Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2007, 19:37
Interupter
Interupter is offline
Na vele positieve verhalen en op internet vrijwel alleen maar positieve ervaringen te hebben gelezen wil ik wei poeder gaan bestellen. Het is naar mijn idee een goede aanvulling van eiwitten voor spierherstel na het fitness.

Alleen de grote vraag is welk merk. Er zijn zoveel verschillende soorten dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wel wil ik voor een concentraat i.p.v. isolaat gaan.

Wie heeft ervaringen en tips voor de juiste wei / whey?

Heb namelijk ook al over nectar en soja gelezen, maar weet niet wat ik daar van moet denken, hou het liever bij gewonen wei/ whey.
Oud 04-05-2007, 06:28
Macho
Macho is offline
Ik heb het ooit eens bij de Intersport gehaald. Werkte erg goed, maar ik heb niks om het mee te vergelijken. Volgens mij had ik chocoladesmaak maar het smaakte meer naar water.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 14:19
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik ken het niet . Staat het niet op de dopinglijst?
Oud 04-05-2007, 17:45
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 04-05-2007 @ 15:19 :
Ik heb eens op internet gezocht maar het lijkt me geen dopingproduct, gewoon een voedingssuplement.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 20:32
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Mitros schreef op 04-05-2007 @ 18:45 :
Ik heb eens op internet gezocht maar het lijkt me geen dopingproduct, gewoon een voedingssuplement.
wei is toch gewoon een restproduct van oa kaasproductie..
Oud 19-05-2007, 09:01
Metal
Metal is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 04-05-2007 @ 15:19 :
Ur joking?

Wei poeder zijn de juiste eiwitten en amino-zuren. Gewoon een concentraat, geen extra rotzooi, geen vet, nauwelijks calorieën. Het werkt zeer goed, alleen gebruik ik het op dit moment niet. Ik sport wel en zorg er gewoon voor dat mijn koolhydraten/proteine inname op 70/30 ligt. Kwark, veel yoghurt. En gewoon mager, geen volle zuivel. Ten eerste zet dat aan en het kost je lichaam meer om het te verwerken = geen rendement.

Ik weet verder niet wat je doet, maar als je fitnest hoop ik verder wel dat je enigzins gezond en verantwoord eet anders kun je het net zo goed vergeten. Het heeft dan ook geen zin om je vol te gaan gooien met van die shakes, gewoon trainen, rusten en een shake voor en na de training nemen. (half uur erna, eventueel een uur dáárna nog een). OOK op rustdagen. Aangezien je dan gaat groeien.

En verder heb ik het niet echt nodig, ik fitness niet en ik doe alleen duursport en mijn martial artszszsz. Ik ben ook niet echt opzoek naar competie, squash dan wel, dat heerscht gewoon, maar aangezien ik al lang niet meer thuis woon en ik meestal met mijn pa ging (elke week) en af en toe met vrienden, 100 km verder, werkt dat niet echt meer. Maar ik ga nu wss. met een blokgenoot, gaaf.
Oud 23-05-2007, 10:26
Jampot
Jampot is offline
ik meen me een artikel te herinneren dat spiertoename niet direct gerelateerd kon worden aan verhoogde eiwitconsumptie.

volgens mij was de strekking dat tijdens de puberteit de spiermassa ook aanzienlijk toenam terwijl eiwitconsumptie vaak (ongeveer) gelijk bleef.

op de dopinglijst zal het trouwens niet op staan, het is gewoon melkeiwit, dat inderdaad overblijft na kaasproductie.

isolaat of concentraat moet je zelf weten.
over het algemeen is isolaat geconcentreerder (puur eiwit), maar ik denk niet dat het heel veel verschil maakt, dat moet je even lezen op de verpakking.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten