Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2007, 10:35
martijn1985
martijn1985 is offline
Twee weken geleden heb ik een paar leren slippers gekocht. Ik heb toen een maat 44 gekocht, terwijl ik normaal gesproken 41 of 42 heb, maar die zaten in de winkel allemaal erg krap (de 43 trouwens ook). De verkoopster zei toen nog dat ik 'die maat toch echt wel moest hebben'. Echter, die krengen zijn in 2 weken tijd zoveel uitgelopen dat ze me nu niet meer passen. Ik ben terug gegaan naar de winkel, omdat ik van mening ben dat zij mij zouden hebben moeten informeren dat ze nog ontzettend uit zouden lopen. Ze wilde me wel een kleinere maat mee geven, maar die zou ik voor de helft van de prijs moeten kopen. Ik ben het daar niet mee eens, want volgens mij heeft die winkel mij verkeerd geadviseerd. Maar hoe sterk sta ik daarin?
Oud 05-05-2007, 10:40
Verwijderd
Geeft de winkel toe dat ze je verkeerd geinformeerd hebben?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 10:41
martijn1985
martijn1985 is offline
de reactie daarop was: "Dat kan ik nu niet controleren". Maar ze zei wel heel hard dat 'alle leren schoenen uitlopen'.
Oud 05-05-2007, 11:13
Verwijderd
Je moet kunnen aantonen dat de verkoopster jou echt heeft geadviseerd om die grotere maat te kopen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 14:22
Poepkind
Poepkind is offline
Trouwens, je mag wel verwachten dat je slippers niet groter worden als je ze draagt. Iig niet meer dan een halve maat. Dus ga terug en zeg dat ze je een ondeugelijk product hebben verkocht en eis vervanging of je geld terug. Wat ze je geadviseerd hebben doet er niet toe. De slippers deugen niet.
Oud 05-05-2007, 15:18
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 05-05-2007 @ 12:13 :
Je moet kunnen aantonen dat de verkoopster jou echt heeft geadviseerd om die grotere maat te kopen.
Dat kan waarschijnlijk alleen als er nog iemand anders in de winkel aanwezig was...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 15:47
pyres
pyres is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 05-05-2007 @ 16:18 :
Dat kan waarschijnlijk alleen als er nog iemand anders in de winkel aanwezig was...
endus moeilijk te bewijzen is
Oud 05-05-2007, 20:33
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 05-05-2007 @ 12:13 :
nee dat hoeft niet, het gaat er namelijk niet om dat zij de verkeerde maat geadviseerd heeft. De maat was goed toen die jongen het kocht, maar ze zijn uitgelopen. Schoenen horen niet uit te lopen. In elk geval niet zoveel. Wat die verkoopster allemaal liep te wauwelen over de maat maakt niet uit. Het gaat er namelijk om dat ze zijn uitgelopen.
Oud 06-05-2007, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 05-05-2007 @ 21:33 :
nee dat hoeft niet, het gaat er namelijk niet om dat zij de verkeerde maat geadviseerd heeft. De maat was goed toen die jongen het kocht, maar ze zijn uitgelopen. Schoenen horen niet uit te lopen. In elk geval niet zoveel. Wat die verkoopster allemaal liep te wauwelen over de maat maakt niet uit. Het gaat er namelijk om dat ze zijn uitgelopen.
En dat kan je weer bewijzen door er een nieuwe maat 44 naast te leggen, lijkt me
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 13:12
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Corinne schreef op 06-05-2007 @ 01:06 :
En dat kan je weer bewijzen door er een nieuwe maat 44 naast te leggen, lijkt me
jip, fris uit de doos. Want die in de winkel licht zal ws al vaak gepast zijn, en dus ook al wat uitgelopen.
Reageren

Regels voor berichten