Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007 / VMBO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2007, 17:55
Maussen
Maussen is offline
Hey iedereen,

Ik had eventjes een klein vraagje. Ik zie hier wel mense nvan 22 enzo dus ik dacht: 'De meeste van hen zullen wel een diploma hebben.'

Mijn vraag is dus, en deze is vooral gericht aan de Mavo leerlingen, was het school examen Mavo (VMBO/TL) moeilijk? Ik vind het namelijk best spannend en ik wil me een beetje kunnen voorbereiden.

Graag zo serieus mogelijke antwoorden,

Maussen
Oud 03-04-2007, 18:05
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
Oke dit gaat raar klinken maar ik bedoel het serieus

Heb gewoon lol tijdens je examens, ga niet stressen en elke dag 2 boeken leren... (met lol bedoel ik niet zuipen en een kater hebben de volgende dag) Doe gewoon wat je dagelijks ook doet maar dan een paar uurtjes extra aan het leerwerk tenminste zo heb ik het gehaalt en ben zonder onvoldoendes geslaagt en ik stond voor alles zowat 5.6 en haalde voor elke toest een 7+ (engels een 9)
Oud 03-04-2007, 18:08
Maussen
Maussen is offline
Citaat:
Oktay-Y schreef op 03-04-2007 @ 19:05 :
Oke dit gaat raar klinken maar ik bedoel het serieus

Heb gewoon lol tijdens je examens, ga niet stressen en elke dag 2 boeken leren... (met lol bedoel ik niet zuipen en een kater hebben de volgende dag) Doe gewoon wat je dagelijks ook doet maar dan een paar uurtjes extra aan het leerwerk tenminste zo heb ik het gehaalt en ben zonder onvoldoendes geslaagt en ik stond voor alles zowat 5.6 en haalde voor elke toest een 7+ (engels een 9)
Ja lol zal ik zowieso hebben en sterren doe ik nooit!
En onder 'lol hebben' versta ik ook niet zuipen, dat vind ik niet eens leuk.
Maar ik moet dus gewoon dagelijks wat leren enzo, niet te veel niet te weinig?
Mooie punten heb je behaalt trouwens!
Oud 03-04-2007, 18:43
Tripp
Tripp is offline
Ik heb ook mijn VMBO-T diploma al gehaald. (dit jaar nog ff HAVO) Ik vond de examens toen heel goed te doen. Als je gewoon leert voor een toets (examen) dan haal je het makkelijk. Mijn ervaring is dat ze niet zo heel diep op alle stof in gaan zoals in een PTA. Maar als je de PTA's een beetje goed heb gemaakt moet het examen ook geen probleem zijn. Ik vond de VMBO-T examens toen wel relaxt. (Hoop dat de HAVO examens dit jaar dat ook zijn. )

Groetjes,
Tripp
Oud 04-04-2007, 18:35
LADIEJ
LADIEJ is offline
wat zijn nou in het algemeen, met de meeste mensen;
wat zou nou het moeilijkst vak zijn om op VMBO-T niveau examen te doen?

mij lijkt biologie of wiskunde?
heb namelijk dit jaar examen en ik zou het wel even wille weten..

x
Oud 04-04-2007, 19:23
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
LADIEJ schreef op 04-04-2007 @ 19:35 :
wat zijn nou in het algemeen, met de meeste mensen;
wat zou nou het moeilijkst vak zijn om op VMBO-T niveau examen te doen?

mij lijkt biologie of wiskunde?
heb namelijk dit jaar examen en ik zou het wel even wille weten..

x
Het lijkt me dat dat per persoon verschilt? De een heeft meer moeite met wiskunde en de ander meer met Engels (bijvoorbeeld).
Oud 04-04-2007, 20:22
Maussen
Maussen is offline
Ja dat verschilt inderdaad per persoon want ik vind biologie echt super makkelijk (ik heb er dit jaar nog GEENEEN keer voor geleerd en ik sta een 8 op mijn rapport) terwijl ik Wiskunde heel erg moeilijk vind en jij misschien weer makkelijker.
Oud 06-04-2007, 22:01
Mariekje*
Mariekje* is offline
Het is gewoon van persoon tot persoon verschillend. Zelf heb ik mijn VMBO-tl diploma met 2 vingers in mijn neus behaald, met een 8,3 gemiddeld of iets in die geest.

Met per dag wat meer leren, en het maken van oefentoetsen e.d. kom je al een heel eind

Veel succes alvast!
Oud 08-04-2007, 17:23
Verwijderd
De wiskunde stof is dit jaar wel ingewikkelder dan de afgelopen paar jaar, helaasch.
Oud 10-04-2007, 13:25
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ja met tangus enzo
Oud 10-04-2007, 18:04
LADIEJ
LADIEJ is offline
Examen..
weetje ik heb dit jaar examen en sommige mensen hebben het er al over dat ze al hevig aant beginnen zijn .. ik vraag me egt af?
zijn jullie ook al aant beginnen.. want ik vind het nogal vroeg. okee ik weet wel dat dat voor ieder verschilt.. maar ben wel eens benieuwd hoelang je vantevoren zo ongeveer gemiddeld hoort te beginnen?
Oud 11-04-2007, 11:46
Verwijderd
Als ik jou was zou ik vast gaan leren voor mijn Nederlands examen, dat heb je zo te zien hard nodig.
Oud 11-04-2007, 13:58
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Bossen echt

en nee nog niet begonnen
Oud 26-04-2007, 07:50
Verwijderd
Ooit, in een ver verleden, heb ik ook mavo-examen gedaan (toen bestond het vmbo nog niet). Aan de cijfers van mijn examen te zien, vond ik het natuurkunde examen (daar had ik een 6 voor) en het scheikunde examen (had ik een 6,5 voor) het moeilijkst. Maar voor een ander kan dat natuurlijk heel anders zijn. Als je goed bent in teksten, waren de examens van de talen destijds goed te doen(en als het nog steeds teksten zijn, dan geldt dat natuurlijk nog steeds ), ik heb mijn eindcijfers voor Engels en Duits iig met een punt verhoogd door het examen.
Oud 08-05-2007, 20:39
Wammus
Wammus is offline
Ik heb destijds ook MAVO examen gedaan (uiteindelijk ben ik van de laatste lichting MAVO'ers ) en moet eerlijk bekennen dat ik er geen fuck voor heb uitgevoerd (de hele 5 jaar niet en ja ik ben 1 keer blijven zitten). Ik ben uiteindelijk op de valreep geslaagd met 2 vijven, 2 zevens (om te compenseren want dat kon toen nog en nu niet echt meer als ik het goed begrepen heb) en 3 zessen.
Oud 27-05-2007, 14:10
Lethe
Lethe is offline
Eitje, dat vmbo

Regels voor berichten