Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2007, 07:44
xx123
xx123 is offline
Ik ga na de vakantie naar 5V, profiel E&M.

Gemeenschappelijk deel:

- Nederlands
- Letterkunde (Literatuur)
- Engels
- CKV1
- ANW
- LO
- Gs1
- Duits1
- Frans1

Profieldeel:

- Economie1,2
- Wiskunde A1,2
- Aardrijkskunde
- Geschiedenis

Vrije deel:

- M&O
- Frans1,2

Bij mij op school is het dus eigenlijk gebruikelijk om maar 1 vak zelf te kiezen. Omdat ik goed kan leren en me nu eigenlijk verveel in 4V, heb ik Frans1,2 gekozen. (Ik sta voor de meeste vakken in de 9, sommige in de 8)

Nu ga ik dus E&M doen, maar ik twijfel er nog altijd over of ik niet beter N&G had kunnen kiezen. Dit heb ik toch niet gedaan, omdat ik mezelf niet zo snel een studie zie doen waarvoor N&G nodig is.

Dus daarom denk ik er nu over om te vragen of het mogelijk is wiskundeB1 te doen i.p.v. wiskundeA1,2.
Zou dat een goede keuze zijn? Ik ben nu heel goed in wiskunde, sta een 9,9
Of is het voor een E&M diploma nodig om wiskundeA1,2 te hebben gedaan?
Ook denk ik erover om, als dit mogelijk is, scheikunde1/natuurkunde1 erbij te doen. Dit is niet echt een logische keuze, maar oke =)
Ik ben wel bereid deze vakken in de vakantie in te halen, en ik denk dat dat ook gaat lukken.
Hoe denken jullie over die keuzes?

Ik heb maar ff de uren opgezocht: (Voor de / is uren op school, na de / is aantal lesuren)

Wa1,2 - - - - - M&O, Fa1,2 - - - 27/29

Wa1,2 - - - - - ,, Na1 - - - - - - 29/31
Wa1,2 - - - - - ,, Sk1 - - - - - - 27/31
Wa1,2 - - - - - ,, Na1,Sk1 - - - - 28/32

Wb1 - - - - - - M&O, Fa1,2 - - - 24/28
Wb1 - - - - - - ,, Na1 - - - - - - 26/30
Wb1 - - - - - - ,, Sk1 - - - - - - 26/30
Wb1 - - - - - - ,, Na1, Sk1- - - -28/32

(Het aantal uren op school is minder, omdat bep. vakken samenvallen)

Laatst gewijzigd op 28-04-2007 om 08:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2007, 09:40
Morri
Morri is offline
Als we het hier over uren van 50 minuten hebben, is dat absoluut te doen: ik heb het afgelopen jaar regelmatig aan de 43 lesuren gezeten (idd was dat in werkelijkheid ook wat minder omdat vakken samenvallen). Ik hoefde geen vakken in te halen, maar heb wel 5 bijvakken en moet dus ook wel sprokkelen. Mij is het eigenlijk heel erg meegevallen, het is af en toe erg druk, maar dat is ook wel weer een uitdaging. Als je gemotiveerd bent, zou ik het zeker proberen. Bij ons mag je wiskundeB1 gewoon bij E&M doen, maar dat begint al wel in de vierde. Ga even overleggen met je mentor/decaan/coordinator.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 10:57
Knots
Knots is offline
Ik denk dat het wel mogelijk is om B1 te doen ipv A1,2. Bij mij op school is het ook mogelijk. Ik zou even met je decaan gaan praten in jouw geval. Die weet wat er wel en niet mogelijk is bij jou op school.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 22:01
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Of is het voor een E&M diploma nodig om wiskundeA1,2 te hebben gedaan?

Hoe denken jullie over die keuzes?
dat dat een domme vraag is voor iemand die zo slim is om een 9,9 gemiddeld te staan
Oud 30-04-2007, 22:57
fromBALKAN :D
Kies je bij het VWO je profiel pas na de 4e?
Ik dacht dat de profielkeuze bij HAVISTEN en VWO'ers hetzelfde was
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 00:36
Verwijderd
Sommige scholen bieden de mogelijkheid aan om na de 4e wijzigingen aan te brengen/over te stappen. Bij ons volgden NG/NT in de 4e dezelfde vakken, bijvoorbeeld, zodat men niet na een jaar NG/NT erachter kwam dat het te makkelijk dan wel te moeilijk was.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 10:34
Nyawa
Ik zou het gewoon doen als ik jou was; je kunt altijd weer vakken laten vallen. Wiskunde B1 i.p.v. Wiskunde A12 doen wel meer mensen met E&M en moet zeker gezien jouw cijfers prima te doen zijn. Ik weet niet of én Frans 1,2 én M&O én Natuurkunde én Scheikunde niet wat veel wordt in je vrije deel, maar dat weet je zelf het beste natuurlijk. Ik zou alles wel even goed overleggen met je decaan/mentor etc, omdat vier extra vakken bij tentamenroosters en dergelijke wel eens problemen kan geven.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 11:19
xx123
xx123 is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-04-2007 @ 23:01 :
dat dat een domme vraag is voor iemand die zo slim is om een 9,9 gemiddeld te staan
Ik bedoel of WiskundeB1 WiskundeA1,2 vervangt (omdat kansberekening enz. wordt overgeslagen)

Toch bedankt voor het compliment
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 18:02
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
xx123 schreef op 01-05-2007 @ 12:19 :
Ik bedoel of WiskundeB1 WiskundeA1,2 vervangt (omdat kansberekening enz. wordt overgeslagen)

Toch bedankt voor het compliment
ach, als je mogelijkheid hebt om B1 te doen - en dus de achterstand in te halen - moet je het zeker doen.

Alleen ik ben nogal sceptisch wanneer je een 9.9 gemiddeld staat. Sceptisch over de school welteverstaan. Want ik ken hele slimme mensen, maar die staan nog geen 9,9

Maar inhoudelijk; B1 vervangt A1,2 ja.
Bepaalde onderwerpen zul je dan missen, bijvoorbeeld matrices.
Maar voor de rest gaat het vooral in een hoger tempo; je zult echt geen achterstand oplopen voor een alpha studie doordat je wiskunde B hebt gedaan.

Ik heb btw ook beta vakken gevolgd bij mijn EM profiel
Oud 11-05-2007, 22:45
Princesse Suze
Princesse Suze is offline
Eejz,
ik weet niet of het bij jou ook kan maar ik zit nu in 3 vwo en ga volgend jaar het profiel Natuur & Techniek doen. Maar ik heb gekozen naast mijn profieldeel:
- natuurkunde
- scheikunde
- wiskunde B
Extra vak:
- Biologie
Vrije deel:
- wiskunde A (ja, bij mij kan ik wiskunde A en B kiezen!!)
- Economie
- M&O
- Latijn
- Frans (want duits heb ik al in mijn verplcihte vakkenpakket)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Princesse Suze schreef op 11-05-2007 @ 23:45 :
Eejz,
ik weet niet of het bij jou ook kan maar ik zit nu in 3 vwo en ga volgend jaar het profiel Natuur & Techniek doen. Maar ik heb gekozen naast mijn profieldeel:
- natuurkunde
- scheikunde
- wiskunde B
Extra vak:
- Biologie
Vrije deel:
- wiskunde A (ja, bij mij kan ik wiskunde A en B kiezen!!)
- Economie
- M&O
- Latijn
- Frans (want duits heb ik al in mijn verplcihte vakkenpakket)
Dat kan niet, want je gaat naar de hernieuwde tweede fase en hij doet de nieuwe tweede fase.

Maar relaxed dat je bij jou op school bij NT gewoon het pakket "behouden" hebt, wij hebben bij NT vanaf volgend jaar: natuurkunde, wiskundeB, informatica .
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 12-05-2007 @ 09:15 :
Maar relaxed dat je bij jou op school bij NT gewoon het pakket "behouden" hebt, wij hebben bij NT vanaf volgend jaar: natuurkunde, wiskundeB, informatica .
Wat doen ze dan met scheikunde?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 22:18
Trass
Trass is offline
Citaat:
xx123 schreef op 28-04-2007 @ 08:44 :

Nu ga ik dus E&M doen, maar ik twijfel er nog altijd over of ik niet beter N&G had kunnen kiezen. Dit heb ik toch niet gedaan, omdat ik mezelf niet zo snel een studie zie doen waarvoor N&G nodig is.
Waarom wil je al de N&G profielvakken er dan wel bij kiezen?

Ik denk dat het wel te doen is, als je het echt wilt. Je zegt bereid te zijn jezelf er extra voor in te zetten en je staat er ook goed voor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten