Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, een bedrijf heeft een strategisch plan. Wat wil zij gaan doen met de onderneming? In welke markten wil zij actief zijn over een aantal jaar? Hoe ver wil zij groeien, wat ik haar beoogde omzet, winst en marges? De antwoorden op die vragen zijn de doelstellingen.
De marktstrategie gaat over de markten die zij bedient en de producten die zij daarop verkoopt. Een bedrijf wat niet reageert op marktprikkels, niet innoveert en zichzelf niet analyseert (wat zijn mijn krachten, zwakheden en wat zijn onze mogelijkheden en wat zijn voor ons bedreigingen?), is gedoemd om te falen. Het operationeel plan gaat over haar operationele aspecten, en is anders per bedrijf. Operations bij een baggerbedrijf als boskalis is totaal anders dan dat van een advocatenkantoor. Bij een boutendraaier kan het operationeel plan inhouden: hoeveel bouten wil ik draaien dit jaar? Hoe ga ik mijn distributie efficiënter maken, hoeveel ton staal ik heb nodig voor mijn bouten? Wat wil ik dat de slijtingsmarge van mijn boormachines is? Wat moet de productieprijs van mijn bouten zijn? De antwoorden hierop zijn de doelstellingen van je operationeel plan. Stel die drie vragen van je aan je baas, en hij weet gelijk wel wat je bedoelt. Oh ja, voortaan: G ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Vraagje over marketing H_anna_h | 1 | 07-02-2011 10:27 | |
Software & Hardware |
internet marketing - ikbeneenaapje.nl jorisdekkers88 | 1 | 22-11-2006 16:38 | |