niet dat er een aanpassing van het beleid nodig is. Als er reclame wordt gevonden, wordt het gemeld en verwijderd, en dat systeem werkt het goed.
Natuurlijk kan het wel even duren omdat er soms geen beheerder/forumbaas+ online is en forumbazen niet overal rechten hebben, maar je kunt ook niet verwachten dat iedereen altijd online is. Maar ook vandaag: zodra er iemand beschikbaar is, is het ook weer snel weg.
Verder denk ik ook niet dat je iets aan het "nieuwe leden beleid" moet veranderen, omdat je anders de toegankelijkheid van het forum in het gedrang brengt.
En ja, die incidenten heb je op een dagelijkse basis, maar waarschijnlijk lijkt het nu erg omdat er minder fb's achter de pc zitten vanwege het weer.
Oud 29-04-2007, 19:38
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 29-04-2007 @ 20:30 :
Gewoon, vroeger hadden reclamemakers maar slecht 2 tot 5 posts nodig om hun website/product aan te bieden.

@Missy, het komt niet heel weinig voor; iedere maand is er wel een incident en omdat het zo vaak gebeurt kan je het ook geen incident meer noemen.
Volgens mij ben je gewoon niet lang genoeg lid en heb je nog te weinig hier gezien Dat het forum af en toe ondergespamt wordt met reclame is helemaal niks nieuws en dat het hele forum dan onder de spam zit ook niet.
Er zijn er die maar een paar posts doen ja, maar regelmatig zijn we er tegenwoordig ook redelijk snel bij.

Maar goed, wat wil je verder met dit topic? Een nieuw beleid voor UC's is zinloos aangezien de meeste mensen die een uc hebben er helemaal geen kwaat mee in de zin hebben en ik zie het probleem ook helemaal niet van mensen die meerdere accounts hebben.
Reclamespammers komen sowieso bijna altijd van buiten en daar heeft zo'n beleid echt geen enkel effect op. Je hebt er alleen maar de gewone leden mee.
Deze reclamemakers zoals we vandaag hadden zijn geen mensen die keer op keer een nieuw account maken, het zijn gewoon mensen die van buiten komen en het hier een keertje proberen. Nieuwe mensen dus.

Wat is er aan te doen? Structurele oplossingen zijn er iig niet. Of je moet alle nieuwe aanmeldingen een motivatie laten sturen en ze dan allemaal keuren voor je ze laat posten. Maar dat is in geen geval waterdicht en ook is het qua werk totaal onhaalbaar.
Dus, bannen en prunen en je er niet teveel aan ergeren. Meestal staat het toch niet heel lang aangezien we voldoende mensen hebben die het zo kunnen opruimen.
Oud 29-04-2007, 19:45
Missy
Missy is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 29-04-2007 @ 20:30 :

Wat noem jij een incident dan? Voor mij gevoel is er snel genoeg een forumbaas(+) op. Om de paar dagen is wel reclame, maar om dat een incident te noemen..?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 19:48
StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 29-04-2007 @ 20:38 :
Deze reclamemakers zoals we vandaag hadden zijn geen mensen die keer op keer een nieuw account maken, het zijn gewoon mensen die van buiten komen en het hier een keertje proberen. Nieuwe mensen dus.
Dat klopt niet want die Altonix had ook een ander account in bezit die nu al verwijderd is.
De naam ben ik even vergeten maar ik zag dat beide accounts voor hetzelfde forum reclame maakten.

@Martin, regel 6 de regel die zegt dat er geen reclame gepost mag worden mag van mij best gewijzigd worden.
Ik vind dat er het volgende of iets soortgelijks bij moet staan:
Citaat:
Reclame zal hard worden aangepakt en ook de internetprovider van de betreffende persoon zal op de hoogte gesteld worden wegens hinderlijk en vervelend gedrag op internet.
Oud 29-04-2007, 19:49
StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Missy schreef op 29-04-2007 @ 20:45 :
Wat noem jij een incident dan? Voor mij gevoel is er snel genoeg een forumbaas(+) op. Om de paar dagen is wel reclame, maar om dat een incident te noemen..?
Een incident noem ik dat gedoe met jeroen91 die ruim 30 posts vol met reclame schreef.
Oud 29-04-2007, 20:01
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 29-04-2007 @ 20:48 :
Dat klopt niet want die Altonix had ook een ander account in bezit die nu al verwijderd is.
De naam ben ik even vergeten maar ik zag dat beide accounts voor hetzelfde forum reclame maakten.

@Martin, regel 6 de regel die zegt dat er geen reclame gepost mag worden mag van mij best gewijzigd worden.
Ik vind dat er het volgende of iets soortlijks bij moet staan:
Dat was niet hetzelfde ip en ook niet eens de zelfde profider. Dus wat je zegt is gewoon onzin. Ja, ze waren voor hetzelfde forum reclame aan het maken, maar dat wil nog niet alles zeggen. Je moet niet teveel zomaar gaan aannemen over dingen waar je helemaal niet zoveel over kan zeggen.

In de eerste plaats is het (vrijwel) altijd zinloos. Profiders zullen hier echt niet zo snel wat aan doen. Daarbij, als je dit al gaat aanmelden bij profiders kan je een heleboel meer doen wat hier ook gebeurt en nog veel erger is. Veel werk voor eigenlijk geen enkel resultaat.
Ja, reclamespammers zijn irritant, maar ze zijn hier toch redelijk snel opgeruimt toch? Er is echt geen goede structurele oplossing voor en als je meer wil doen dan nu gebeurt dan is dat een gigantische hoop werk (veel meer dan die paar gevallen opruimen) en in geen geval waterdicht.
Dus wat wil je ermee?
Oud 29-04-2007, 20:05
StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 29-04-2007 @ 21:01 :
Dat was niet hetzelfde ip en ook niet eens de zelfde profider. Dus wat je zegt is gewoon onzin. Ja, ze waren voor hetzelfde forum reclame aan het maken, maar dat wil nog niet alles zeggen. Je moet niet teveel zomaar gaan aannemen over dingen waar je helemaal niet zoveel over kan zeggen.

In de eerste plaats is het (vrijwel) altijd zinloos. Profiders zullen hier echt niet zo snel wat aan doen. Daarbij, als je dit al gaat aanmelden bij profiders kan je een heleboel meer doen wat hier ook gebeurt en nog veel erger is. Veel werk voor eigenlijk geen enkel resultaat.
Ja, reclamespammers zijn irritant, maar ze zijn hier toch redelijk snel opgeruimt toch? Er is echt geen goede structurele oplossing voor en als je meer wil doen dan nu gebeurt dan is dat een gigantische hoop werk (veel meer dan die paar gevallen opruimen) en in geen geval waterdicht.
Dus wat wil je ermee?
Ten eerste: je schrijft provider steeds met een f.
Ten tweede: ik ken fora waar men wel de provider informeert en dat werkt, de provider zorgt bij ernstige gevallen dus ook bij reclame dat de betreffende user geen internet meer kan krijgen.

Ik wil ermee bereiken dat er een beter en duidelijker beleid hierover komt maar daar dat komt zoals ik zie waarschijnlijk niet.
Verder mogen andere forummers/fb's hier hun mening over spammers kwijt.
Oud 29-04-2007, 20:15
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 29-04-2007 @ 21:05 :

Ten tweede: ik ken fora waar men wel de provider informeert en dat werkt, de provider zorgt bij ernstige gevallen dus ook bij reclame dat de betreffende user geen internet meer kan krijgen.

Ik wil ermee bereiken dat er een beter en duidelijker beleid hierover komt maar daar dat komt zoals ik zie waarschijnlijk niet.
Ten eerste ben ik nog steeds dyslectisch zo lang ze er nog geen oplossing voor gevonde hebben.
Ten tweede, we hebben heus wel eens wat geprobeerd met profiders zelfs met ergere dingen dan deze van vandaag, maar het effect is nihil te noemen. Een hele enkele keer was er een waarschuwinkje voor die user, maar dat was dan ook wel alles. Hoop werk voor amper effect dus.
Daarbij is dat ook gewoon geen definitieve oplossing voor het reclame spammers probleem, aangezien het toch eigenlijk nooit dezelfde zijn.
Komt nog bij dat lang niet iedereen een kwade opzet heeft en soms een pmmetje of korte ban meer dan voldoende is om het te laten ophouden. Soms komt er een excuus, heel vaak komen de mensen gewoon niet meer terug, heel soms komt iemand dan terug om weer reclame te maken maar die krijgt dan een perm. Dus een oplossing bied het zeker niet.
In de regels zetten dat je het hard aanpakt is dus meestal net zo hard zinloos. Alsof mensen die lezen (überhaupt al, dus laat staan die reclamespammers)

Hoezo meer duidelijkheid? Wat wil je duidelijk hebben? Het beleid lijkt me duidelijk genoeg, bans + opruimen en dat is om de redenen die ik zeg duidelijk genoeg. Beleidsveranderingen die jij hier voorstelt lijkt me in geen geval een goede oplossing.
Het lijkt me logisch dat ieder gewoon lid of fb het irritant vind. Dus dat draagt er helemaal niks aan bij.
Oud 29-04-2007, 20:23
Wammus
Wammus is offline
Citaat:

Ik vind dat je zwaar overdrijft.

