Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2007, 14:36
Verwijderd
Sinds een aantal maanden heb ik een nieuwe telefoon in mijn bezit, te weten deHTC TyTn
(niet de achterlijke t-mobile versie waar de helft niet werkt, maar gewoon simlockvrij en origineel),

Een erg leuk dingetje, met absurd veel functies. Hij leek me vooral leuk om te hebben en te gebruiken als navigatie voor in mn auto(blijkt net het enige te zijn dat dus niet werkt bij dat ding, maar dat terzijde). Maar na een tijdje ben ik ook eens gaan kloten met games erop te krijgen.

Ik heb er ondertussen een hele rits op, begonnen met speciaal voor de PPC(pocketpc) gemaakte spelletjes zoals
warface incorporated, een regelrechte C&C kloon, maar dan wel echt goed uitgewerkt.

Anthelion, vast ook een poort van iets.

of brain age, een schaamteloze poort van brain training. en nog een aantal slechtere kopietjes van flight simulator en worms.

Later heb ik er ook gewoon poorts bij gehaald van bestaande(oudere) pc spellen, zoals doom, quake, monkey island, simcity2000, en sindskort vermaak ik me prima met transport tycoon.
Dit alles valt prima te bedienen via mijn touchscreen.

Dan nu mijn punt, ik heb namelijk ook al geruime tijd een DS, die ik ook grijs heb gespeeld, maar ik merk dat ik nu veel minder naar mijn ds grijp om een spelletje te spelen, dan dat ik ff snel mn mobieltje pak.
Laatst had ik theme park gekocht voor de DS, maar na een dag weer teruggebracht omdat het niks nieuws bood,en ik hetzelfde gewoon als abandonware kon downloaden voor mn telefoon.
Plus dat mijn telefoon een groter scherm heeft en scherpere resolutie(welliswaar maar eentje, maar toch)

Afgezien van de DS only games(nintendo made dus) die echt het spelen waard zijn, heeft de DS voor mij weinig toegevoegde waarde meer.
Als ik wil gamen onderweg, moet ik 2 dingen meenemen onderweg, mijn telefoon(om bereikbaar te zijn), en mn ds(om te gamen). Terwijl ik dat nu gewoon maar 1 apparaat af kan.(tuurlijk, een ds is klein dus het speelt niet echt mee). Maar het schijnt wel een trend te zijn om zoveel mogelijk functies in 1 apparaat te krijgen.
Met de DS kan je natuurlijk wel gratis online spelen, maar ik heb een 10euri onbeperkti-net-abo, dus het effect is hetzelfde.
En het innovatieve touchscreen van de DS speelt dus ook niet meer mee, want die heb ik hier ook op.
Nadeel is natuurlijk wel dat ik met een redelijke grote telefoon in mn broekzak loop,d oet me denken aan mn oude koelkast, helemaal nadat ik een D500 gewend was.

Zou het zo kunnen zijn dat we straks(ooit) gewoon op mobieltjes lopen te gamen, ook al is die n-gage geflopt.

het is misschien ook wel meer iets voor hardware, daar ben ik nog niet uit

Laatst gewijzigd op 06-06-2007 om 14:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2007, 14:53
freyk
freyk is offline
Ik zou het niet weten, want tot nu toe ik zie niemand (in de bus) die met zijn/haar mobilephone speelt.
De meeste mensen telefoneren, sms'sen of luisteren radio/mp3 ermee.

Zelf heb ik een MDA Vario/HTC Wizard (voorloper van je htc).
Tijdens mijn lange bus/treinreizen kijk ik films, luister mp3 of speel af en toe een spelletje met mijn gameboy/snes emulators (pocketgnuboy/pocketsnes).

Laatst gewijzigd op 06-06-2007 om 15:01.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 15:23
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Grote nadeel daarvan vind ik de accu: als je tel leeg is door gamen kan je gelijk ook niet meer bellen .
Oud 06-06-2007, 15:45
Verwijderd
Tuurlijk, dat is waar.
Ik moet mijn telefoon ook wel om de dag op de lader hangen, anders valt ie ergens midden op de dag uit.
Vooral het kijken van films vreet stroom.

Maar dat is vind ik nooit echt een probleem, als ik slaap kan ie mooi opladen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 07:49
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik heb zelf nog nooit echt lekker kunnen gamen op een telefoon(hoe meer functies op een aparaat, hoe meer je moet toegeven), maar er zal ooit wel een tijd komen dat dit wel kan(zoals je nu al ziet met mp3 telefoons, al is dit natuurlijk een stuk makkelijker gebruiks vriendelijk te maken.). Al denk ik dat we tegen die tijd al weer een stukje verder zijn dan de ds
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten