Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2002, 23:40
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
I weet niet wat ik moet kopen. De gamecube is goedkoper, X-box duurder, maar sneller en betere kwalitieit op grafisch gebied.
De X-box is ook al klaar voor on-line gaming en de gamecube vereisd dat je later nog iets moet bijkopen om on-line te kunnen spelen, en daarbij ook nog memory blocks...waardoor het prijsverschil tussen Gamecube en X-box miniem zal worden. Wat moet ik nu kopen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2002, 02:20
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Ik zou kiezen voor de Xbox. Het zou erg leuk zijn om het doosje te gebruiken als DivX speler. Een minpunt van de Gamecube is dat ie geen DVD's speelt.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 07:38
Narusegawa
Narusegawa is offline
Hallo,

Ik denk dat het erg afhangt van het type games dat je leuk vindt. Hoewel Nintendo heeft besloten om een paar games voor volwassenen op de Cube uit te brengen, zoals Resident Evil, is het "kiddy-gehalte" op de Cube hoog. Zelf heb ik een Gamecube en ik ben er erg tevreden mee. Ik vind het een prachtig systeem. Daarnaast heb ik een stand-alone DVD speler, dus dat was voor mij geen motivatie om de Xbox te kopen.

Verder wijs ik je erop dat Microsoft geen ervaring heeft met console games, terwijl Nintendo al 100 jaar games maakt (vanaf de Nintendo kaartspelen). Verder wordt elk spel door Nintendo aan een kwaliteitscontrole onderworpen voordat het uitgebracht wordt.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 11-07-2002, 09:00
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Sincerely yours schreef
de XBOX is sneller en heeft betere kwalitieit op grafisch gebied.
XBOX is grafisch beter dan de Cube (al hoeft dat niet veel te schelen) maar sneller ben ik niet zo zeker van... Ik heb bij een klasgenoot wel eens op de XBOX gespeelt, en je schrikt je rot met al die laadtijden, niet normaal gewoon.

Citaat:
Sincerely yours schreef
De X-box is ook al klaar voor on-line gaming en de gamecube vereisd dat je later nog iets moet bijkopen om on-line te kunnen spelen.
-de XBOX kan nog niet on line, sterker nog, er is nog niet eens een datum gepland, de gamecube wel (gepland october dit jaar)
-je moet niet kijken naar de kosten van het modum alleen, ook naar wat Microsoft en nintendo vragen voor hun diensten...

Citaat:
MmmaartennN
Een minpunt van de Gamecube is dat ie geen DVD's speelt.
lijkt me dat 80% van de bevolking met PC in huis daar ook een DVD op hebben...

Verder moet je gewoon letten op welk type games jouw het meest aanspreekt...
bij mij was dat ngc
Oud 11-07-2002, 15:26
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Firebolt schreef:
Lijkt me dat 80% van de bevolking met PC in huis daar ook een DVD op hebben...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 20:08
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
Firebolt schreef:
lijkt me dat 80% van de bevolking met PC in huis daar ook een DVD op hebben...
Lijkt me dat 90% van de bevolking met DVD speler in de PC toch liever op de tv kijkt...... en niet via een ranzige tv-out op je Gforce kaartje..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 01:25
Sincerely yours
Ik ben er wel bang voor dat de X-Box uit gaat draaien zoals de Dreamcast.
Maja dan heb ik nog altijd die DVD speler voor de TV natuurlijk....wat hopelijk werkt op die oude TV-kast die ik heb.

Het enigste wat me stoort is dat de X-Box teveel lijkt op een gewone computer...niet echt een spelcomputer eigenlijk. Maar de Gamecube heeft slechtere slechtere technologie met excuus dat ze op gameplay en een lage prijs zijn geconcentreerd. Nu...die lage prijs lijkt me wel bull shit...gameplay lijkt me ook niet echt anders, behalve het grotere aanbod aan games.

Zelf vind ik de X-Box coole...maar ik heb er wel nog nooit op gespeeld en bijna iedereen is vol lof of de gamecube.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 11:40
Firebolt
Firebolt is offline
Dat je een XBOX koopt is jouw keus, moet jij weten, maar ga Nintendo's super kubes dan niet vals beschuldigen
Citaat:
Sincerely yours schreef:
Maar de Gamecube heeft slechtere slechtere technologie met excuus dat ze op gameplay en een lage prijs zijn geconcentreerd.
slaat nergens op... waarom denk je dat Microsoft een paar jaar geleden Nintendo heeft proberen op te kopen (bod: 30miljard) zodat ze konden gaan werken aan de XBOX? Dat was echt nie omdat Nintendo zo'n "slechte" en microsoft zo'n "goede" technologie had.
Citaat:
Sincerely yours schreef:
Nu...die lage prijs lijkt me wel bull shit...
Hoezo? dat snap ik echt niet, zet er dan bij waarom het bull shit is...
Citaat:
Sincerely yours schreef:
gameplay lijkt me ook niet echt anders, behalve het grotere aanbod aan games.
weet jij wel wat gameplay is? Gameplay heeft absoluut nx met het aanbod van games te maken.

als je nx zinnigs weet te zeggen, zeg dan nx...
Oud 12-07-2002, 15:09
TeiZ
TeiZ is offline
Citaat:
Sincerely yours schreef:
Ik ben er wel bang voor dat de X-Box uit gaat draaien zoals de Dreamcast.
Maja dan heb ik nog altijd die DVD speler voor de TV natuurlijk....wat hopelijk werkt op die oude TV-kast die ik heb.

Het enigste wat me stoort is dat de X-Box teveel lijkt op een gewone computer...niet echt een spelcomputer eigenlijk. Maar de Gamecube heeft slechtere slechtere technologie met excuus dat ze op gameplay en een lage prijs zijn geconcentreerd. Nu...die lage prijs lijkt me wel bull shit...gameplay lijkt me ook niet echt anders, behalve het grotere aanbod aan games.

Zelf vind ik de X-Box coole...maar ik heb er wel nog nooit op gespeeld en bijna iedereen is vol lof of de gamecube.
uhm, volgens mij moet je je wat verder in verdiepen of gewoon geen replies neerzetten. Hoezo lijkt een xbox niet op een spelcomputer

De cube heeft waarschijnlijk voor veel spellen juist heerlijke gameplay, daar staat nintendo bekend om!

En de Xbox, die toekomst zit wel goed hoor
Er komen binnenkort machtige spellen uit, Xbox Live is in aantocht...

Ik raad een Xbox aan voor degenen die twijfelen, het ligt wel voornamelijk aan je persoonlijke voorkeur.
check this out :

http://www.deadtorights.com/movies/dtr_trailer_high.mov
Oud 12-07-2002, 20:34
Sincerely yours
Citaat:
Firebolt schreef:
Dat je een XBOX koopt is jouw keus, moet jij weten, maar ga Nintendo's super kubes dan niet vals beschuldigen

slaat nergens op... waarom denk je dat Microsoft een paar jaar geleden Nintendo heeft proberen op te kopen (bod: 30miljard) zodat ze konden gaan werken aan de XBOX? Dat was echt nie omdat Nintendo zo'n "slechte" en microsoft zo'n "goede" technologie had.

Hoezo? dat snap ik echt niet, zet er dan bij waarom het bull shit is...

weet jij wel wat gameplay is? Gameplay heeft absoluut nx met het aanbod van games te maken.

als je nx zinnigs weet te zeggen, zeg dan nx...
Overdrijf ni zo zielig...jezus, ik zeg ff iets over de gamecube dat u ni aanstaat en je reageert alsof ik net je moeder uitmaakte.

Citaat:
TeiZ schreef:

uhm, volgens mij moet je je wat verder in verdiepen of gewoon geen replies neerzetten. Hoezo lijkt een xbox niet op een spelcomputer

De cube heeft waarschijnlijk voor veel spellen juist heerlijke gameplay, daar staat nintendo bekend om!
Ik zei niet dat de gameplay niet goed zat, maar wel dat de gameplay van een spel bijna gelijk is bij beiden consoles...(Vb. Spider-Man) maar dat de gamecube een groter aanbod van spellen heeft. Nu wat is daar mis mee?

En ik mag, denk ik, nog altijd replies neerzetten in een topic die ik zelf heb geopened, niet?

Laatst gewijzigd op 12-07-2002 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 21:03
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Sincerely yours schreef:

Overdrijf ni zo zielig...ik zeg ff iets over de gamecube dat u ni aanstaat en je reageert alsof ik net je moeder uitmaakte.
overdrijven

ik probeer gewoon duidelijk te maken (net als TeiZ) wat voor een onzin jij hier post... 3/4 van wat jij post is gewoon onzin..
denk eerst na voordat je wat typt, en geef argumenten, dan zijn we al een heel stuk verder

Laatst gewijzigd op 12-07-2002 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 21:30
Sincerely yours
Citaat:
Firebolt schreef:

overdrijven

ik probeer gewoon duidelijk te maken (net als TeiZ) wat voor een onzin jij hier post... 3/4 van wat jij post is gewoon onzin..
denk eerst na voordat je wat typt, en geef argumenten, dan zijn we al een heel stuk verder
Welke argumenten zijn er te geven?

1. De X-Box HEEFT betere technologie. (nu, kheb 2 keer "slechtere" getyped per ongeluk toen ik het over de Gamecube had want ik loop de gamecube hier ni af te zeiken ofzo, anders zou ik niet twijfelen om er een te kopen of niet...dat had je natuurlijk wel door.)

2. De gameplay van een spel dat beiden X-Box en Gamecube toelaat is gelijk. Dat is een feit.

3. Grafisch is de X-Box beter (X-Box: 125M polygons/sec) dan de Gamecube (6M tot 12M polygons/sec)

4. X-Box heeft een betere laadtijd. (Tijdens de game heeft de Gamecube is de Gamecube wel sneller. Maar ik had het over de laadtijden.)

Je ziet dus, 3/4 van wat ik zeg is geen onzin. Ik hoef geen argumenten te geven omdat dit voornamelijk feiten zijn of daarop zijn gebaseerd.

Ik en voor de X-Box...maar vermits zoveel mensen voor de Gamecube zijn twijfel ik. Dus geef JIJ is feiten of argumenteer.

En dat argument van dat bod van Microsoft is gewoon loos. Er is niks mis met concurentie opkopen want de gamecube BETEKENT concurentie voor Microsoft...ik heb nooit het tegenovergestelde beweerd.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 14:13
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Sincerely yours schreef:
Dus geef JIJ is feiten of argumenteer
Citaat:
Sincerely yours schreef:
1. De X-Box HEEFT betere technologie.
misschien... (op sommige gebieden zeker, maar andere betwijfel ik)
maar dat ze Nintendo probeerde op te kopen is waar, want het heeft hier ergens gestaan, in de PU en in de krant, lijkt me sterk dat het dan niet waar is...
Citaat:
Sincerely yours schreef:
2. De gameplay van een spel dat beiden X-Box en Gamecube toelaat is gelijk. Dat is een feit.
dat zegt nx over de gamplay... belangrijke gameplay-elementen die je niet kan poorten zijn besturing (controller is anders) en laadtijden...
Citaat:
Sincerely yours schreef:
3. Grafisch is de X-Box beter (X-Box: 125M polygons/sec) dan de Gamecube (6M tot 12M polygons/sec)
is ook zo, ik heb nooit gezegt dat N betere graphics heeft dan Microsoft...
Citaat:
Sincerely yours schreef:
4. X-Box heeft een betere laadtijd. (Tijdens de game heeft de Gamecube is de Gamecube wel sneller. Maar ik had het over de laadtijden.)
het is gewoon een feit dat Nintendo kortere laadtijden heeft dan microsoft...
zelf heb ik ook pas een paar spellen op de XBOX gespeelt, maar de laadtijden waren allemaal langer dan die op de gamecube...

ik denk dat als je alles bij elkaar optelt, je de console moet kiezen waarvan de games je het meest aanspreken (zoals Narusegawa zei).
Oud 13-07-2002, 14:23
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Sincerely yours schreef:

Welke argumenten zijn er te geven?

Heb dit eens gevolgd en ik denk dat ik met Firebolt (net als tegen 3/4 alfabet) wat uitleg moet geven over deze 2 punten...

2.
Weet je wel wat gameplay is? Je kan 2 identieke spellen hebben, maar als de 1 niet te spelen, omdat het geen direct poort is, maar een (slechte) aangepaste versie, is de gameplay niet hetzelfde.

4.
Ik weet niet of jij gamequest hebt gekeken, maar eind april was er een test tussen PS2, XBOX en GC met Tony Hawk Pro Skater 3 en daarin kwam de GC toch wel als rapste uit de bus met laadtijden.

Nu maar ff mijn mening over de oorspronkelijke vraag:
Kijk naar de spellen. Al is hardware nog zo geweldig, als de spellen niet spelen (qua besturing)/je niet interesseren, heb je er nix aan.
(Zelf heb ik de GC en een paar vrienden hebben de XBOX en PS2, dus ik ben niet pro-GC voor degenen die dat denken)

Laatst gewijzigd op 13-07-2002 om 20:20.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 16:40
Sincerely yours
Citaat:
Sincerely yours schreef:
[B]
Fuck...correctie:.
De Gamecube heeft een betere laadtijd en de X-box is sneller tijdens het spel.

Maareuh de besturing van de de game is niet belangrijk, die kan je aanpassen. Je kan met de juiste hardware de X-box controllers geven van andere consoles.

Nu is 1/2 van wat ik zei nog maar onzin. Neh!

Het was niet men bedoeling om een discusie te beginnen. Jullie zijn er ook veel meer mee bezig dan ik.

En das ook waarom ik naar hier kwam om hulp te vragen bij het beslissen.

Alhoewel ik nu eigenlijk nog meer twijfel.

Een van de spellen die ik wil kopen is "Buffy, The Vampire Slayer" maar ik denk dat die alleen maar op de X-Box uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 17:06
Verwijderd
kheb ze geen van beiden, maar als je het geld hebt zou ik ze beiden doen....

er stan voor allebei goeie spellen op de maak...

maar ja, over het algemeen:
als je van wat aparter games houd (monkeyball stuff) dan kan je beter een NGC kiezen, x-box heeft meer shooters enzo...

welke ook mijn voorkeur hebben, ik zie de lol neit in van een aap in een bal rond laten rollen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 20:19
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Havock schreef:
kheb ze geen van beiden, maar als je het geld hebt zou ik ze beiden doen....

er stan voor allebei goeie spellen op de maak...

maar ja, over het algemeen:
als je van wat aparter games houd (monkeyball stuff) dan kan je beter een NGC kiezen, x-box heeft meer shooters enzo...

welke ook mijn voorkeur hebben, ik zie de lol neit in van een aap in een bal rond laten rollen
Ik zie daar ook de lol niet van in, daarom koop ik RE
Oud 13-07-2002, 20:28
The Iceman
The Iceman is offline
Hangt er gewoon af wat voor soort spellen je wil spelen. Nintendo heeft meer zo van die 'fun' games, en die lijken dan wat kinds, mor so what. Terwijl de X-box 'serieuzere' games heeft, meer het type waar ze er honderden van hebben op een PC. En aangezien je al een pc hebt, kan je maar beter en ngc kopen vind ik. De echt goede x-box spellen komen toch uit op pc
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 20:40
Sincerely yours
Citaat:
The Iceman schreef:
Hangt er gewoon af wat voor soort spellen je wil spelen. Nintendo heeft meer zo van die 'fun' games, en die lijken dan wat kinds, mor so what. Terwijl de X-box 'serieuzere' games heeft, meer het type waar ze er honderden van hebben op een PC. En aangezien je al een pc hebt, kan je maar beter en ngc kopen vind ik. De echt goede x-box spellen komen toch uit op pc
Kheb maar een pentium II...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten