Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2. Al het goede in de wereld is van God (Hij is de schepper), niets van het goede is van de duivel. Hoezo is de duivel volgens de bijbel beter dan God? Het slechte is pas in de wereld gekomen nadat een groep engelen (deze zijn dus de duivelen geworden) en de mensen in opstand gekomen zijn tegen God. En God is rechtvaardig en mag dus ook de mensen die hij gemaakt heeft straffen als ze niet naar Hem luisteren. Natuurlijk zit het allemaal nog ingewikkelder in elkaar. De duivel heeft namelijk eigenlijk helemaal geen macht over leven en dood als God het zou verhinderen. Maar God laat de duivel ook zijn gang gaan. En zo is er nog veel meer over te zeggen, maar zulke dingen zitten eg ingewikkeld in elkaar. Wij weten ook niet alles van God en een mens hoeft ook niet alles te weten als het gaat om Gods bestuur over de schepping en de mensen, leven en dood. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier is recent een topic over geweest
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1565511 Dat is inmiddels dicht, omdat de aanwezigen het onderwerp kennelijk niet interessant genoeg vonden en dus afdwaalden. Ik stel daarom voor dit onderwerp even te laten rusten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur Verwijderd | 8 | 21-06-2012 17:20 | |
Psychologie |
ik weet het niet meer Barb4 | 7 | 30-12-2007 19:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Patriots terugtrekken uit Turkije? Insane Juggalo | 169 | 28-03-2003 18:40 | |
Liefde & Relatie |
Wil je dit lezen? aan niemand in het bijzonder Rufus | 7 | 05-01-2003 16:03 | |
Psychologie |
Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!! *leintje* | 20 | 12-03-2002 20:35 |