Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2007, 12:34
gurl19
gurl19 is offline
Hooikoorts zit bij mij in de familie (weet eigenlijk niet of het erfelijk maar toch.) Ik had er nooit last van tot vorig jaar. Toen moest ik zo ontzettend vaak niezen dat ik er vaak een bloedneus van kreeg. Het hele winter geen last gehad, maar nu weer wel.
Vorig jaar was het alleen ontzettend vaak niezen, maar nu heb ik er ook nog jeukogen bij. Dit is super irritant omdat ik vaak lenzen draag.

Wie van jullie heeft er hooikoorts? Hoe weet je dat? Wat kan de dokter er aan doen etc. Oftewel ervaringen.

Ik weet niet of ik het gewoon moet accepteren of na de dokter moet gaan. Ik heb geen idee wat hij kan doen enzo.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 12:45
Verwijderd
Je kunt bij de drogist anti-hooikoorts pilletjes kopen (antihistamine). Daar word je alleen wel een beetje suf van. Ik heb zelf hooikoorts, maar ik heb het niet zo hevig dus ik zou meer last van de pilletjes dan van de hooikoorts hebben maar als je anders aan één stuk door zit te niezen is het wel fijn natuurlijk.
Als de antihistamine van de drogist bij jou niet werkt of niet genoeg helpt, kun je er wel mee naar de dokter gaan, maar anders lijkt me dat niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 13:50
Poepkind
Poepkind is offline
Ik zou juist naar de dokter gaan! Dan krijg je dezelfde pilletjes als in de drogist, maar dan gratis. Ze worden namelijk vergoed door je zorgverzekering. Daarnaast wordt je lang niet van alle antihistaminica suf, en lang niet iedereen. Ook heb je desloratadine, speciaal tegen het suf zijn.
Oud 19-04-2007, 13:59
Zwoek
Zwoek is offline
Ik heb ook medicijnen gehad die niet vergoed werden.^

Je kunt inderdaad antihistamine halen, dat vermindert de allergische reactie. Verder zijn er ook oogdruppels die er voor zorgen dat het minder jeukt en wordt verzacht zegmaar.
Ik heb er dit jaar nog niet zo heel erg veel last van, ik moet alleen niezen.
Hooikoorts kan ook in een keer weer over gaan, dus ik accepteer het maar gewoon.
Oud 19-04-2007, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 19-04-2007 @ 14:50 :
Ik zou juist naar de dokter gaan! Dan krijg je dezelfde pilletjes als in de drogist, maar dan gratis. Ze worden namelijk vergoed door je zorgverzekering. Daarnaast wordt je lang niet van alle antihistaminica suf, en lang niet iedereen. Ook heb je desloratadine, speciaal tegen het suf zijn.
de dokter krijg je toch niet 100% terugbetaald, wel? komen de pilletjes zonder vergoeding niet goedkoper uit dan dokter met gedeeltelijke vergoeding + pilletjes gratis?

of allee, ik zeg dat nu wel, weet natuurlijk niet zeker of het in Nederland ook zo is, daarom dat ik er dat vraagteken bij zet hé, maar zo is het in België toch...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 14:21
Verwijderd
Ik heb hooikoorts, dat weet ik omdat ik last heb van bepaalde klachten in een bepaald seizoen. De huisarts schrijft antihistamine voor (die worden vergoed en de antihistamine die bij de apotheek te koop zijn werken bij mij niet (die hebben een ander hoofdbestandsmiddel)) en soms neusspray. Daarnaast koop ik zelf oogdruppeks bij de apotheek.

Een paar jaar terug ben ik oa door de hooikoorts trouwens gestopt met lenzen dragen en weer overgegaan op een bril. Nu heb ik sinds twee jaar nachtlenzen, dat gaat beter dan gewone lenzen (niet helemaal, maar een bril is ook niet alles).

Bij allergieën kun je soms ook kuren volgen met allerlei injecties, dan kun je een soort van 'resistent' worden (ik weet niet hoe het precies heet), maar ik weet niet of dat altijd werkt en wanneer je dat mag doen ed (ik vind het maar niets, dus ik heb me er ook niet in verdiept).

