Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2007, 18:03
Verwijderd
Ik ben een aantal weken geleden verhuisd en heb toen m'n pc een week of twee niet gebruikt. Toen ik 'm weer voor het eerst opstartte liep ie vast (zag wel al het bureaublad, maar verder gebeurde er niks meer) en sindsdien gebeurt dat vaker, ik kom wel tot het bureaublad, maar het beeld knippert en ik kan niks meer doen.
Resetten helpt meestal en als de pc eenmaal werkt heb ik ook geen problemen meer.

Net startte ik 'm op en liepen er allemaal verticale strepen over het scherm waardoor ik niks meer kon lezen en vroeg ie ook in welke modus ik windows op wilde starten.
Paar keer gereset, gekozen voor normale modus en hij werkt nu weer.

Is er iets wat ik zelf kan doen om dit te verhelpen of moet ik toch terug naar de winkel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2007, 19:43
Bonga
Bonga is offline
het ligt niet aan je monitor?
Oud 27-04-2007, 19:51
Verwijderd
Citaat:
shoebuddy schreef op 27-04-2007 @ 20:43 :
het ligt niet aan je monitor?
Hoe kan ik daar achter komen? Heb nl geen andere monitor om te testen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 21:23
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 27-04-2007 @ 20:51 :
Hoe kan ik daar achter komen? Heb nl geen andere monitor om te testen.
Als je die strepen hebt een screenshot maken met knopje printscreen, in paint plakken en opslaan. Als je op de afbeelding niks ziet heb je een aantal mogelijkheden:

1) Je beeldscherm is dood aan het gaan
2) Je hebt de screenshot niet goed genomen

Als je wel wat ziet, persoonlijk denk ik van wel, dan is je videokaart dood aan het gaan. Want dat geeft ook aan waarom je pc vastloopt. Maak je kast open (als je geen garantie meer hebt), en kijk of de videokaart er nog in zit. Kijk daarnaast of er veel stof in de ventilator zit. Zo ja, blaas die dan even weg. Kan ook met stofzuiger. Wel de ventilator vasthouden anders kun je hem mollen met de stofzuiger omdat de ventilator dan teveel toeren maakt. Mocht het probleem na het stofvrij maken van de videokaart niet opgelost zijn denk ik dat je die zult moeten vervangen.
Oud 27-04-2007, 21:35
Verwijderd
Citaat:
BlackWolf schreef op 27-04-2007 @ 22:23 :
Als je die strepen hebt een screenshot maken met knopje printscreen, in paint plakken en opslaan. Als je op de afbeelding niks ziet heb je een aantal mogelijkheden:

1) Je beeldscherm is dood aan het gaan
2) Je hebt de screenshot niet goed genomen

Als je wel wat ziet, persoonlijk denk ik van wel, dan is je videokaart dood aan het gaan. Want dat geeft ook aan waarom je pc vastloopt. Maak je kast open (als je geen garantie meer hebt), en kijk of de videokaart er nog in zit. Kijk daarnaast of er veel stof in de ventilator zit. Zo ja, blaas die dan even weg. Kan ook met stofzuiger. Wel de ventilator vasthouden anders kun je hem mollen met de stofzuiger omdat de ventilator dan teveel toeren maakt. Mocht het probleem na het stofvrij maken van de videokaart niet opgelost zijn denk ik dat je die zult moeten vervangen.
Toen ik de pc nu opstartte kreeg ik geen strepen, en plakken in paint gaat denk ik sowieso niet lukken, omdat ik m toch weer opnieuw moet opstarten voordat ik paint kan starten...

Over de videokaart: hoe ziet die eruit? Ik heb de kast laatst opengemaakt en stof eruit gezogen, leek op eerste gezicht niet heel veel.
Maar kan die kaart los zijn geraakt? En kan ik die dan zelf weer aankoppelen oid?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 21:53
Verwijderd
Als de videokaart de kaart is waarop de monitorkabel aangesloten is, heb ik 'm gevonden .
Er ligt op die kaart een dun laagje stof wat ik er niet af kan blazen, wel wrijven. Is dat een oplossing?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 21:59
Verwijderd
En oja, als de pc eenmaal goed opgestart is (na al dan niet een aantal keer opnieuw opstarten) heb ik geen problemen meer...

Wie heeft enig idee?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 10:06
Bonga
Bonga is offline
klinkt als meer hardwarematige problemen dan alleen de videokaart..
je kan natuurlijk even de hangen en opstartproblemen troubleshooter nakijken..
Oud 03-05-2007, 17:57
Verwijderd
't Is gerepareerd in de winkel; 't waren videokaart en geheugen die moeilijk deden...

Iedereen die meegedacht heeft: bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten