Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2002, 14:18
DarkCat
DarkCat is offline
Zijn hier mensen die met de kerst absoluut geen konijn willen eten, maar verder geen vegetarier zijn? Ik hoor vaak dat mensen wel rundvlees en varkensvlees eten, maar geen konijntjes 'want die zijn zo liiiief'..
Wat maakt voor jullie het verschil het ene dier wel te eten en het andere niet (afgezien van de smaak)?

Oud 15-01-2002, 14:24
D@mien
D@mien is offline
Ik eet et niet omdat ik et niet nodig vind om met kerst wat speciaals te eten...koeien zijn ook lief, en varkes ook.
Oud 15-01-2002, 14:27
Breg
Breg is offline
ik eet zelf wel vlees (maar niet veel meer) maar geen konijn. O.a. omdat ik heb vroeger zelf een konijn als huisdier gehad, en het niet over mn hart kan verkrijgen om zoŽn beestje op te eten. En ik zie een konijn ook meer als een huisider dan een koe of varken (je eet ook geen honden/katten, toch)? En toen ik jonger was, waren konijnen altijd mijn lievelingsdieren, dus toen ben ik eigenlijk ermee gestopt om ze te eten.
Oud 15-01-2002, 14:31
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Hm, ik had tot voor kort zelf een konijntje als huisdier... Het is dat m'n moeder ze niet lust, anders zou ik ze veel vaker eten...
Oud 15-01-2002, 14:46
Secreet
Secreet is offline
nope ik eet geen konijn...oowk geen paard ofzo trouwens...eet alleen koe & varken, omdat dat moet..
Oud 15-01-2002, 15:02
Chimera
Chimera is offline
Paart kersten terug nog haas gehad (net zo 'cute' als konijn IMHO). Best lekker.

Maar ik kan me goed voorstellen dat als je erg op konijnen gesteld bent je ze neit wil eten. Ik zal ook nooit kat of hond eten, terwijl ze dat in veel oosterse landen met veel plezier doen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 19:59
dopehead
dopehead is offline
konijn=lekker
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 20:05
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Citaat:
dopehead schreef:
konijn=lekker
yep
Oud 15-01-2002, 21:18
drama
drama is offline
Citaat:
Breg schreef:
ik eet zelf wel vlees (maar niet veel meer) maar geen konijn. O.a. omdat ik heb vroeger zelf een konijn als huisdier gehad, en het niet over mn hart kan verkrijgen om zoŽn beestje op te eten. En ik zie een konijn ook meer als een huisider dan een koe of varken (je eet ook geen honden/katten, toch)? En toen ik jonger was, waren konijnen altijd mijn lievelingsdieren, dus toen ben ik eigenlijk ermee gestopt om ze te eten.
Wat een bull...

Huisdier of vee, is er verschil?

Oud 15-01-2002, 22:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
drama schreef:
Huisdier of vee, is er verschil?
Ja. En dat verschil is voor iedereen anders. Vind je het erg?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 22:26
Verwijderd
Flappie!

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 17:48
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
sinds ik mijn konijn heb eet ik nooit meer konijnenvlees ze zijn veel te lief om op te eten verder eet ik ook geen paardenvlees want ik zie die beestjes ook veel te graag
Oud 06-02-2002, 17:16
drama
drama is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Ja. En dat verschil is voor iedereen anders. Vind je het erg?

Ik vind het erg ja, omdat die godsgruwelijke teringhypocrieten nu eens in moeten zien dat het totale bullshit is om het ene dier lief te vinden en niet te eten -omdat ze ooit 's zon diertje hadden of hebben- terwijl ze wel een koe, of een varken, wat even onschuldig is zonder er ook maar even bij stilstaan naar binnen schuiven.

Zelfde schijt als iemand die geen lamsvlees of kalfsvlees eet "omdat die zo cute zijn" Rot toch op.

Oud 06-02-2002, 17:17
drama
drama is offline
Citaat:
2 good 4 You schreef:
sinds ik mijn konijn heb eet ik nooit meer konijnenvlees ze zijn veel te lief om op te eten verder eet ik ook geen paardenvlees want ik zie die beestjes ook veel te graag
Weet je hoe lief een koe kan zijn? En hoe lief varkentjes kunnen zijn? En kippen?

Oud 06-02-2002, 19:33
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
Citaat:
drama schreef:
Weet je hoe lief een koe kan zijn? En hoe lief varkentjes kunnen zijn? En kippen?

Jah

Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 19:35
Lucky2002
Lucky2002 is offline
Citaat:
Breg schreef:

Eeeh, ooit wel eens naar Franrijk geweest? Daar krijg je regelmatig hond voorgeschoteld. En waarom zou een varken of een koe geen huisdier kunnen zijn :-S ?

Eetsmakelijk

Groetjes Svetlana
Oud 06-02-2002, 19:37
Lucky2002
Lucky2002 is offline
Citaat:
drama schreef:

Ja, schattig gewoon! Helemaal mee eens. Ieder dier is op zijn eigen manier lief. Maar we moeten toch wat eten?

Groetjes Svetlana

Oud 06-02-2002, 19:40
Lucky2002
Lucky2002 is offline
Hallo allemaal..!!!

Ik eet alleen geen paardenvlees. Dat kan ik gewoon niet over mijn hart verkrijgen omdat er verschillende paarden die ik ken naar de slacht gebracht zijn. Ook zonder reden :-( En ik zou er niet aan moeten denken mijn eigen lieverd straks te moeten eten. Zij gaat dan ook naar Engeland en wordt gecremeerd. Verder gaan al onze dieren hier mooi onder de grond.

Groetjes Svetlana
Oud 13-02-2002, 22:20
kizzy
kizzy is offline
zijn allemaal lieve beesjes cute!! daarom was ik ook vegetarisch.. maar van me moeder moet ik nu weer 3 keer in de week vlees eten totdat ik weer beter ben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten