Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2007, 23:32
Verwijderd
Hoe lang hebben jullie al een relatie en houden jullie precies bij wanneer het aangegaan is en gaan jullie daarom elke maand wat leuks doen.

Of kan het jullie allemaal niet zoveel schelen en zien jullie wel hoe lang jullie het met elkaar uithouden?

Hoe denken jullie erover?

Laatst gewijzigd op 08-05-2007 om 00:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2007, 23:38
Verwijderd
16 maanden een relatie hier.
We weten wel allebei de dag waarop het is aangegaan, maar verder doen we niet elke maand speciaal wat leuks ofzo. Sta er verder ook niet echt bij stil als het weer een maand meer is (kom er vaak ook een dag later achter, of om kwart voor 12 savonds ). Hoe langer je relatie duurt hoe minder je erop gaat letten denk ik.
Met speciale dingen als 1 jaar, 2 jaar vind ik het dan wel weer leuk om wat leuks te gaan doen of wat leuks te kopen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 00:15
Stefanie
Stefanie is offline
Elke maand iets leuks doen ter ere van de relatie? Nee, eigenlijk niet We doen gewoon wat leuks als we er zin in hebben. We zijn nu 27 maanden samen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 00:39
Estar
Estar is offline
Ik houd dat precies bij. Over een paar weken hebben we 2 jaar. Echt iets leuks doen we niet eigelijk zover ik weet, hij vindt het allemaal flauwekul om zulke dingen te vieren. Ik niet. Als t aan mij ligt vieren we alles, inclusief de secondes die gegarandeerd leuk staan.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 06:10
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik hield het bij ja. En op de jubileum dagen gingen we wat leuks doen als dat ging (1 maand, half jaar, 1 jaar, 2 jaar, 3 jaar)
Oud 08-05-2007, 06:45
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
.KV schreef op 08-05-2007 @ 00:32 :
Hoe lang hebben jullie al een relatie en houden jullie precies bij wanneer het aangegaan is en gaan jullie daarom elke maand wat leuks doen.

Of kan het jullie allemaal niet zoveel schelen en zien jullie wel hoe lang jullie het met elkaar uithouden?

Hoe denken jullie erover?
Wij hebben officieel 4 jaar, 2 maanden en 22 dagen een relatie (heeee! Das precies 50 maanden! Grappig)
We hebben elkaar leren kennen in de introductieweek van onze opleiding (in augustus 5 jaar geleden) en eigenlijk waren we vanaf toen al erg veel met elkaar bezig. Doordat mijn vader net was overleden en ik net een lange relatie achter de rug had heeft het even geduurd voordat we er allebei echt voor durfden te gaan. We hebben dat op 16 februari 2003 aan de telefoon besloten, vandaar dat ik het precies weet. Het is makkelijk te onthouden omdat het 2 dagen na Valentijnsdag is, waardoor iedereen vraagt of we toen iets hebben gekregen

We houden het redelijk precies bij, maar we doen zeker niet elke maand iets leuks. Wel proberen we elk halfjaar iets leuks te doen, maar vaak gaat dat niet verder dan uit eten of een uitgebreide filmavond met lekkers (meer hoeft ook niet, hoor).
Oud 08-05-2007, 07:10
Optima
Optima is offline
dat laatste

we hebben een beetje een rare geschiedenis. Eigenlijk het enige wat echt zeker is is de dag dat we elkaar ontmoette, maarja toen had hij nog een andere vriendin dus om dat nou te gaan vieren nee. En wanneer we dan precies een relatie gekregen hebben is ook een raar moment geweest, eigenlijk hadden we al wat, maar besloten we toen dat we niet meer met andere mensen zouden daten scharrelen etc.

dus veel concreets te vieren is er niet echt.
Oud 08-05-2007, 07:54
Verwijderd
*telt even na* 29 maanden en 8 dagen. Jeeezus trouwens. En ik houd het wel bij, maar dat komt omdat het zo gemakkelijk is - in eerste instantie hebben we 1 september aangehouden als onze 'begindatum' (ergens tussen de laatste week van augustus en de eerste week van september hebben we bedacht dat we wat hadden) en we kwamen weer bij elkaar op 1 juni nadat het even uit was geweest. Het ging trouwens ook uit rond de eerste van de maand Het telt dus enorm gemakkelijk, want ik hoef alleen maar de eerste van de maand plus de datum van die dag te onthouden.

We doen sowieso leuke dingen, dat hangt niet af van bepaalde data. Maar we zorgen er wel voor dat we elkaar zien op een 'jubileumdag' van een half jaar en gaan dan in ieder geval samen iets doen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 08:15
__
__ is offline
ja ik hou het wel bij, al weet ik nooit precies hoeveel maanden, want per half jaar rekenen gaat me wat makkelijker af. ik hoef het niet elke maand te vieren, maar bij 1 jaar bv. hadden we wel even een 'gezellig dagje' georganiseerd. overmorgen hebben we anderhalf jaar iets, maar dan heeft hij bijna geen tijd en ach, het zal ook allemaal wel. al had ik het wel leuk gevonden om iets leuks te doen, maar zo'n big deal is het nou ook weer niet. maar wel even bij stil staan iig ja.
oja het is trouwens makkelijk voor ons om eraan te denken, want de staatsloterij herinnert ons eraan! "het is alweer bijna de 10e van de maand, u heeft nog ... dagen om een lot te kopen" handig he
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 08:17
Verwijderd
Komende vrijdag zijn we 23 maanden samen. Weet dat omdat we weg zouden gaan om alvast beetje 2 jaar samen te vieren.
En we kregen iets op de 11e, gekkengetal hee

We doen niet elke maand iets, maar zeggen vaak tegen elkaar dat we het weer een maand langer volhouden met elkaar Met zoveel jaar / half jaar gaan we weg ofzo.. Hoe het uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 08:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Vandaag precies vier maanden. Ja, ik houd dat bij. Maar echt iets speciaals doen we er nu ook weer niet aan. Maar ik houd van ijkpunten of zo

Aan dagen tellen en zo doe ik niet, dat is te wiskundig voor mij
Oud 08-05-2007, 08:54
Verwijderd
We zijn vier jaar en nog wat samen, ehm, vijf maanden en acht dagen. Ik hou het niet echt tot op de maand bij zoals je ziet, maar de begindatum is makkelijk dus dat is in no time uitgerekend. Ik vind het wel mooi om als we een jaar vol hebben gemaakt daar een leuke dag van te maken, maar niet elke maand en we doen ook niet echt aan cadeautjes enzo.

Laatst gewijzigd op 08-05-2007 om 11:28.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 10:20
Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik ben 3 jaar en een week samen met mijn vriendje. Makkelijk te onthouden omdat we de eerste van de maand wat met elkaar kregen. We leerden elkaar kennen op een verjaardag en een maand later ontmoetten we elkaar weer. Dat was op 1 mei, en toen werd het officieel wat.
Elke maand iets vieren gaat vervelen. We doen meestal wel het halve jaar en het hele jaar wat leuks of we kopen wat.
Oud 08-05-2007, 10:27
Qimm
Qimm is offline
Nu ruim 3 en een half jaar (44 maanden, even nagerekend) , na ongeveer 2 jaar ben ik gestopt de maanden te tellen. Blijf niet bezig elke maand te 'vieren' dat we samen zijn, gewoon jaarlijks gebeuren en dan gaan we wat leuks doen om ons zelf te verwennen. Laatste keer naar de sauna met een modderpakking en lichaamsmassage en lekker dineren.
Na zo'n lange tijd er elke maand nog een punt van te maken vind ik een beetje... uh tja
Oud 08-05-2007, 11:00
Verwijderd
Wat een lange relaties trouwens allemaal
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 11:34
luchtballon
luchtballon is offline
Ik weet wel hoe lang we samen zijn, maar we vieren het niet. Toen we een half jaar samen waren hebben we het ook niet echt gevierd, al gingen we toen wel samen op vakantie toevalllig dus dat kwam mooi uit . Ik hecht er niet zoveel waarde aan, maar met een jaar samen wil ik toch wel een avondje uit eten en wat leuks doen ofzo.
En we zien inderdaad wel hoe lang we het met elkaar ut houden, maar dat heeft niet zoveel te maken met bijhouden hoe lang je samen bent lijkt mij?
Oud 08-05-2007, 11:41
Verwijderd
Vanaf 26 juli 2000 samen, dus nu bijna 7 jaar. Op die dag klikte het gewoon meteen, ook al hadden we toen nog niet echt iets samen; het was wel het begin. Een maand later was 't zeker iets.

Maar we tellen nu in trouwjaren, dus we zijn nu bijna 1 jaar getrouwd.

(Elke maand vieren hebben we nooit gedaan, wel in het begin ieder half jaar ofzo. Maar nu is het dus gewoon per jaar. Anders waren dat al bijna 84 feestjes geweest )
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 08-05-2007 @ 12:00 :
Erg hè Ik had nooit gedacht dat ik op m'n 22e al zo'n lange relatie zou hebben; ik zag mezelf eerder lekker flirterig door mijn studententijd hobbelen. Maar ja, om 'm daarom nou te dumpen...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:04
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Poggy schreef op 08-05-2007 @ 12:00 :
Ja idd. Ik vraag me ook af of die mensen nou nog heel lang zullen samen zijn (in de zin van 10 jaar of langer), want dat lijkt zo onwaarschijnlijk vanaf je 18e. Maar na 3 of 4 jaar zomaar uit elkaar gaan gebeurd ook niet zo snel
Oud 08-05-2007, 12:13
Lui
Lui is offline
Bijna 3 jaar samen nu, om nou elke maand iets leuks te gaan doen is ook overdreven, maar met 3 jaar zullen we heus wel iets leuks gaan doen, weekendje weg waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:16
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik hou het niet bij en weet ook niet precies vanaf wanneer we moeten tellen maar ergens in de zomervakantie van 2004 dus bijna 3 jaar denk ik.
Ik vind het belachelijk om het op de dag precies te weten en we vieren het ook niet want ik heb zo'n dag niet nodig om te laten weten hoe belangrijk hij voor me is en hoeveel ik van hem hou. Leuke dingen doen we sowieso wel.
Oud 08-05-2007, 12:19
Dzjun
Dzjun is offline
ik heb nu ongeveer 10 + 1/2 maand met mn vriendje..
Ik hou het wel bij maar we vieren het niet echt... Toen we drie maanden iets hadden hebben we het wel gevierd, toen we een half jaar iets hadden hebben we de dag erna iets leuks gedaan maar meer om het iets leuks doen dan omdat we een half jaar iets hadden..
Oud 08-05-2007, 12:26
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 08-05-2007 @ 13:04 :
Ja idd. Ik vraag me ook af of die mensen nou nog heel lang zullen samen zijn (in de zin van 10 jaar of langer), want dat lijkt zo onwaarschijnlijk vanaf je 18e. Maar na 3 of 4 jaar zomaar uit elkaar gaan gebeurd ook niet zo snel
Valt me in m'n studentenomgeving wel op dat veel mensen met relaties van een paar jaar toch nog wel regelmatig uit elkaar gaan. Ik ga er dan ook niet van uit dat ik altijd bij vriendlief blijf. Ik zie mezelf wel over 10 jaar bij hem met twee kutkoters en een paard, maar het kan ook nog wel uit gaan. Nja.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 08-05-2007 @ 13:16 :
Ik hou het niet bij en weet ook niet precies vanaf wanneer we moeten tellen maar ergens in de zomervakantie van 2004 dus bijna 3 jaar denk ik.
Ik vind het belachelijk om het op de dag precies te weten en we vieren het ook niet want ik heb zo'n dag niet nodig om te laten weten hoe belangrijk hij voor me is en hoeveel ik van hem hou. Leuke dingen doen we sowieso wel.
Waarom belachelijk als je dat soort dingen nou eenmaal onthoudt? Ik weet ook nog de datum van mijn eerste zoen...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:33
Laura89
Laura89 is offline
Citaat:
Optima schreef op 08-05-2007 @ 08:10 :
dat laatste

we hebben een beetje een rare geschiedenis. Eigenlijk het enige wat echt zeker is is de dag dat we elkaar ontmoette, (...)
dus veel concreets te vieren is er niet echt.
Ja, dat We hebben nooit afgesproken hoe lang we echt iets met elkaar 'hebben' en daar zitten we allebei niet mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2007, 12:52
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Morgan schreef op 08-05-2007 @ 13:27 :
Waarom belachelijk als je dat soort dingen nou eenmaal onthoudt? Ik weet ook nog de datum van mijn eerste zoen...
Nouja dat je de datum weet is opzich logisch en ook normaal denk ik, maar ik bedoel dat je het ook echt daadwerkelijk elke dag bijhoudt vind ik nogal obsessief bezig zijn met je relatie, en alsof je telkens de bevestiging nodig hebt van hoelang je het al wel niet met elkaar uithoudt.
Oud 08-05-2007, 12:55
Crimson
Crimson is offline
we onthouden alleen de dag waarop we elkaar ontmoetten + gezoend hebben (dezelfde dag), kregen pas 3 maanden later iets, maar dat was zo geleidelijk dat ik geen datum heb onthouden. en idd wel vieren zoals uiteten ofzo bij een jaar, dat soort dingen
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 08-05-2007 @ 13:52 :
Nouja dat je de datum weet is opzich logisch en ook normaal denk ik, maar ik bedoel dat je het ook echt daadwerkelijk elke dag bijhoudt vind ik nogal obsessief bezig zijn met je relatie, en alsof je telkens de bevestiging nodig hebt van hoelang je het al wel niet met elkaar uithoudt.
Haha, nee, dat lijkt me ook een beetje suf. Ik denk er niet bewust aan en weet niet elke dag hoe lang het al is. Soms denk ik wel "Jeeee, wat lang al," of "Oh, over een maand weer jubileum!" Maar dan houdt het ook op.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 17:38
Nyawa
Citaat:
Daydream-ster schreef op 08-05-2007 @ 09:17 :
We doen niet elke maand iets, maar zeggen vaak tegen elkaar dat we het weer een maand langer volhouden met elkaar
We zijn nu ruim 17 maanden samen, bijna anderhalf jaar dus. Als we iets doen is het meer om het iets leuks doen, niet speciaal omdat we weer een maand met elkaar hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 18:31
Zeenimf
Zeenimf is offline
19 maanden 2 weken en 1 dag
we weten beide de datum en zeggen wel tegen elkaar wanneer er weer een maandje bij is, maar vieren deden we bij 1 jaar alleen.

er bestaat ook nog zoiets als lovestat.nl , een site die de jaren, weken, dagen, uren, minuten en seconden voor je uitrekent.
Oud 08-05-2007, 18:52
Verwijderd
Bijna 3 maanden, ik ga nu écht niet berekenden hoelang precies. Eigenlijk vind ik het maar stom om zoiets bij te houden, maar automatisch doe ik het toch wel.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 19:09
Tiño
Tiño is offline
pfff, ja goh; 34maanden en nog wat.
maar wij vieren elke dag eigenlijk dat we elkaar gevonden hebben
Oud 08-05-2007, 19:18
Thee Muts
Thee Muts is offline
Wij zijn eind van deze maand 3 jaar samen. Elke maand vieren doen we niet, maar we zeiden het in het begin wel vaak tegen elkaar als er weer een maand voorbij was. En met een half jaar en de hele jaren besteedde we er wel wat aandacht aan. Maar ik merkte na 2 jaar wel dat we waren gestopt met het tellen van de maanden en alleen nog maar op de halve en hele jaren waren gaan letten
Oud 08-05-2007, 19:37
Verwijderd
Aan het einde van deze maand anderhalf jaar.. en we houden het eigenlijk totaal niet bij. Het is aangegaan met kerst/oud en nieuw (volgens hem met kerst, volgens mij met oud&nieuw ) dus rond de jaargrens tijd valt er al genoeg te vieren.

Maar, we doen zo ontzettend veel leuke dingen en het is zo non-stop fijn dat ik eigenlijk weinig behoefte heb aan het vieren van zo en zo lang samen zijn, het is gewoon niet nodig eigenlijk!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 19:41
Verwijderd
we hebben volgens mij allebei geen idee meer wanneer t aanging en t maakt ons beide geen ruk uit..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 19:45
Verwijderd
Mijn vriendin hecht daar veel waarde aan en daarom houd ik het ook bij.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 21:43
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
2,5 maand ongeveer. En nee, wij vieren dat niet en ik weet niet wanneer het officieel "aan" was tussen ons. Is allemaal wat raar verlopen en kwam niet echt een "wil jij met mij" oid aan te pas
Oud 08-05-2007, 21:51
niche
niche is offline
Ik geef vaak op de 13e een klein iets(ontbijt op bed, briefje tussen z'n boek, etc) omdat we op die dag iets kregen, een beetje kinderachtig misschien en niet dat we iedere maand perse iets speciaals moeten doen of moeten geven, maar ik vind 't gewoon een leuk excuus om 'm te verrassen ofzo.

Laatst gewijzigd op 08-05-2007 om 21:53.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 10:31
BleuEyes
BleuEyes is offline
Nu 3 jaar en bijna 3 maanden samen, (we tellen toen we definitief verkering kregen) eerst na 6 maanden wat gedaan, toen 9 maanden, 1 jaar, 1,5 jaar, 2 jaar. O.a uit eten, een masseur, taart gegeten.. Dat soort dingen.

Er is altijd wel één van ons die op de 21e van de maand zegt: "Hee, weer een maand.."
Oud 09-05-2007, 10:52
Verwijderd
Citaat:
niche schreef op 08-05-2007 @ 22:51 :
Ik geef vaak op de 13e een klein iets(ontbijt op bed, briefje tussen z'n boek, etc) omdat we op die dag iets kregen, een beetje kinderachtig misschien en niet dat we iedere maand perse iets speciaals moeten doen of moeten geven, maar ik vind 't gewoon een leuk excuus om 'm te verrassen ofzo.
Ik geloof dat het na een paar keer geen verrassing meer is als je het altijd op de 13e doet
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 12:36
Verwijderd
We zijn nu ongeveer 3,5 jaar samen en dat hou ik wel bij ja. Iedere dag die voor ons belangrijk is. Maar goed, ik speel vals want ik heb die data aan hangertjes aan mijn bedelarmbandje hangen We gaan niet iedere keer iets speciaals doen of iets voor elkaar halen. Maar de jaarlijkse of halfjaarlijkse vaak wel. Of tussendoor, lekker onzinnig: 'Want het is vandaag 3 jaar, 4 maanden en 6 dagen dat...' Ieder excuus voor een mini-feestje
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 14:14
Verwijderd
Ik heb nu net pas een nieuwe relatie. Weet geeneens de echt dag, maar whatever, die verzinnen we wel zo'n beetje

data zijn alleen leuk om bij te houden zodat je elke jaar er toch weer ff stil bij staat. Maja zelfde als Valentijnsdag toch? Moet je er een speciale datum voor nodig hebben? Ieder voor zich, denk ik.

xx
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 14:16
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
heb ook pas sinds 3 mnd weer een relatie.. dus ik kan nog niet echt meepraten over het bijhouden..
Over een aantal maanden vast wel
Oud 09-05-2007, 15:08
Konijn
Konijn is offline
Wij hebben het niet bijgehouden, maar de eerste keer dat we elkaar ontmoetten hebben we ook aangehouden als de dag waarop we wat kregen. Aangezien dat een concert op 1 april was, weet je dat dan nog wel.
Vieren doen we niet, vinden we allebei vrij onnodig.
Bovendien vergeten we het ook, zeggen we een week later ineens, o ja we waren twee jaar bij elkaar zondag.
Oud 09-05-2007, 15:14
Mara
Mara is offline
We zijn nu 1 jaar, 7 maanden en 13 dagen samen. We houden het niet heel erg bij, eerlijk gezegd. We weten allebei de datum (nadat we aan 't begin aan elkaar verklaarden dat soort dingen nóóit te onthouden..) en soms doen we er wel wat aan, soms niet.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 16:07
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-05-2007 @ 16:14 :
We zijn nu 1 jaar, 7 maanden en 13 dagen samen. We houden het niet heel erg bij
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 16:33
niche
niche is offline
Citaat:
Morgan schreef op 09-05-2007 @ 11:52 :
Ik geloof dat het na een paar keer geen verrassing meer is als je het altijd op de 13e doet
Als het een origineel iets is wel en soms denk ik er niet aan en soms hij niet.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 16:36
Anaïs
Anaïs is offline
We zijn nu 10 maanden en 9 dagen samen, ik hou het dus wel bij

Het is niet zo dat we elke maand iets doen, af en toe probeer ik hem wel eens te verrassen. Een ontbijt op bed, een kaartje, zoiets. Op andere maanden staan we gewoon op en is het van 'Hé we zijn zoveel maanden samen vandaag'.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 18:14
RainDrops
RainDrops is offline
Ik ben een ramp en vergeet het altijd. Meestal spreek ik ook af met mensen dat we het niet vieren, ik vind het toch veel leuker als er spontaan een date of verassing komt dan op een 'afgesproken' datum.
Oud 09-05-2007, 18:15
hellion
hellion is offline
nu 33 maanden samen.

Eigenlijk gaan we elk half jaar dat er weer bij zit uit eten en elk heel jaar dat we bij mekaar zijn gaan we lekker een daagje of 2 weg. Gewoon even lekker samen. Dit jaar zijn we al op vakantie dus kijken we wel wat er van komt
Reageren

Regels voor berichten