@*blue angel*: In Nederland wordt de dokter/worden de pilletjes volledig vergoed (iig bij mij - ja, de kosten van de medicijnen gaan wel van je no claim af (je krijgt daarvan dus minder terug)...maar die ben ik toch al meer dan ruim kwijt, dus dat boeit me verder niet zo ).
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 14:36
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-04-2007 @ 15:21 :

Bij allergieën kun je soms ook kuren volgen met allerlei injecties, dan kun je een soort van 'resistent' worden (ik weet niet hoe het precies heet), maar ik weet niet of dat altijd werkt en wanneer je dat mag doen ed (ik vind het maar niets, dus ik heb me er ook niet in verdiept).

dat is alleen als je van 1 polletje al in anyfactische shock raakt, want ze zijn er niet scheutig mee.
Oud 19-04-2007, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 19-04-2007 @ 15:36 :
dat is alleen als je van 1 polletje al in anyfactische shock raakt, want ze zijn er niet scheutig mee.
Ik ken wel mensen die het (veel) minder ernstig hadden en die dat ook kregen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-04-2007 @ 15:21 :
@*blue angel*: In Nederland wordt de dokter/worden de pilletjes volledig vergoed (iig bij mij - ja, de kosten van de medicijnen gaan wel van je no claim af (je krijgt daarvan dus minder terug)...maar die ben ik toch al meer dan ruim kwijt, dus dat boeit me verder niet zo ).
oohw, okeej dan heb ik niks gezegd hé

hoewel je natuurlijk nog altijd de afweging kunt maken van wat je dierbaarder is: een paar euro (ik neem aan dat die pilletjes niet zo gigantisch veel kosten) of een uur van je tijd
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 14:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 19-04-2007 @ 15:52 :
oohw, okeej dan heb ik niks gezegd hé

hoewel je natuurlijk nog altijd de afweging kunt maken van wat je dierbaarder is: een paar euro (ik neem aan dat die pilletjes niet zo gigantisch veel kosten) of een uur van je tijd
Pilletjes zijn best duur, vooral als je ze elke keer moet halen. Ik heb sinds vorige jaar hooikoorts, of beter gezegd, toen dacht ik "hee ik nies wel erg vaak!". Dus de dokter gebeld, gezegd dat ik antihistamine nodig had, volgende dag kon ik 't bij de apotheek ophalen. Receptje mee, als ik nieuwe moet hebben moet ik dat in 't kastje leggen, zet de dokter er een krabbel onder en kan ik 't een paar dagen later ophalen bij de apotheek. Een uur? Nooit

[edit]Had toevallig 't doosjes hier, Aerius, antihistamine. 30 pilletjes, 17,55 euro.[/edit]
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 15:11
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-04-2007 @ 15:57 :

[edit]Had toevallig 't doosjes hier, Aerius, antihistamine. 30 pilletjes, 17,55 euro.[/edit]
dat is dus die desloratadine waar je niet slaperig van word!
Oud 19-04-2007, 15:20
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 19-04-2007 @ 15:52 :
Naar de drogist gaan kost net zoveel tijd als langs de apotheek (die bezorgen het hier zelfs thuis als je dat wilt). Alleen de eerste keer moet je ff langs de dokter (ook maar een kwartiertje werk ). En via de dokter kun je dus tabletjes met desloratedine krijgen, bij de drogist alleen loratedine en ceritizinedihydrochloride en die werken bij mij niet (desloratedine ook niet bij iedereen trouwens).

Aerius (op recept) is idd €17,55 per 30 tabletjes, maar als je (andere) antihistamine bij de drogist koopt (dus niet op recept) is het volgens mij net zo iets, alleen moet je dat dus zelf betalen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 15:23
Verwijderd
ok, ok, ik delf hier blijkbaar het onderspit, 't is niks, gullie hebt gelijk, ik geef het toe

Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 15:39
Miracle
Miracle is offline
Ik heb al heel wat jaartjes hooikoorts.

Bij mij zit het ook in de familie en ik heb toen mijn ouders dachten dat ik het had een bloedtest gedaan. Daar is uitgekomen dat ik allergies ben voor pollen van bomen en grassen (en dan extreem voor berken).

Ik gebruik nu Aerius. Dat moet officieel 1 tablet per dag, maar als het erg is, neem ik er meer (dus bijv. om de 15 tot 20 uur ipv om de 24 uur), want anders werkt het niet goed genoeg.

Daarnaast gebruik ik oogdruppels van Weleda (ogentroost heet het). Dat gebruik ik alleen als ik heel erg jeuk heb. Dat werkt wel goed, maar waarschijnlijk heeft het bij mij ook een heel groot placebo effect omdat ik het áltijd overgaat als ik dat spul gebruik. Als ik erg last heb van m'n ogen, draag ik buiten een zonnenbril, dat helpt ook.

Verder blijf ik meestal maar een beetje binnen als het heel erg is en zorg ik dat ik pollen uit mijn slaapkamer houd.
Oud 19-04-2007, 15:53
Balance
Balance is offline
Ik heb al zolang ik me herinner last van hooikoorts. Dat weet ik dankzij loopneuzen, niesbuien, tranendallen, etc. Het is ook in een allergietest vastgesteld door de dokter.

Ik heb al wat medicijnen gebruikt in al die jaren. Standaard heb ik een neusspray en oogdruppels, maar dit jaar probeer ik er ook weer Aerius bij. Of het werkt weet ik nog niet; voor andere middelen die ik gebruikte bleek ik ook weer allergisch te zijn en de afgelopen jaren was ik te lui om elke dag Aerius te slikken. Maar nu probeer ik het dus eens. Tot nu toe nog geen last gehad van hooikoortsklachten, op 1 dag zere ogen en kriebel na. Maar goed, normaliter krijg ik ook pas rond mei last, dus wie weet is mijn tijd gewoon nog niet aangevangen

Opvallend genoeg verschillen mijn klachten echt per jaar. Ik heb twee jaar gehad waarin ik in bulten met gemaaid gras dook zonder klachten, terwijl ik ook jaren heb gehad waarin ik m'n ogen amper meer open kreeg. En het ene jaar is het voornamelijk m'n neus, het andere jaar m'n ogen. Meestal allebei.

Aerius krijg ik trouwens vergoed en ik raad je aan gewoon langs de dokter te gaan voor medicijnen en tegelijkertijd je neer te leggen bij dat je dit nou eenmaal hebt. Boos worden om de irritante klachten heb ik vaak zat gedaan, maar ik bedenk me meestal maar dat er veel ergere dingen zijn, dat het slechts een periode per jaar is en dat ik er toch niks aan kan veranderen, dus dat het boos zijn zonde van mijn tijd is.
Oud 19-04-2007, 15:59
Balance
Balance is offline
Oh en nog wat tips:
- Hang je was in de ergste tijd niet buiten, vooral je beddengoed niet!
- Koop een gaasje met extra kleine gaatjes en plak deze met een plakstrip voor je raam. Je hebt speciale gaasjes die zoveel mogelijk pollen tegenhouden en op die manier kun je met de warme dagen toch je raam open doen zonder dat je meteen alle pollen je huis in hebt.
- Draag zoveel mogelijk een (zonne)bril. Dit voorkomt dat de pollen in je ogen komen.
- Doe een klein laagje vaseline onder je ogen. Als er pollen in de buurt komen, blijven ze daar vervolgens aan kleven en gaan ze niet je ogen in.
Oud 19-04-2007, 16:23
Flip!
Flip! is offline
Ik ben er dit jaar achtergekomen dat ik hooikoorts heb. Mijn neus zit om de haverklap dicht en soms nies ik wel 10 keer achter elkaar en dan begint mijn neus ineens te lopen als een gek. Ook heb ik enorme last van jeuk aan/in mn ogen en daarvoor heb ik laatst ook oogdruppels gehaald.
Morgen heb ik een afspraak met de dokter omdat ik me wil laten testen op hooikoorts. Ik weet van een eerder bezoek aan de dokter dat ik allergisch ben voor berkenbomen, maar dit jaar loopt het me de spuigaten uit en ga ik antihistamine eisen!
Oud 19-04-2007, 19:20
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb hooikoorts (maar dit jaar nog geen last gehad, ik krijg altijd pas in de zomer), vooral last van mijn ogen, helemaal rood en jeukerig. En verkouden. Ik koop allerfre pilletjes, die werken best goed
Oud 19-04-2007, 19:48
gurl19
gurl19 is offline
Bedankt voor alle reacties.

Ik denk dat ik eerst iets ga proberen van de apotheek of iets homopatisch voordat ik na de dokter ga. Het is wel super irritant, maar vergeleken met mijn broer is het weer niets.

Ik hoor verschillende verhalen over oogdruppels. Deze hebben jullie gewoon gehaald bij de apotheek of via de dokter? Want dat lijkt mij ook wel wat aangezien ik wel graag mijn lenzen weer in wil, en dat de vreselijke jeukogen verdwijnen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 20:42
IcedEarth
IcedEarth is offline
Hoi, ik heb eerder nooit last gehad van hooikoorts ofzo, maar ik maak me nu een beetje zorgen. De afgelopen week+vorige week heb ik continu tranende ogen, een énorme snotneus, niezen, bedrukt gevoel in mijn voorhoofd (ik denk van al dat snot). En een paar mensen vroegen me; "heb je hooikoorts ofzo?". Vorig jaar was ik als ik in de lente in het park/bos zat ook een beetje niezerig. En oja, ik kreeg bloemen van mijn vriendje die ik naast mijn bed zette waarvan ik ook een kriebelneus kreeg?? Wat denken de geneeskundestudenten hier?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 22:44
coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb hooikoorts, dat is vastgesteld na bloedonderzoeken. (Bomen, grassoorten, stuifmeel, pollen, schimmels etc). Hieruit werd 'hooikoorts' geconcludeerd door de huisarts. Ik gebruik tabletten (Xyzal), en oogdruppels (livocab oid) en een neusspray (flixonase).
Na jarenlang allerlei neussprays, antihistamines (de ene tablet nog revolutionairder dan de andere) is dit uiteindelijk de combinatie die het voor mij wel draagbaar maakt).

De nieuwerwetse antihistamines hebben geen sufheid bijwerkingen meer (tenzij je in een overdosis neemt, aldus de bijsluiter). Ouderwetse antihistamine, zoals promethazine (phenergan©) hebben wel een erg versuffend effect). Vanwege dat bijeffect wordt promethazine ook voorgeschreven bij slaapproblemen. Dat zegt genoeg

Laatst gewijzigd op 19-04-2007 om 22:46.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 22:56
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb verder geen hooikoorts maar ik zeg even voor de mensen die allerfree of reactine kopen, dat sommige drogisterijen (kruidvat sowieso maar ook trekpleister en de abcdrogisterijen geloof ik) ook een eigen merk hooikoortstabletten hebben die net zo goed werken en hetzelfde hoofdbestanddeel hebben, maar vaak meer dan de helft goedkoper zijn. Dus kijk ff goed bij de ingredienten, dat kan vele euro's schelen!
Oud 19-04-2007, 23:29
Lorelei
Lorelei is offline
Ik gebruik al jaren Prevalin extra sterke neusspray en oogdruppels. Die koop je voor 9 en 6 euro oid bij Kruidvat. Het is niet helemaal over maar het verlicht bij mij genoeg om er genoegen mee te nemen. Ik doe een heel seizoen met 1 potje van elk.
Oud 20-04-2007, 07:08
Verwijderd
Citaat:
gurl19 schreef op 19-04-2007 @ 20:48 :
Ik hoor verschillende verhalen over oogdruppels. Deze hebben jullie gewoon gehaald bij de apotheek of via de dokter? Want dat lijkt mij ook wel wat aangezien ik wel graag mijn lenzen weer in wil, en dat de vreselijke jeukogen verdwijnen.
Het lost de problemen niet volledig op, het verlicht alleen iets, is mijn ervaring. Maar alleen oogdruppels vind ik niet voldoende (ik moet het dus echt combineren met tabletjes).

Ik heb altijd oogdruppels van Similasan en dan nr. 2, die is voor overgevoeligheidsreacties.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 08:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 19-04-2007 @ 23:56 :
Ik heb verder geen hooikoorts maar ik zeg even voor de mensen die allerfree of reactine kopen, dat sommige drogisterijen (kruidvat sowieso maar ook trekpleister en de abcdrogisterijen geloof ik) ook een eigen merk hooikoortstabletten hebben die net zo goed werken en hetzelfde hoofdbestanddeel hebben, maar vaak meer dan de helft goedkoper zijn. Dus kijk ff goed bij de ingredienten, dat kan vele euro's schelen!
Mijn moeder zal blij zijn dat te horen
Oud 20-04-2007, 08:28
Verwijderd
Ik heb hele zware hooikoorts voor pollen, grassen, bomen, alles. Ik gebruik daar Telfast 180 (zwaarste) voor én neusspray Flucticason-Propionaat. Dit werkt wel goed maar ik kan nog steeds niet vrij ademen, daar heb ik xylomethazoline voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 12:26
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb allerfre tabletjes gekocht en oogdruppels van Prevalin. Dit tip van eigen merk was net te laat
Ik ga dit eens proberen, en hoop dat de klachten weggaan en ik weer heerlijk mijn lenzen in kan!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 11:44
Verwijderd
Ik gebruik al jaren antihistamine pillen en een neusspray en dan heb ik weinig tot geen last.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 20:16
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik gebruik ook een antihistamicum (in tabletvorm: cetirizine). Werkt bij mij goed. In de stad heb ik er nu nog niet zoveel last van (afgezien van niezen en af en toe jeukende ogen en gehemelte), was laatst een weekend en drenthe en toen was ik blij dat ik toevallig medicijnen bij me had .
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 20:27
Nobucta
Nobucta is offline
Ik heb nu ongeveer een jaar die aerius en die bevalt prima. Was de eerste weken heel bizar geen jeuk "achter" mijn gezicht te hebben. Fijn is dat ze ook werken tegen mijn kattenallergie.

Ik slik ze meestal 's ochtends, als ik slaap merk ik toch weinig van mn allergie, hoewel hij ook niet zo erg is.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 20:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kocht altijd zelf loratidinetabletjes van het kruidvat huismerk maar ik heb nu sinds een paar dagen Aerius tabletjes. Ik ben net terug van een weekend in de Ardennen (midden in de bossen) en ik heb nergens last van gehad en hier ook niet dus volgens mij werken ze wel goed
Oud 24-04-2007, 20:47
Little Sister
Little Sister is offline
Xyzal 4 life, echt super, werkt perfect enzo. Ik weet niet of je het zo kan halen of op recept, maar in ieder geval topspul
Oud 24-04-2007, 21:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
Zao schreef op 20-04-2007 @ 09:28 :
Dit werkt wel goed maar ik kan nog steeds niet vrij ademen, daar heb ik xylomethazoline voor nodig.
Ahh kijk daar meer uit, het is rotspul. Maar het werkt wel heeeel goed
Oud 24-04-2007, 21:52
pyres
pyres is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 19-04-2007 @ 14:50 :
dan betaal je ook nog eens de consult als je pech heb en ben je duurder uit ;(
Oud 24-04-2007, 22:15
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
Zao schreef op 20-04-2007 @ 09:28 :
Ik heb hele zware hooikoorts voor pollen, grassen, bomen, alles. Ik gebruik daar Telfast 180 (zwaarste) voor én neusspray Flucticason-Propionaat. Dit werkt wel goed maar ik kan nog steeds niet vrij ademen, daar heb ik xylomethazoline voor nodig.
Hmm dacht altijd dat mijn hooikoorts wel meeviel maar ik zit ook aan de Telfast 180 én neusspray (Livocab).. Had het ondanks deze pillen de afgelopen dagen nog best zwaar, vooral bij het opstaan dat het dicht zit en de 2 uur daarna dat het loskomt Volgens een bloedtest kan ik niet tegen pollen, en ook niet tegen huisstofmijt.. en als ik 't goed begreep waren deze medicijnen ervoor om de reacties op die 2 dingen te verminderen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 07:14
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 24-04-2007 @ 22:52 :
dan betaal je ook nog eens de consult als je pech heb en ben je duurder uit ;(
Het consult wordt vergoed? (En valt niet onder de no-claim.)
En desloratedine wordt ook vergoed? (Valt alleen wel onder de no-claim.)
Hoe ben jij dan duurder uit op deze manier?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 16:54
Lorelei
Lorelei is offline
Nou, ik heb naast de prevalin toch ook maar allerfree tabletjes gehaald. Ik word helemaal gek van de jeuk. 't Is dit jaar wel heftig. (komt ook omdat er nooit eens een keer een kleine regenbui valt)
Oud 26-04-2007, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Nick-Name schreef op 24-04-2007 @ 23:15 :
Hmm dacht altijd dat mijn hooikoorts wel meeviel maar ik zit ook aan de Telfast 180 én neusspray (Livocab).. Had het ondanks deze pillen de afgelopen dagen nog best zwaar, vooral bij het opstaan dat het dicht zit en de 2 uur daarna dat het loskomt Volgens een bloedtest kan ik niet tegen pollen, en ook niet tegen huisstofmijt.. en als ik 't goed begreep waren deze medicijnen ervoor om de reacties op die 2 dingen te verminderen.
Mijn man heeft ook Telfast 180, maar gebruikt deze niet omdat het daardoor juist vast gaan zitten. Zonder loopt hij veel te niezen, maar dat vindt hij prettiger dan 't gevoel van een compleet dichte neus.
(Hij is allergisch voor boom- en graspollen en ook voor huisstofmijt.)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 18:24
steljevoor..
steljevoor.. is offline
Tja ik heb het ook..rond deze tijd begint het idd weer..
Ben naar de dokter gegaan en gebruik nu een neusspray
(flixonase). Maar weet je wat soms ook al helpt? Ramen zoveel mogelijk dichthouden en bijvoorbeeld op de fiets een zonnebril op doen.
Succes ermee, arme niezertjes
Oud 26-04-2007, 19:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
steljevoor.. schreef op 26-04-2007 @ 19:24 :
Tja ik heb het ook..rond deze tijd begint het idd weer..
Ben naar de dokter gegaan en gebruik nu een neusspray
(flixonase). Maar weet je wat soms ook al helpt? Ramen zoveel mogelijk dichthouden en bijvoorbeeld op de fiets een zonnebril op doen.
Succes ermee, arme niezertjes
Ja klopt. Ik hou hier op m'n kamer m'n ramen zoveel mogelijk dicht.

Ook kan je sommige allergieen zelf ontdekken. Ik merkte bijv. dat m'n hooikoorts steeds enorm verergerde als m'n moeder tulpen had gekocht en die in de kamer stonden. Zodra ik beneden kwam, was het raak. Toen ze ze weghaalde om te kijken of dat hielp, was het inderdaad ook snel weg. Laatst had ze per ongeluk weer tulpen mee genomen en de reactie was gelijk weer aanwezig. Dus voortaan koopt ze geen tulpen meer, dat scheelt in ieder geval al weer een beetje.
Oud 26-04-2007, 21:09
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-04-2007 @ 18:53 :
Mijn man heeft ook Telfast 180, maar gebruikt deze niet omdat het daardoor juist vast gaan zitten. Zonder loopt hij veel te niezen, maar dat vindt hij prettiger dan 't gevoel van een compleet dichte neus.
(Hij is allergisch voor boom- en graspollen en ook voor huisstofmijt.)
Wat ik bedoelde was dat ik wordt wakker: helemaal verkouden, ademen door neus onmogelijk. Dan neem ik zo'n pilletje en dan moet ik constant mn neus snuiten en dan na een paar uur kan ik weer gewoon ademen.. Iig kan er weer lucht door m'n neus en is het verkoudheid gevoel weg.
Ik slik liever die pillen dan niezen, want op niezen heb ik het niet zo.. Als ik vaker dan 3x achter elkaar moet niezen doet het gewoon pijn
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Nick-Name schreef op 26-04-2007 @ 22:09 :
Wat ik bedoelde was dat ik wordt wakker: helemaal verkouden, ademen door neus onmogelijk. Dan neem ik zo'n pilletje en dan moet ik constant mn neus snuiten en dan na een paar uur kan ik weer gewoon ademen.. Iig kan er weer lucht door m'n neus en is het verkoudheid gevoel weg.
Ik slik liever die pillen dan niezen, want op niezen heb ik het niet zo.. Als ik vaker dan 3x achter elkaar moet niezen doet het gewoon pijn
Ja, ik snap ook niet precies waarom hij het niezen verkiest boven een verstopte neus. Misschien moet ik hem een neusspray aansmeren...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 09:41
Verwijderd
Ik zou eerlijk gezegd ook liever niezen (tenzij het echt zestig keer per uur is dan misschien) dan dat mijn neus compleet dicht zit...maar ik heb die keus niet 'helaas'.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 27-04-2007 @ 10:39 :
Ja, ik snap ook niet precies waarom hij het niezen verkiest boven een verstopte neus. Misschien moet ik hem een neusspray aansmeren...
Is gewoon een 0,9 % zoutoplossing-neusspray dan geen idee? Die heeft geen bijwerkingen of wat dan ook (is zonder recept bij de apotheek te koop), maar verdunt gewoon het snot, dus dan kun je daarna snuiten. Dat werkt wel alleen als z'n neus verstopt raakt door vastzittend snot en niet als z'n neus verstopt raakt door opgezwollen slijmvliezen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 15:19
Fleurop
Fleurop is offline
Sommigen mensen weten volgens mij niet dat er neusdruppels/spray bestaat. Als mijn neus compleet dicht is; paar druppeltjes, paar minuten wachten en ik adem weer door mijn neus! Gewoon niet weken achter elkaar gebruiken, dan kan het geen kwaad.

ontopic; ik gebruik Reactine, geweldig spul (pilletjes). Heb er nauwelijks meer last van. Helaas wel duur.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 15:21
Verwijderd
Ik ken niemand die niet weet dat het bestaat, geloof ik...maar neusdruppels/-spray werkt lang niet bij iedereen even goed...en als je er wel weken achter elkaar last van hebt is het sowieso niet altijd een oplossing. (Flexonase mag je trouwens wel heel lang gebruiken...dat kan dus ook een oplossing zijn...maar dat werkt ook niet altijd en niet voor alles.)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 15:23
Fleurop
Fleurop is offline
Je hebt gelijk.
Daarbij; hooikoorts is vaak van langere duur dan een verkoudheid, dan is neusspray of druppels ook niet echt een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 18:55
gurl19
gurl19 is offline
Hoe luchten jullie je kamer als jullie de ramen dicht doen? Helemaal met dit hete weer!

Nu ik logisch nadenk moet ik altijd wel flink niezen als ik na bed ga, en is 's morgens mijn neus altijd dicht. Maar een warme kamer zonder frisse lucht lijkt me nog erger!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 18:57
Verwijderd
's ochtends schijnen er het minste pollen in de lucht te zitten; 's ochtends luchten dus.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 11:44
Kwekky
Kwekky is offline
Ik vraag mij eigenlijk zelf af op ik hooikoorts heb?

Ik heb enorm veel last van slijmen ophoesten (daarvoor heb ik nu symbiort gekregen - puffertje) als ik dat neem gaat het wel, maar vergeet ik dat 1 keer zit ik weer te hoesten als een oud vrouwtje.

Ik heb ook branderige, drogen ogen, en fel licht doet pijn.
Gecombineerd met hoofdpijn en veel snutten (niezen niet zo veel)

Is dit hooikoorts, of?
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten