Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2007, 13:46
Verwijderd
daar heb ik een vraag over

een paar jaar terug heb ik een setje emg81/85 in mn epiphone les paul laten zetten. ideaal voor de muziek die ik destijds maakte maar voor mn huidige bandje zijn ze toch een beetje té. op m'n nieuwe versterker (marshall artist 30w buizen eindtrap) klinkt zelfs het cleane kanaal als een overdrive

ik heb me nooit echt verdiept in pickups, destijds was het gewoon wat klinkt hard en vet ok doe die maar. nu ben ik dus op zoek naar een warmer geluid met minder output zodat ik cleane stukken ook echt clean kan spelen. misschien dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. mijn budget ligt ergens tussen de 100-150 euro

is er trouwens hier iemand die ervaring heeft met deze site en/of de pickups die daar aangeboden worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2007, 15:10
DeadNation
DeadNation is offline
Guitarfetish is betrouwbaar en ze klinken erg goed voor erg weinig. Heb zelf ervaring met de p-90, de p-90 in hb formaat(zowel dream90 als mean90). Over de PAF(humbuckers) hoor ik ook erg goede dingen. Gewoon een Fat PAF of een 59 erin gooien. Zal allemaal erg lekker klinken en precies wat je zoekt.

Mean90 zou ik persoonlijk voor gaan. Geluid moet je liggen, maar een p-90 vind ik lekkerder dan een HB. Betere definitie bij akkoorden(je hoort de afzonderlijke snaren beter), cleans up als je de volumepot terugdraait echt geniaal is dat en kan toch lekker ranzig klinken.

Geen echte p-90 kopen want die past niet in je epi. Bij de humbucker sized kijken. Serieus dude, de mean 90. Ik heb m in een epi lp standard gezet.....klonk mega.

De beef die ik met de meeste HB's heb is dat het 1 sound is, je volume en toneknop er feitelijk voor jan lul zitten.

P90's. Je volume een kwart open. Clean. Half open. Lekker randje. 3kwart een dikke crunch en vol open gewoon een dikke scheur.

Zijn serieus echt goede elementen voor weinig. Check harmony-central of gitaarnet.nl maar eens. Iedereen is enorm tevreden. Ik had mijn setjes in 6 dagen binnen na betaling. Vanuit de US...

Laatst gewijzigd op 15-05-2007 om 15:16.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 18:02
Verwijderd
en zo'n mean90 is dan in principe gewoon een enkelspoels maar dan in een humbuckerformaat? of begrijp ik dat nu verkeerd?

misschien dat het wel vet is om dan zo'n mean90 bij de brug te zetten en een 59 bij de hals. ik neem aan dat ze een schema en de benodigde onderdelen bij elke bestelling meesturen?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 19:23
DeadNation
DeadNation is offline
Yep, dat is precies wat t is. Hun versie van de p100 bij wijze van spreken. Alleen dan beter.

Ja wiring schemaatje zit erbij. Achja de opties zijn niet groot. 2 wires en een aarde. Als ie dun klinkt dan hook je de ander op. Om de boel in fase te krijgen idem voor de andere pu.

Lijkt me wel een leuke combi idd, misschien eens over denken om een p90 in de nek te doen en een hb in de brug. Scheuren gaat natuurlijk prima met een hb, maar een p90 in de nek clean of met een randje. Can you spell romig

Beide combi's zijn iniedergeval een erg goede en veelzijdige keus.
Oud 15-05-2007, 19:49
Verwijderd
hm dat klinkt zeker niet verkeerd! ik blader nog wat rond op die site en laat later wel weten wat het geworden is en hoe het klinkt bedankt in elk geval!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten