Hai,
Ik werk sinds februari voor een non-profit organisatie in de Verenigde Staten. Een van de 'main initatives' (weet even het woord niet in het Nederlands) van deze organisatie is het sturen van vrijwilligers naar het buitenland. We hebben allerlei projecten in landen in Zuid-Amerika, Afrika en Azië. Mensen in de VS betalen geld om hier naar toe te gaan om deze 'communities in need' bij te staan.
Nu is het zo dat dit bedrijf (United Planet) in de toekomst wil gaan participeren op beurzen in de VS en Canada. Ik heb dan ook de opdracht gekregen om een plan te schrijven voor deze toekomstige beursparticipatie. Ze hebben in het verleden wel een aantal keren op een beurs gestaan. Ik heb zelf een keer rondgekeken op een beurs waar United Planet ook aanwezig was, en er is heel wat ruimte voor verbetering.
Ik ga deze week beginnen met het schrijven van dit plan, maar ik ben eigenlijk nog op zoek naar leuke en creatieve ideetjes om écht op te vallen. Nu had ik al bedacht dat een eye-catching display onmisbaar is, net als het gebruik van folders, brochures, pennen en kleine gadgets. Het leek me ook wel leuk om materiaal te gebruiken uit de landen waar je als vrijwilliger naar toe kan. Ik dacht aan foto's en bijvoorbeeld kindertekeningen uit de weeshuizen waar we mee samenwerken. Daarnaast lijkt het me van belang om videomateriaal te laten zien en mijn baas is op het idee gekomen om foto's te nemen van bezoekers. Met Photoshop kan hij er dan een achtergrond maken uit één van de landen waar je naar toe kunt.
Heeft iemand van jullie nog meer van dit soort creatieve ideeën? Echt alle ideeën en tips zijn welkom!
Edit: ik weet niet of ik dit op het goede deelforum heb gezet. Zo niet, verplaats het dan maar!