Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2007, 13:10
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Na de update naar versie 5.90 van NVC is onze helpdesk telefonsich overbelast.
Probeer niet te bellen, maar stuur een e-mail naar:

helpdesk@norman.nl - als u een thuisgebruikversie heeft.
support@norman.nl - als u een corporateversie heeft.
Onze excuses voor dit probleem.

Mocht het voorkomen, ik kreeg net een bericht door dat het schade kan toebrengen aan je systeem, en net een bedrijf plat lag Succes
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2007, 16:27
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline

Citaat:
After upgrading to NVC 5.90, some clients freeze/hang when trying to log on to the network

Problem

After upgrading to NVC 5.90, some clients freeze/hang when trying to log on to the network.
Solution

We have received some reports indicating that this problem may occur if you have configured the On-access scanner (Local users) to scan files on network drives. Enabling this option is not necessary in networks where the server(s), which the clients can access, have their own antivirus software. To temporarily solve the problem, exclude scanning of network drives by following these steps:
  1. Open \norman\distrib\nvc\config\default.ndf on the distribution server
  2. Navigate to Norman Virus Control | On-access scanner (local users)
  3. Under Exclude from scan, select Files on network drives. Save.
  4. Wait some minutes until the clients have replicated the new configuration file from the distribution server (this should normally happen within 5 minutes).
You might have to reboot the client to kick-start the replication. If this does not succeed, try to push the new configuration file using Ndesk. If none of these suggestions succeed you have to manually copy default.ndf from the distribution server to \norman\config\config.ndf on all clients.

We are currently investigating this issue, and our intention is to fix this in a future update.
Bron: Norman support
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 23:24
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
freyk schreef op 03-05-2007 @ 17:27 :


Bron: Norman support
Gelukkig laat ik niet de server alle clients scannen. Ofja, te klein netwerk en niet altijd aanwezig ivm laptops

Maar dan nog kan het misgaan als de network share's etc. wel gescanned willen worden
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 09:43
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Moonspell schreef op 03-05-2007 @ 14:10 :
Mocht het voorkomen, ik kreeg net een bericht door dat het schade kan toebrengen aan je systeem, en net een bedrijf plat lag Succes
Als net een bedrijf plat lag door die updates/patches van norman, dan ligt de schuld ook aan hun kant.
Want wanneer bedrijf een patch uitrolt, is streng aan te raden om deze patches te testen voordat je de patch op je eigen netwerk uitrolt.

Als beheerder moet je de nieuws bijhouden, vooral als ze over je computerproblemen gaan.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 04-05-2007 om 09:47.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 19:45
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
freyk schreef op 04-05-2007 @ 10:43 :
Als net een bedrijf plat lag door die updates/patches van norman, dan ligt de schuld ook aan hun kant.
Want wanneer bedrijf een patch uitrolt, is streng aan te raden om deze patches te testen voordat je de patch op je eigen netwerk uitrolt.

Als beheerder moet je de nieuws bijhouden, vooral als ze over je computerproblemen gaan.
Het lijkt me dat Norman dit eerst mag testen, stelletje geecks :/

Ofja, eigenlijk beide kanten, maar dan nog.

Ik test ook belangrijke updates/patches, maar je verwacht stiekem geen probleem bij je virusscanner.

Achja, je had al zon vermoeden dat ik het pakket toch al niet mocht
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Centraal] Spy-, adware & virussen [4]
M@rco
500 01-12-2006 11:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.