Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2007, 21:09
Miracle
Miracle is offline
De zomer komt er weer aan, dus eindelijk is de appel- en perentijd ten einde en al het lekkere zomerfruit komt weer op de markt.
Hoeveel fruit eet jij per dag en welk fruit eet je dan?

Eet je het altijd gewoon zonder speciale bereiding, of ben je juist gek op fruitsalade, sapjes of smoothies? Of eet je nooit fruit, maar slik je alleen vitaminepillen?

Wat is je favoriete fruit recept?
Oud 24-04-2007, 21:17
suvórov
suvórov is offline
Fuji appels <3.
Oud 24-04-2007, 21:20
Bloem
Bloem is offline
Jaaa, braaf 2 keer per dag, normaal gesproken. Meestal appels (met yoghurt en muesli), soms bananen (ook lekker met vanillevla en kaneel) en er ligt nu een mango te rijpen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 21:25
dennis018
dennis018 is offline
Appels <333
Ik koop meestal van elke soort 1 appel in de supermarkt of bij de groenteboer, heerlijk elke dag wat afwisseling

En dagelijks een glas vers-geperst sinaasappelsap

Maar straks als het echt zomer word, dan is er niets lekkerder dan een paar grote schrijven rode meloen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 21:28
Verwijderd
Ik eet bijna altijd twee stuks fruit per dag, soms maar een. Ik eet graag een fuji-appel door de yoghurt of kwark. Druiven vind ik ook lekker, maar daar mag geen raar plekje aan zitten, want dan gooi ik de hele bak weg. Frambozen zijn heerlijk (en duur) en aardbeien ook. En ik hou van pruimen, maar ik kan geen maat houden, dus die eet ik niet meer, omdat ik anders de hele dag op de wc zit.
Mango's zijn ook lekker, net als ananassen en sinaasappels en mandarijnen en pink lady-appels.

Edit: meloenen! Alle soorten. <3
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 21:37
Verwijderd
Ik eet meestal 3 a 4 stuks fruit per dag, want fruit is heerlijk. Meestal appels en bananen (lekker goedkoop), afgewisseld met kiwi's, mandarijntjes, sinaasappels, druiven en zo nu en dan een mango of een ananas. Ben ook erg fan van aardbeien en allerlei soorten bessen, maar ja, duur. En ik doe niet aan smoothies of sapjes of wat dan ook, want ik heb geen blender enzo.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 21:50
AlopiA
AlopiA is offline
In de zomer eet ik veel meer fruit
Meestal gewoon los, en dan perziken en nectarines <3 Maar ook appel, meloen, aardbei, banaan, sinaasappel.
Als ik ze niet los eet, dan bijvoorbeeld zo:
Aardbeien op een beschuitje <3
Fruitsalade met galia meloen, appel, banaan, aardbei, peer en perzik als toetje. <333
Yoghurt in de blender met duizend soorten fruit
Roomijs met een glas melk en een handvol aardbeien in de blender. Of met banaan. (= milkshake)
Of gewoon tig soorten fruit erin en dat opdrinken heerlijk is dat.
Oud 25-04-2007, 07:27
Verwijderd
In het voorjaar/de zomer eet ik wel meer fruit...dingen als meloen, aardbei en druiven...en sapjes/smoothies met (vers geperst) sinasappelsap of drinkyoghurt aardbei/kers en banaan, bevroren frambozen/zomerfruit en eventueel ander fruit.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 08:44
Verwijderd
Ik hou van gele kiwi's, frambozen, aardbeien, meloenen, mango's, fuji appels, bananen, witte druiven. Mjam
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 08:52
Verwijderd
ik hou van alle fruit, maar het liefst van al heb ik nog fruitpap van appel/appelsien/banaan/koekjes

tweede plaats = fruitsalade van appel, appelsien, banaan, ananas (evt. uit blik), aardbei, druifjes en kiwi

(en gewoon 'zo' natuurlijk hé, dat eet ik het vaakste)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 09:56
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-04-2007 @ 09:44 :
Ik hou van gele kiwi's
Zespri gold. Die zijn echt te lekker.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 12:12
Nebel
Nebel is offline
Ik heb sinds een paar weken het gevoel dat ik allergisch voor appels ben??

maargoed ik vind bijna al het fruit heerlijk, ik lust alleen geen bananen en pitahaya's

echt heerlijk vind ik ananas, mango, druiven, aardbeien, mineola's, sinasappels, frambozen, lychees, guave, grapefruit, eigenlijk alles wel alleen vind ik meloenen in nederland vaak zo waterig.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 13:00
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 25-04-2007 @ 13:12 :
Wat krijg je dan als je het eet??

Ik ben ook allergies voor bíjna alle appels. Tegenwoordig kan ik één soort wel eten, maar dat is een beetje beperkt dus.

Ik ben voor veel fruit allergies, maar ik vind het helaas wel heel erg lekker. Het lekkerste vind ik abrikozen, maar dat eet ik dus nooit meer. Daarna is mango mijn favoriet. <3 Dat kan ik nog wel gewoon eten.

Ik probeer elke dag twee stuks fruit te eten, maar dat lukt niet altijd. Vooral bij m'n ouders is minder fruit in huis en dan lukt het natuurlijk niet. Als ik voor mezelf boodschappen doe gaat het wel goed. Ik eet voornamelijk appel en banaan, maar bij mijn ouders probeer ik ook druiven, mango, ananas, aardbeien (maar daar ben ik ook een beetje allergies voor), sinasappel (persen) en ander zomerfruit te eten.

Smoothies en sapjes maakt ik eerst wel eens, maar nu vind ik het teveel werk. Ik heb zelf geen perser of blender, dus dan gaat het ook was lastig.

Oh ja, ik eet ook wel eens banaan met yoghurt als toetje.
Oud 25-04-2007, 13:10
Larry Flint
Larry Flint is offline
Momenteel eet ik veel navel sinaasappels, bananen, appels en druiven, maar als het aan mij zou liggen eet ik elke dag ananas, galiameloen en mango <3

Ik probeer wel elke dag braaf 2 stuks fruit te eten, en dat lukt ook meestal wel, maar natuurlijk niet altijd. Soms een dag 5 stuks fruit, en soms maar 1, ligt net aan de tijd/plaats.
Oud 25-04-2007, 14:57
drukknoopje
drukknoopje is offline
ik eet nooit fruit
Oud 25-04-2007, 14:59
Kleedje
Kleedje is offline
Ik eet in iedergeval 2 stuks fruit per dag, soms 3
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 25-04-2007 @ 13:12 :
heb ik ook sinds een jaar of twee
als ik een appel eet krijg ik heel veel jeuk in m'n mond, keel en oren...

maar dat weerhoudt mij er niet van om ze te eten hoor
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 16:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
sinaasappel is toch wel het lekkerste fruit. appels altijd oke. straks frambozen uit de tuin .
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 17:27
Nijn*
Nijn* is offline
Ik de zomer eet ik echt superveel fruit, zo veel dat ik soms denk dat het ongezond word. Ik vind het heerlijk om kiwi's uit te lepelen en daarnaast een glas versgeperst sinasappelsap te hebben staan.

Toen ik nog de MagicBullit ( ) had, vond ik het ook heel lekker om een sapje te maken van kiwi, sinaasappels en aardbeien en dat dan ijskoud op te drinken, heerlijk!
Wij hebben ook een ijsmachine thuis dus in de zomer maken we vaak ijs van verse aardbeien e.d. En we maken veel fruitsalades en doen ook wel eens fruit met chocoladefondue

Het liefst eet ik alleen maar fruit in de zomer, ik heb ook bijna geen enkel stuk fruit dat ik niet lekker vind, sommige meloenen vind ik niet zo lekker en bosbessen ben ik niet stuk van.
Maar voor de rest frambozen, bananen, appels, ananas, watermeloen (!!!), kersen (!!!!!!!), aardbeien, aalbessen, bramen, perzikken, nectarines en alles wat ik nu nog vergeet, daar mag je me iedere nacht voor wakker maken! <3
Oud 25-04-2007, 19:06
Verwijderd
Ik eet elke dag twee stuks fruit in principe en drink nu ook nog sap maar dat gewoon uit een pak.
Ik ben dol op aardbeien, peren, mandarijntjes, appels, bananen een beetje, watermeloen, pruimen, perzikken, nectarines, witte druiven (pitloos!), ananas. Dat was het wel geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 19:16
Martine1986
Martine1986 is offline
ik eet graag fruit, altijd minstens 2 stukken per dag; in ieder geval een banaan bij het ontbijt en dan later op de dag nog peer, aardbei, druiven, meloen (watermeloen!) en perziken en nectarines (vanaf wanneer liggen die weer in de winkels?) en ook gele kiwis zijn lekker! maar die heb ik ook al heel lang niet meer gezien alleen groene en die vind ik meestal te zuur.. en ehm pruimen ook
Oud 25-04-2007, 19:48
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 25-04-2007 @ 20:16 :
ik eet graag fruit, altijd minstens 2 stukken per dag; in ieder geval een banaan bij het ontbijt en dan later op de dag nog peer, aardbei, druiven, meloen (watermeloen!) en perziken en nectarines (vanaf wanneer liggen die weer in de winkels?) en ook gele kiwis zijn lekker! maar die heb ik ook al heel lang niet meer gezien alleen groene en die vind ik meestal te zuur.. en ehm pruimen ook
Het is echt zomerfruit. Vanaf wanneer het er precies weer is weet ik niet... Misschien weet wikepedia het en anders wil ik het wel voor je navragen.

Overigens, hoe komt het dat hier zoveel fruit-gekken zitten. Mijden alle fruit-haters dit topic of wat?
Oud 25-04-2007, 21:05
niene
niene is offline
, druiven en peren... frambozen zijn me te duur!!

Laatst gewijzigd op 25-04-2007 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 21:22
symon
symon is offline
Meestal 1 stuks fruit en dan een appel of een sinaasappel.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 06:36
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 25-04-2007 @ 14:00 :
Wat krijg je dan als je het eet??
De binnenkant van mijn wangen, mn tong en keel worden rood en voelen opgezwollen, daar krijg ik het dan weer benauwd van.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2007, 08:01
Verwijderd
Dat klinkt inderdaad wel allergie achtig. Appel allergie is ook de meest voorkomende fruitallergie (mild = jeuk en zwelling in mond en keel en bij peuters vaak eczeem, ernstig = circulatoire shock), bovendien zijn relatief veel mensen er overgevoelig voor (=lichte maagklachten na het eten van appel).

Ik ben op het moment wel into aardbeien en meloen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 08:02
Verwijderd
het wordt weer tijd om de kersenboom bij mijn ma leeg te roven.

aardbeien, appels, bramen, rode bessen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 08:45
snoopy
snoopy is offline
aardbeien, kersen, ananas

(helaas ben ik voor aardbeien EN ananas allergisch )
Oud 26-04-2007, 08:49
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
ananas, mango vind ik heerlijk, kiwi ,mandarijntjes, aardbeien en perzik
Oud 26-04-2007, 11:51
Gistende Kiwi
Gistende Kiwi is offline
Als de mogelijkheid er is:
Mandarijnen, kiwi en soms bananen.
En elke ochtend sinassap (soms vers geperst)

elke dag wel 2 stuks als het lukt

Maar ook ananas bij wraps
Oud 26-04-2007, 14:04
IcedEarth
IcedEarth is offline
Oh al het fruit en dan met name aardbeien. (maar bramen, frambozen, galya meloen, water meloen, ananas, druiven, kiwi's, mandarijnen, sinaasappels maar appels, bananen en peren zijn ook heerlijk)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 17:18
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-04-2007 @ 09:44 :
Ik hou van gele kiwi's
Ik ook!
Ik heb ze nu al een poosje niet gehad. Maar denk niet dat het lang duurt voordat ze er weer zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 17:24
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 26-04-2007 @ 18:18 :
Ik ook!
Ik heb ze nu al een poosje niet gehad. Maar denk niet dat het lang duurt voordat ze er weer zijn.
Ze zijn er alweer.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 17:30
Verwijderd
Citaat:
IcedEarth schreef op 26-04-2007 @ 15:04 :
Oh al het fruit en dan met name aardbeien. (maar bramen, frambozen, galya meloen, water meloen, ananas, druiven, kiwi's, mandarijnen, sinaasappels maar appels, bananen en peren zijn ook heerlijk)
dat ja. Behalve de kiwi's want daar heb ik een allergie voor ontwikkeld. Én kersen, aalbessen, kruisbessen (vooral verwerkt), lychies, granaatappels, grapefruit.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 17:59
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik eet elke dag 2 stuks fruit en een glas sap. Meestal 1 appel en 1 peer en een glas ananassap...
Maar ik vind gele kiwi's, ananas en mango ook erg lekker
Oud 27-04-2007, 18:50
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 26-04-2007 @ 18:24 :
Ze zijn er alweer.
Huh, mijn moeder zei gisteren nog van niet.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 18:59
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
fruit is wel lekker, maar toch eet ik lang niet genoeg fruit. Ik probeer er de laatste tijd wel op te letten. lekker vind ik fuji appels, aardbeien, meloen, peren, witte druiven, kiwi's, kersen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 10:52
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik slik voornamelijk vitamine-pillen. Ik ben ook bezig met fruit eten, smoothies van aardbeien bevallen me goed.
Oud 28-04-2007, 12:20
bij
bij is offline
fruit <3 bananen, en alles eigenlijk
Oud 28-04-2007, 16:14
Stefanie
Stefanie is offline
Grapefruit
Ananas uit blik
Aardbeien
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 16:30
Konijn
Konijn is offline
Gele kiwi's zijn er ook nog niet weer in de groentewinkel waar ik werk.

Ontopic: ik probeer twee keer per dag, in ieder geval 1x.
Mandarijnen, kiwi's, Fuji appels, aardbeien.. heerlijk!
Oud 28-04-2007, 18:44
zoemzoem
zoemzoem is offline
Als ik fruit eet, gooi ik het meestal door de blender heen. Met dit weer eet ik wel redelijk wat fruit, in de winter amper.
Oud 28-04-2007, 21:34
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Konijn schreef op 28-04-2007 @ 17:30 :
Gele kiwi's zijn er ook nog niet weer in de groentewinkel waar ik werk.

Ontopic: ik probeer twee keer per dag, in ieder geval 1x.
Mandarijnen, kiwi's, Fuji appels, aardbeien.. heerlijk!
Kiwi gold bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 22:07
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 28-04-2007 @ 22:34 :
Kiwi gold bedoel je?
Ja. Zie de opmerkingen hierboven.
Oud 29-04-2007, 20:46
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik verkoop fruit op de markt .

Ik houd persoonlijk ontzettend van fuji-appels, en van aardbeien. Ik vind bloedsinaasappels ook heerlijk .
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 13:57
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ik eet 2 à 3 stuks fruit per dag, over het algemeen. Een appel 's avonds, en liefst eet ik aardbeien en mango's, maar die hebben we vrijwel nooit.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 15:12
Verwijderd
Vandaag had ik ineens zin in verse ananas, normaal vind ik dat helemaal niet lekker (krijg er ook altijd een beetje jeuk van in m'n mond). En ik heb al een mango op
Zomerfruit
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 18:32
dennis018
dennis018 is offline
ik heb al maandenlang een appel verslaving, die dingen blijven gewoon kapot lekker.. geen dag zonder
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 11:24
Ramble On
Ramble On is offline
De laatste tijd ben ik nogal verslaafd aan rode druiven dankzij m'n vriendje.
Oud 01-05-2007, 11:30
x_anonymous_x
x_anonymous_x is offline
witte pitloze druiven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten