Advertentie | |
|
![]() |
|
office is duur.. tenzij je het via slim.nl kan kopen (voor onderwijs)
en verder.. een hoog budget voor wat huis tuin en keukentoepassingen.. voor 1200 euro zou je zelfs wel een leuk game-systeempje van kunnen maken..
||
Citaat:
![]() En als ik me niet vergis, bedoelt ze dat die programma's allemaal gedraaid moeten kunnen worden... ![]()
|
ASUS P5B DELUXE
€ 157,00 INTEL CORE 2 DUO E6600 BOXED € 204,75 CLUB3D 8600GTS 256MB € 186,95 KINGSTON 2X 1GB PC2-5300/677 € 87,70 LG 20 INCH TFT L204WT-SF SILVER € 258,65 LOGITECH INTERNET 1500 CORDLESS LASER DESKTOP € 39,15 SAMSUNG DVD/RW 18X SH-S182M LIGHTSCRIBE ZWART € 32,60 SAMSUNG HDD 400GB 16MB SATAII € 94,20 COOLER MASTER CENTURION 5 ZILVER/ZWART € 52,35 COOLERMASTER IGREEN POWER 500 WATT € 71,20 CREATIVE INSPIRE P380 € 35,00 Subtotaal: € 1.219,55 samengesteld op http://www.digitique.nl Core 2 duo e6600 gekozen omdat dat een snelle processor is voor een redelijke prijs.. In moederborden voor socket 775 ben ik niet echt thuis maar de ASUS P5B Deluxe hoort goed te zijn.. Bewust gekozen voor een nVidea 6800GTS ipv. 8800 serie vanwege verbeterde drivers voor o.a. het kijken van HD content 2 gb DDR2 geheugen op 667mhz zou voorlopig genoeg moeten zijn (het is in ieder geval genoeg om windows vista zonder problemen te kunnen draaien) het is ook nog mogelijk om het systeem te laten assembleren maar daar komen extra kosten bij.. kijk anders ook eens de best buy guides op tweakers.net
|||
Citaat:
Die creative inspire is ook leuk, maar duur. Hiervoor kan je bijvoorbeeld kleinere boxjes nemen of de boel aansluiten aan je stereo. Citaat:
Je kan bijvoorbeeld voor ms-office, openoffice.org gaan gebruiken (ja, deze kan alle ms-office openen,bewerken en weer in hetzelfde formaat opslaan). Voor photoshop album bestaan er verschillende gratis alternatieven, denk aan the gimp, scribus, enz. Voor i.e bestaan er verschillende gratis browsers firefox, opera, enz. Voor MSN Messenger, bestaan er ook andere client die het msn-netwerk ondersteunen, bijvoorbeeld gaim, miranda, enz. Je kan ook in plaats van een windows besturingsysteem, voor een 'gratis' linux besturingsysteem kiezen. Zo durf ik beginners suse 10.2 al aan te aanraden, maar ubuntu kan ook wel aardig zijn. En dan is nog de vraag welke spellen jullie spelen. Online spelletjes, die gemaakt zijn in java of flash kan je er op spelen. Online Spellen die directx nodig hebben, gaat draait iets moeilijker
Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 11:06. |
![]() |
|
Om de 8600GTS en GT zou ik met 'n boog heen lopen. Zelfs een 7900GTX of 'n ATI 1950 Pro (en dus ook de XTX) zijn vaak sneller dan dat ding..
Als je gaat voor 'n 8-serie (wat ik op zich aan kan bevelen), dan zou ik minstens gaan voor een GTS 320. Die geeft je, afhankelijk van de spellen, 50 tot 90% meer performance dan 'n 8600. De 640 versie is meteen weer een stukje duurder en geeft je relatief gezien weinig winst. Linux zou ik niet aanbevelen voor 'n doorsnee gebruiker die spellen wil spelen..
Spoiler
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik zou dit doen:
Code:
Antec NSK4400, Zilver, zwart € 68,27 Asus P5B,Retail € 100,76 Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed € 205,01 Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 74,13 Seagate Barracuda 7200.10, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 110,23 Asus EN8800GTS, 320 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 275,71 Pioneer DVR-112D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 30,55 Microsoft Business Hardware Pack, Zwart € 28,96 Totaal € 893,62 Eizo Flexscan S1921SE-BK 19" 399 euro Eizo FlexScan L578-S 17'' 349 euro (speakers ingebouwd) dit zijn mooie pva panels, maar kan zijn dat koper helemaal het verschil niet merkt tussen tn/pva etc, dan is zo'n 22 inch samsung panel van 320 euro ook een optie |
![]() |
|
Dat komt alweer wat meer in de buurt wat ik zelf samen zou stellen als ik 't geld had
![]() Maar het voeding-gedeelte heeft misschien nog wat aandacht nodig. Ik heb meer dan eens gehoord dat een 8800GTX graag een 450W heeft.. (van 'n goed merk, geen Qtec of andere crap). Ik neem aan dat een GTS niet significant minder slurpt.. (ongeveer 400 dus, met 26A op de 12V lijn) Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 14:34. |
![]() |
|
380W is idd wat krap.. misschien wel net iets te weinig. 22 euro meer en je hebt de NSK6500, 1 5.25'' bay meer en 430w PSU. Daarmee moet het toch lukken?
Ik zie op GoT in http://gathering.tweakers.net/forum/...s/1211100/last dat er zeker mensen zijn met een dikkere config die gewoon draaien met die Antec 380 watter. Volgens mij pakt de 8800 (GTx) toch geen 26A? Dat is nml wel erg veel. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Zo'n 380W voeding moet meer dan genoeg zijn. Lees dit maar eens, zelfs een overgeclockte Pentium D 950 met een Radeon X1950XTX gebruikt onder load niet meer dan 300W. Niet dat je dan een 300W voeding moet gebruiken natuurlijk, maar 380W is prima. Dat nVidia een 450W PSU aanraadt is alleen maar omdat er zoveel kutvoedingen bestaan en door onwetenden worden gekocht (en die 380W Antec is gewoon een prima ding).
Verder helemaal eens met het systeem van ]{ing ![]()
Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 19:18. |
![]() |
|
Mja die Pioneer DVD brander heeft welliswaar geen S-ATA aansluiting maar ik heb zelf mn LiteOn vervangen door een 111D waar ik zeer tevreden mee ben. Een NEC met S-ATA aansluiting is ook een prima ding.. Kan iets van airflow schelen, maar verder maakt het niet uit, als de kast dicht is zie je er niks van
![]() |
![]() |
|
Wat ik dan niet volg is waarom er in het advies ook het aantal Ampere op de 12V lijn staat vermeld. Daar weet een normale gebruiker niets van en heeft hij dus vrijwel niets aan. Dit deed mij vermoeden dat het advies gericht was aan mensen met 'n beetje verstand van zaken.
Maargoed, de 1950XTX die in 't lijstje staat slurpt volgens mij meer stroom dan een 8800GTS (als ik calculators moet geloven, 120 vs 105). Dus dat zal wel goed zitten. |
![]() |
||
Citaat:
|
zeker waar.. ik moet toegeven dat toen ik mijn monitor ging kopen dat ik het verschil niet eens wist, en dat ik na een rondje langs de computerwinkels van nijmegen waarschijnlijk alleen tn schermen heb gezien..
|
ik moet zeggen het is ook niet zo belangrijk bij games of dvd's. wel bij bijvoorbeeld webdesign en graphic design.. zet je alle tools op scherm 2 (in mijn geval het tn panel..), behalve de color picker
het is ook een vrij logische stap van die winkels om alleen nog die schermen aan te bieden; iedereen wil af van die crt's, maar niet veel betalen, en eenvoudig kunnen kiezen voor bijv een samsung bij mediamarkt ('ey cool mn gsm is ook samsung') |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar even tussendoor, waarom zou je überhaupt een 8800 GTS of GTX kaart in een computer zetten waar, zoals TS citeert, enkel online spellen mee worden gespeeld en dan bovendien ook maar 1 uur per dag max.
Dat is echt zwaar overkill, koop dan een 8600GT/GTS als je DX10 voorbereid wilt zijn en anders (als je een nV fan bent) een 7900GS of als je liever ATi hebt een X16xx kaart. Je bespaart geld, dat kan weer in iets anders (meer RAM / Vista / whatever rocks your boat) of gewoon terug in je pocket. En even tussendoor, WinXP en Office kunnen beiden gewoon als OEM worden aangeschaft, scheelt weer euri (en was vast al bekend maar dan nog ![]() |
![]() |
|
true, maar het is een beetje ook met 'oog op de toekomst'. eigenlijk niet zo'n goed idee ook; je moet die kaart benutten en zo niet het geld in je zak houden
ik zou zelf ipv geld steken in software en videokaart gewoon een grotere monitor nemen of bijv goede speakers (die was ik sowieso vergeten mee te nemen in die config) meer ram wordt een beetje absurd na 2GB? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Meer ram was gewoon 'een voorbeeld'.
Een 8800GTS kopen met het oog op de toekomst is idd een beetje raar. DX10 games zijn er nog niet, dus enig idee hoe zo'n kaart daarmee overweg kan heeft nog vrijwel niemand. Ik zou idd ook een monitor en/of speakers kopen ipv zo'n videokaart wanneer je weinig gamet. Daarbij weet ik niet zeker of degene voor wie TS het systeem gaat bouwen zin heeft om veel verschillende drivers uit te mogen/moeten proberen voordat het systeem fatsoenlijk draait (alhoewel 97.92 voor vrijwel geen problemen gezorgd heeft, is het niet van het niveau dat we van nV gewend zijn). |
![]() |
||
Citaat:
|
Geleuter of niet, ik zou zelf meer zoiets kunnen doen:
Met software: ![]() Zonder software: ![]() Geen gedoe met een Geforce 8, geen voeding van 850W, niet twee grafische kaarten maar gewoon één, met het oog op de toekomst heeft bij veel mensen geen nut, ze kopen immers een nieuw systeem i.p.v. het upgraden van het huidige systeem etc... Mocht men toch willen upgraden dan kan dat wel, alleen ik heb er geen in 1e instantie geen rekening mee gehouden, het moederbord ondersteund 16GB RAM, en heeft mogelijkheid alsnog mogelijkheid tot twee grafische kaarten. Ook is geen enkele SATA-aansluiting gebruikt, wat het moederbord wel heeft. Voor online gaming, maar het is me niet geheel duidelijk wat hier bedoeld werd, is ook geen Geforce 7 nodig als het alleen om Flash e.d. wat betreft Warcraft, wat ik zelf liever semi-online gaming noem is het evt. wel handig afhankelijk van hoe veeleisend men is op het gebied van resoluties e.d....
Laatst gewijzigd op 02-05-2007 om 05:04. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
En het is waar, dat er wat weinig info was om een systeem op te baseren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daarbij zijn de huidige midrange kaarten van nVidia in DX9 (wat alle spellen atm gebruiken en ook het komende jaar voor het grootste deel zullen blijven gebruiken) bijna nooit sneller en vaak langzamer dan de huidige DX9 medium-highend kaarten die iets minder of hetzelfde kosten over het algemeen. Daarbij zijn de nVidia Vista-drivers allesbehalve overtuigend tot nu toe (wat de reden is dat ik weer gedowngrade heb van Vista Home Premium naar XP MCE2k5) en hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de XP drivers. Neemt niet weg dat het eerste systeem best goed is en lekker uitbreidbaar. Dat mobo is iig goed, ook wanneer je overclockt (mijn E6600 draait rustig op 3,22Ghz en heeft ook wel 3,6Ghz gedaan maar werd gewoon te warm). |
![]() |
||
Citaat:
@ Methusaleh: vet.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik ben wellicht een elitist op dat gebied, maar 100 euro meer voor 50-90% performancewinst (quote van tomshardware) kan ik iedereen aanbevelen. Ik noem de 8600 dus al low-range
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|