Zo'n ramp vind ik het nou ook weer niet dat er zo nu en dan (zeg 1 keer per maand zal het 2 keer zijn whatever) flink gespammed word. Dat soort dingen hoort er nou een keer bij.

Wat wil je eigenlijk bereiken met de vraag om meningen over spammers?
Oud 29-04-2007, 20:31
Verwijderd
Het beleid is goed zoals ie is. En zo nu en dan vervelende reclamespammers, vind ik stiekem niet zo vervelend.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 20:31
Missy
Missy is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 29-04-2007 @ 20:49 :
Een incident noem ik dat gedoe met jeroen91 die ruim 30 posts vol met reclame schreef.
Kortom; je vind het erg vervelend als er af en toe in de maand reclame te vinden is op het forum?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 20:33
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Wees eens niet zo ongesteld en doe geen zinloze pogingen een staand argument te maken door op spelfouten te gaan commentariëren. (Niet dat je andere argumenten ergens op slaan though.)
Oud 29-04-2007, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Vlooienband schreef op 29-04-2007 @ 21:33 :
Wees eens niet zo ongesteld en doe geen zinloze pogingen een staand argument te maken door op spelfouten te gaan commentariëren. (Niet dat je andere argumenten ergens op slaan though.)
Spelincorrectie moet kunnen, en heeft verder toch gewoon niets met de andere argumenten te maken?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 20:38
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 29-04-2007 @ 21:37 :
Spelincorrectie moet kunnen, en heeft verder toch gewoon niets met de andere argumenten te maken?
Als je een opsomming (ten eerste, ..) begint, suggereer je wel dat het iets met elkaar te maken heeft, dus dat je een lijst argumenten geeft.
Oud 29-04-2007, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Vlooienband schreef op 29-04-2007 @ 21:38 :
Als je een opsomming (ten eerste, ..) begint, suggereer je wel dat het iets met elkaar te maken heeft, dus dat je een lijst argumenten geeft.
Bij mij komt het gewoon over als een opsomming van opmerkingen/punten.

En verder ook boeien echt.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 07:51
StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Missy schreef op 29-04-2007 @ 21:31 :
Kortom; je vind het erg vervelend als er af en toe in de maand reclame te vinden is op het forum?
Natuurlijk, als dat bij een weblogdienst gebeurde waar ik vroeger kwam stond moderator Mick Savage gelijk voor je deur.
Nou is Savage ook een beetje kierewiet maar dit is een voorbeeld.
Oud 30-04-2007, 08:59
Verwijderd
De prunfunctie werkt volgens mij nog steeds naar behoren en is erg bruikbaar wanneer iemand weer eens een berg reclame heeft gepost.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 09:29
StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-04-2007 @ 09:59 :
De prunfunctie werkt volgens mij nog steeds naar behoren en is erg bruikbaar wanneer iemand weer eens een berg reclame heeft gepost.
wat is de prunfunctie?
Oud 30-04-2007, 09:41
Nona
Nona is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 30-04-2007 @ 10:29 :
wat is de prunfunctie?
Dat betekent dat je veel posts van dezelfde user (of hetzelfde deelforum) tegelijk kunt verwijderen. Hij wordt niet veel gebruikt omdat we het forum graag compleet houden, maar voor reclame accounts en oude threads van onzin is het een nuttige functie.
Oud 30-04-2007, 11:32
StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 30-04-2007 @ 10:41 :
Dat betekent dat je veel posts van dezelfde user (of hetzelfde deelforum) tegelijk kunt verwijderen. Hij wordt niet veel gebruikt omdat we het forum graag compleet houden, maar voor reclame accounts en oude threads van onzin is het een nuttige functie.
Dankjewel voor de uitleg Kruimel, ik snap het.
Reageren

Regels voor berichten