Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2007, 16:42
Verwijderd
Hey,
Ik zit nu in 4 havo en 't gaat redelijk goed op school, al m'n vakken zijn voldoende, behave wiskunde en economie. Op een of andere manier kan ik mezelf er niet toe aanzetten om eens flink hard te gaan leren voor deze vakken of om de lol ervan in te zien. Nu sta ik een 5,1 voor wiskunde en een 4,7 voor economie waarmee ik net over kan, maar het moet niet erger worden. Ik krijg binnenkort ook bijles, alleen vroeg ik me af of iemand tips heeft omdeze vakken wat aantrekkelijker te maken, om of me er wat makkelijker doorheen te slaan.

Lizx

P.S. Soz, als ik dit in de verkeerde categorie heb gepost.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2007, 17:13
Rob
Rob is offline
Je moet er, sowieso, een beetje aanleg voor hebben. Economie had ik een bloedhekel aan (en ik had er geen aanleg voor) en ik heb 't dan ook met een vijf ofzo afgesloten. Je weet wel: Net aan. Nu weet ik er dan ook niets meer van.

Als je het vak leuker wilt maken, moet je eerst uitzoeken wat je er nìet leuk aan vindt, en daar wat aan doen.
Misschien zou je bepaalde opgaven die je krijgt voor jezelf leuker kunnen maken door te kijken of je een parallel kunt trekken naar je eigen situatie?
Oud 08-05-2007, 18:01
gijsss
gijsss is offline
probeer er toch meer tijd in te steken. ik vind de vakken waar ik goed in ben toch het leukst, of misschien is het wel dat ik ze leuk vind omdat ik er goed in ben, maar ik kan me voorstellen dat als je iedere keer dat je in de les zit en je niets van een uitleg snapt dat je het geen leuk vak vind. Dus als ik jou was zou ik toch proberen toch meer moeite in een vak te stoppen, en als je dan ziet dat het toch lukt en je betere cijfers haalt, zal het vanzelf minder erg worden.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 18:09
Verwijderd
bedankt voor jullie tips ^^
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 19:44
Verwijderd
Gewoon harder werken.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 19:53
Verwijderd
Wiskunde is kilometers maken, als je de kilometers niet maakt dan heb je het gevoel niet in je vingers en herken je de situaties niet op een toets. Maak dus gewoon zo veel mogelijk opgaven om alle mogelijke situaties al een keer voor bij te hebben zien komen, op een toets herken je het dan en zal het wel lukken.

Met economie is het geloof ik redelijk hetzelfde, in iedergeval de verschillende rekenvragen lijken op wiskunde en daarvoor geldt het ook.

Conclusie: gewoon meer oefenen, je merkt vanzelf resultaat, verwacht niet opeens 8-en te halen, maar het zal langzamerhand beter worden. Ook met je examen heb je dan een betere basis en dat is alleen maar handig
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 19:57
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-05-2007 @ 20:53 :
Wiskunde is kilometers maken, als je de kilometers niet maakt dan heb je het gevoel niet in je vingers en herken je de situaties niet op een toets. Maak dus gewoon zo veel mogelijk opgaven om alle mogelijke situaties al een keer voor bij te hebben zien komen, op een toets herken je het dan en zal het wel lukken.

Met economie is het geloof ik redelijk hetzelfde, in iedergeval de verschillende rekenvragen lijken op wiskunde en daarvoor geldt het ook.

Conclusie: gewoon meer oefenen, je merkt vanzelf resultaat, verwacht niet opeens 8-en te halen, maar het zal langzamerhand beter worden. Ook met je examen heb je dan een betere basis en dat is alleen maar handig
Dat dus.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 16:25
zuydersee
zuydersee is offline
Tip, ik zit in de 2e en had altijd slechte cijfers voor wiskunde, heb aan de leraar gevraagd of ik UITWERKINGEN met antwoorden kin krijgen, dat kon, bleek een heel boek voor te zijn, mogt het kopieeren , en snap nu bijna alles ( van een 4,3 naar een 9,2 op me rapport ) !!!
Het gaat er met wiskunde om : Het snappen van de opgaves! dat werd bij mij duidelijk door de uitwerkingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten